Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Ik snap Jessie wel dat ze in aangeeft zelf niet zo genoemd wilt worden. Prima dat die twee dat doen, maar wil inderdaad niet zeggen dat iedereen het maar ok moet vinden.

4 likes

Maar als ze geen tijd heeft om te filteren, zou ik liever hebben dat mijn kind een reclame kijkt dan heel wat andere vage zooi wat je op YouTube kan vinden.

1 like

Thomas en Rutger hebben een puppy. In dit filmpje gaan ze haar ophalen en het is zo lief. Ze zijn ook echt meteen heel lief en zorgzaam over haar. En het is zooo’n schattige hond. Als je lieve kleine samoyed puppies wil zien moet je dit echt kijken!

26 likes

Zo lief! Maar ik kan alleen maar aan al die witte haren overal denken :scream:

5 likes

Ik heb de hele video met tranen in m’n ogen gezeten. Laf alle puppies.

2 likes

Alice had een reactie geplaatst in haar stories, maar volgens mij is ie weer verwijderd… het was iets in de trant van: je mag ‘tranny’ überhaupt alleen gebruiken als je zelf trans bent en Alice gebruikt het zelf om het onderwerp wat luchtiger te maken. Verder moet je het als niet-trans sowieso nooit zeggen want het is een scheldwoord en beledigend.

Ik vind trouwens ook dat Jessie het wel goed rustig uitlegt en ze zegt er ook bij dat ze het tegen de personen heeft gezegd die dit doen (in haar DM’s). Wat ik dan niet snap is dat ze zegt bevriend te zijn met de twee betreffende Youtubers en waarom ze het dus niet 1 op 1 tegen die meiden zegt? En dan gewoon 1 story over dat ze zulke dm’s krijgt die met ‘tranny’ beginnen en dat dat niet normaal is?

Zo lang verhaal met alinea’s en alles, ik stop nu :stuck_out_tongue:

5 likes

Want? Tranny is een van de meest denigrerende termen die je in die context kunt gebruiken. Dat jij er geen aanstoot aan neemt is fijn voor jou, maar dat maakt Jessie geen dramaqueen

@Krentenbol niet dat ze het verplicht is, maar ik vind het juist goed dat ze dit openbaar doet. Juist met vrienden zou dit mogelijk moeten zijn.

2 likes

Bonnie heeft last van haar buik dus neemt even een gerecht dat rustig is voor haar buik… pasta.
Waarom heeft zij die illusie toch steeds, vorige keer was dat ook al. Toen ging ze pasta koken met ketchup.

17 likes

Omg ja, de kledingrollers zullen daar niet aan te slepen zijn.

Nee, maar mijn kinderen mogen sowieso geen YouTube kijken en hebben daar ook geen toegang toe (geen tablet ofzo. Wel smart tv maar daar kijken we geen YouTube. Op oude filmpjes van Maya de bij en de verhalen van de boze heks na dan😂)

3 likes

Nee maar ook hier geen youtube überhaupt. Dus niet perse haar.

1 like

Voor iedereen is dat verschillend. Pasta met een simpele saus is voor mij ook makkelijk te verteren.

3 likes

https://www.ad.nl/ad-werkt/ondernemers-overspoeld-door-vragen-van-influencers-die-iets-gratis-willen~a3f133e6/

Toch zijn er, volgens ruwe schattingen van influencer-marketingbureau First inmiddels 25.000 Nederlandse influencers actief. Anderhalf jaar geleden waren dat er nog 15.000. In de gehele Nederlandse influencer-marketingindustrie gaat ongeveer 200 miljoen euro om, schat oprichter Rocco Stallvord van First. […] Ongeveer 5 procent van de influencers verdient genoeg met het posten van foto’s en video’s om van te leven.

Vinden jullie deze aantallen veel of weinig?

Ik eet ook pasta als ik last heb van mijn buik haha, pasta is troostvoer voor mij. Ben nog nooit ziek(er) geworden van pasta.

2 likes

@oliverqueen @June het lijkt mij zo zwaar op de maag als je last hebt van je darmen, ik neem dan echt crackers en heel veel water/thee. Maar goed, blijkbaar dus voor iedereen anders!

4 likes

Crackers zijn toch ook gewoon tarwe? Gewoon witte pasta is vrij makkelijk te verteren, dus vrij goede keus (net als witte rijst). Hangt er natuurlijk wel van af wat voor saus ze erbij doet, zou geen zware roomsaus aanraden :sweat_smile:

Ik zie dat Alice haar reactie weer opnieuw op insta heeft gepost op haar profiel/als IGTV.

Ze geeft aan wat @anon44204370 ook al zei:
het feit dat Emma en zij dat woord als grapje naar elkaar gebruiken staat natuurlijk los van het feit dat blijkbaar iemand anders dit nu tegen Jessie heeft gezegd. Dat zij het tegen elkaar zeggen (waarbij ze het allebei goed vinden dat de ander dit zegt) staat er toch niet aan gelijk dat het voor andere (niet-trans) mensen ook meteen geaccepteerd is om dit te gebruiken?En als iemand dit blijkbaar wel doet is dat toch niet de schuld/verantwoordelijkheid van Emma en Alice?

Vind dat ze hierin wel echt een punt heeft

5 likes

Makkelijk te verteren zou kunnen maar er zit natuurlijk niet echt iets in qua vezels, tenzij het volkoren is geweest. Maar verder weet ik de details niet, alleen dat ik er niet aan zou moeten denken :stuck_out_tongue:

1 like

Maar als je problemen hebt aan je darmen is dat vaak juist een goede keuze! Granen, (rauwe) groenten etc zijn moeilijk te verteren hoewel ze uiteraard wel gewoon gezond zijn.

1 like

Een beetje fatsoenlijke notaris (naar mijn mening dan) heeft wel gewoon een gratis gesprek (daarna kost de akte zelf natuurlijk nog wel genoeg). Zelfde geldt voor als je belt met een vraag. Je moet er echt goed op letten dat je als je voor een notaris met een bepaalde prijs gaat, daar wel alles in zit en ze je niet voor ieder telefoontje gaan factureren. (Eentje die akten maakt voor particulieren bedoel ik dan trouwens. Grote kantoren zijn uiteraard weer een ander verhaal.)

Spoiler want notarisgezeur.

Oh dit was eigenlijk voor @Evenveel

2 likes