Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Omg ja, de kledingrollers zullen daar niet aan te slepen zijn.

Nee, maar mijn kinderen mogen sowieso geen YouTube kijken en hebben daar ook geen toegang toe (geen tablet ofzo. Wel smart tv maar daar kijken we geen YouTube. Op oude filmpjes van Maya de bij en de verhalen van de boze heks na danšŸ˜‚)

3 likes

Nee maar ook hier geen youtube überhaupt. Dus niet perse haar.

1 like

Voor iedereen is dat verschillend. Pasta met een simpele saus is voor mij ook makkelijk te verteren.

3 likes

https://www.ad.nl/ad-werkt/ondernemers-overspoeld-door-vragen-van-influencers-die-iets-gratis-willen~a3f133e6/

Toch zijn er, volgens ruwe schattingen van influencer-marketingbureau First inmiddels 25.000 Nederlandse influencers actief. Anderhalf jaar geleden waren dat er nog 15.000. In de gehele Nederlandse influencer-marketingindustrie gaat ongeveer 200 miljoen euro om, schat oprichter Rocco Stallvord van First. […] Ongeveer 5 procent van de influencers verdient genoeg met het posten van foto’s en video’s om van te leven.

Vinden jullie deze aantallen veel of weinig?

Ik eet ook pasta als ik last heb van mijn buik haha, pasta is troostvoer voor mij. Ben nog nooit ziek(er) geworden van pasta.

2 likes

@oliverqueen @June het lijkt mij zo zwaar op de maag als je last hebt van je darmen, ik neem dan echt crackers en heel veel water/thee. Maar goed, blijkbaar dus voor iedereen anders!

4 likes

Crackers zijn toch ook gewoon tarwe? Gewoon witte pasta is vrij makkelijk te verteren, dus vrij goede keus (net als witte rijst). Hangt er natuurlijk wel van af wat voor saus ze erbij doet, zou geen zware roomsaus aanraden :sweat_smile:

Ik zie dat Alice haar reactie weer opnieuw op insta heeft gepost op haar profiel/als IGTV.

Ze geeft aan wat @anon44204370 ook al zei:
het feit dat Emma en zij dat woord als grapje naar elkaar gebruiken staat natuurlijk los van het feit dat blijkbaar iemand anders dit nu tegen Jessie heeft gezegd. Dat zij het tegen elkaar zeggen (waarbij ze het allebei goed vinden dat de ander dit zegt) staat er toch niet aan gelijk dat het voor andere (niet-trans) mensen ook meteen geaccepteerd is om dit te gebruiken?En als iemand dit blijkbaar wel doet is dat toch niet de schuld/verantwoordelijkheid van Emma en Alice?

Vind dat ze hierin wel echt een punt heeft

5 likes

Makkelijk te verteren zou kunnen maar er zit natuurlijk niet echt iets in qua vezels, tenzij het volkoren is geweest. Maar verder weet ik de details niet, alleen dat ik er niet aan zou moeten denken :stuck_out_tongue:

1 like

Maar als je problemen hebt aan je darmen is dat vaak juist een goede keuze! Granen, (rauwe) groenten etc zijn moeilijk te verteren hoewel ze uiteraard wel gewoon gezond zijn.

1 like

Een beetje fatsoenlijke notaris (naar mijn mening dan) heeft wel gewoon een gratis gesprek (daarna kost de akte zelf natuurlijk nog wel genoeg). Zelfde geldt voor als je belt met een vraag. Je moet er echt goed op letten dat je als je voor een notaris met een bepaalde prijs gaat, daar wel alles in zit en ze je niet voor ieder telefoontje gaan factureren. (Eentje die akten maakt voor particulieren bedoel ik dan trouwens. Grote kantoren zijn uiteraard weer een ander verhaal.)

Spoiler want notarisgezeur.

Oh dit was eigenlijk voor @Evenveel

2 likes

Je hebt tegenwoordig de YouTube kids versie en daar zijn die filmpjes uitgefilterd als het goed is. Ik heb tot nu toe niks geks kunnen ontdekken in elk geval.

3 likes

Hoewel ik deze tweeling meestal super cringey vind, heb ik bij deze video’s wel echt gelachen

4 likes

Ik las dat dit alleen een gerucht is en dat ze dat nooit bewezen of gezegd is.

Als ik moet koken ofzo dan laat ik mijn dochter van 2 wel youtube kijken. Ik heb zelf een playlist gemaakt van kinderfilmpjes die ik geschikt vind (kinderliedjes, nijntje enz) en dat werkt eigenlijk prima. Of ik gebruik de ziggo go app voor bumba. Het is mij vooral win/win. Ik kan even rustig koken en mijn dochter is dan ook rustig.

5 likes

@anon42392789 ik denk dat het voor een groot deel van de influencers zal betaling in producten plaats vinden, zeker voor de ā€˜kleinere’ en daar gaat denk ik inderdaad ook heel veel geld in om. alleen betaalt dat natuurlijk niet de huur/hypotheek. dat maakt het denk ik voor een hoop influencers (nog) niet mogelijk om daar van te leven.

ik denk daarom ook dat er een steeds meer influencers bijkomen omdat bedrijven natuurlijk liever in producten/diensten betalen dan in geld. en dat bij kleinere influencers nog makkelijk is omdat die niet direct geld vragen, wat bij grotere wel zo is.

zo kwam ik van de week uit bij li.eke bie.mans haar oude verhuisvlogs en verbaasde mij hoeveel zij waarschijnlijk gesponsord heeft gekregen aan de manier van laten zien te zien. schrok daar best van :speak_no_evil:. toen bedacht ik mij wel dat dat ondanks dat het de huur niet betaald wel heeel veel scheelt bij zoiets als verhuizen. Zij werkt een x aantal dagen als juf, en haar vriend werkt ook (fulltime?) dus er vanuit gaan dat een ze daarop een hypotheek kunnen krijgen. Maar vervolgens een groot deel van je meubels/spullen gesponsord krijgen scheelt echt heel veel in de kosten.

3 likes

Inderdaad! En zeker ook omdat het hele praktische dingen zijn die je anders toch ā€˜nodig’ zou hebben. Een jaar of 10 geleden toen het bloggen in was, kreeg je complete collecties van beautymerken. Dat je dat op een gegeven moment genoeg hebt snap ik, dat zou je zelf niet allemaal kopen. Maar een bank/auto/tafel/babykamer uit mogen zoeken en door iets te zeggen of een post te plaatsen ā€˜zomaar’ krijgen is natuurlijk wel super handig. Ben echt benieuwd idd hoe dat belasting technisch gaat

3 likes

Misschien wist je dit al/doe je het juist daarom maar een playlist maken is juist top. Soms is ā€˜het volgende filmpje’ na een kinderfilmpje namelijk redelijk gruwelijk/niet voor kinderen.

5 likes

Is het niet zo dat je op giften in natura wel ook belasting moet betalen? Dus dat het ze in die zin juist ook nog wel geld kan kosten (uiteraard niet zoveel als full price kopen)?
Of is dat anders als je er wel in ruil wat voor terug geeft (reclame)?

Ja zo te zien wel:

Loon in natura is loon dat u niet in geld uitbetaalt. Ook over loon in natura moet u loonheffingen berekenen.

Bron

Hoe werkt dat dan als ze iets krijgen omdat ze op de pr-lijst staan?

1 like