Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Jaa, daar heb je vast wel gelijk in inderdaad

same, had ook op de link geklikt maar serieus? 700 euro voor 4 dagen spanje incl ladiesrun? verwacht dan op zn minst een hele toffe halve marathon

Dit klopt wel maar ik denk dat belastingambtenaren hier nog helemaal niet op getraind zijn. Sowieso wordt er niet super veel op individueel niveau gecontroleerd maar hier is denk ik gewoon nog geen protocol voor. Ik heb me er wel eens (heel kort) in verdiept omdat ik mijn scriptie erover wilde schrijven en kreeg het idee dat de mensen die ik sprak bij de belastingdienst hier uberhaupt nog nooit van hadden gehoord.
Misschien moet iemand #kamervragen stellen.

7 likes

Je spreekt hier over loonheffingen, deze zijn niet van toepassing bij de meeste influencers omdat ze die type belasting niet betalen. Loonheffingen worden betaald door werkgevers die werknemers uitkeren.

Tenzij het bedrijf van de influencer BV is, en hij/zij dus ‘in loon’ bij haar eigen bedrijf is. Maar dan is het bedrijf de rechtspersoon die het product ontvangt.

Enige manier waarmee je het kan meenemen in de belasting is als het bedrijf een factuur van de waarde van het product stuurt, dan moeten beide partijen er btw over afdragen. Maar dat is volgens mij niet gebruikelijk en ik denk voor beide partijen belasting technisch ook niet voordeliger. Immers zou het bedrijf dan een factuur van de waarde van het product moeten sturen en de influencer een product van de waarde van de exposure. Denk eigenlijk dat in de praktijk niemand zin heeft in die omkijk haha.

Goed, ik vind het een interessante kwestie.

5 likes

Die hond van Rutger en Thomas heeft al bijna 60.000 volgers op instagram :hushed:

1 like

Oh ja wat een grap. Als ik dat kapsel van
Kalvijn zie met die grijns van hem en dan “WHATS GOOOOD” klik ik al weer weg. Ben er ff doorheen gescrolld.

6 likes

Gelukkig ben ik niet de enige die dit vind. ‘pawpa’s’ :nauseated_face:

10 likes

Ja net zo cringy als die kaartjes die de katten van Bonnie en Nick zogenaamd schrijven vol met spelfouten. Ik vind zo’n account voor je huisdier al echt cringy en dan doe je ook nog dit :roll_eyes:

18 likes

Die kat is misschien gewoon dr. in Nederlandse taal en literatuur maar zij gaan er vanuit dat hij achterlijk is.

*oh hond. Same same.

5 likes

Altijd zo cringy als een youtuber een foutje in de edit heeft, op 9.22 zegt ze iets en dan een paar sec later opnieuw maar dan iets anders. zo nep blij omg haha
en op 9.52 weer haha

14 likes

Ik kijk ze sindsdien ook allemaal, super interessant ook!

1 like

In die nieuwste Vietnam vlog gaat Bonnie zwemmen in het zwembad van het hotel en zegt ze daarna dat ze dus al sinds de avond ervoor last van haar buik en diarree had. Ik vind dat echt heel onhygenisch dat ze dan dus gewoon gaat zwemmen in een openbaar zwembad? Je moet ook 14 dagen wachten met zwemmen als je diaree hebt gehad.

Andere mensen kunnen hier ziek van worden!

2 likes

Maar als ze toch gewoon gedoucht heeft is er toch niks aan de hand? Het is niet alsof de diarree uit dr poriën komt of ze heel het zwembad vol schijt toch.

54 likes

Dit heb ik echt nog nooit in mijn leven gehoord? (Niet dat dat wil zeggen dat het niet klopt, maar ben benieuwd waar je dat vandaan hebt) Verder zit er toch ook chloor in het zwembadwater als ontsmettingsmiddel voor eventuele bacteriën.

55 likes

Dat heb ik nog nooit gehoord? Je doucht e.d. toch. Heb ook vaker last gehad van reizigersdiarree in Azie (zoals velen).

2 likes

Het is niet onwaar. Maar echt diarree of een keer dunne poep zijn ook twee verschillende dingen. Hier staat trouwens niet dat je twee weken moet wachten, maar wel dat je beter niet kan zwemmen.

3 likes

Hier zeggen ze het wel (onderste alinea)

Mmm als ik lees op de site van het RIVM over het norovirus ( wat Bonnie volgens mij absoluut niet had, want dat duurt wel langer volgens mij, maar goed) dan zeggen zij dat het door het chloor geïnactiveerd zal worden. Mits het chloor van goed niveau is etc. Ook is het belangrijk dat er goede sanitairehygiëne is. Maar goed lijkt mij dat als je zulke erge diaree hebt dat je het niet kan ophouden zeg maar, je ook niet gaat zwemmen.

Edit: ik zie dat dat crypto iets heel anders is dan norovirus ofzo. En daar staat dat deze bacterie/virus inderdaad resistent is tegen chloor en dus in het water blijft zitten. Bron: RIVM

1 like

Ja de website van het RIVM heb ik inderdaad ook gelezen maar het advies van de twee weken is dus van het cdc in Amerika. Maar ja Bonnie is in Vietnam, wie weet wat voor richtlijnen ze daar hebben, haha

Hahah ja inderdaad. Er staat wel in die link dat 14 dagen na het verdwijnen vd klachten je de bacterie nog kan verspreiden. Maar goed, who knows wat in Vietnam de richtlijnen zijn inderdaad. Al wist ik die in Nederland ook niet :joy:

1 like