Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Waar ging jij toen naar de middelbare school?

Ah ja duidelijk. Ik snap dat dat heel irritant is.

Ik snap eigenlijk ook niet hoe het kan dat er ineens overal toeristen zijn. Bepaalde plekken kwamen natuurlijk altijd al wel toeristen (Amsterdam en Terschelling dus ook) maar nu zie je ze bijv. ook veel meer in kleine steden zoals Haarlem en Den Bosch. Zou Nederland populairder zijn geworden of zijn binnenlandse vakanties populairder? Hoe komt dit?

2 likes

Eerst daar en daarna naar de wal. Je hebt daar 5 basisscholen. En 1 middelbaar onderwijs met vmbo en onderbouw havo/VWO.

1 like

Geen idee. Heb het idee dat het na de crisis is gegroeid. Niet meer twee keer (of vaker) naar het buitenland, maar 1x en dan weekendjes weg?

1 like

Vind dit geen mooie foto van Mo

1 like

Iedereen met lipfillers krijgt zo’n snorschadauw.

11 likes

Echt een leuke video van Dionne! Echt verassende outfits en echt alles staat haar leuk, vooral een hele toffe vintage jurk.

13 likes

Ze doet wel alsof ze gemist wordt :woman_shrugging:

Moet altijd zo lachen om Enzo zijn oma.
5 likes

@grace Ik vind dat dus echt boeiend en had echt geen idee dat het echt een ā€˜verschijnsel’ was in plaats van een dingetje dat me gewoon opviel. Ben echt blij dat ik nu iets heb waar ik de hele dag naar kan googlen, haha.

3 likes

Klopt wel een beetje hoor. Toerisme en recreatie moet er echt wel zijn. Al werken m’n ouders beide niet in het toerisme.
Ik ben ook zeker niet tegen het toerisme. Het brengt ook heel veel gezelligheid mee (vooral toen ik 16 was). De lusten van het uitgaan en de luxe van thuis. Alleen er zijn ook best wel veel kanttekeningen te plaatsen. Soms lijkt het net of sommige mensen opeens alle verkeersregels zijn vergeten, vooral niet uitkijken en niet aan de kant gaan als ze fietsen, en zien ze niet hoe hard er wordt gewerkt. Voorbeeld: een vrouw zij een keer dat alle eilanders een keer moeten gaan genieten van het eiland en niet zoveel moeten werken. Ze snapt niet dat we niet elke dag naar het strand gaan. Ja hallo! Hoe denk je dat je huurfiets wordt opgelapt, de patat die je koopt wordt gebakken en de kamer of het huisje waar je slaapt wordt schoongemaakt. Op een eiland wonen betekent niet dat je ook altijd ā€œvakantiedingenā€ doet.
Daarnaast laten heel veel mensen troep achter in een mooi natuurgebied, wordt er gepoept in de bossen (vooral met Oerol) en is er overlast van de jongerencampings.

6 likes

Die vlogmaand van annemerel valt me wel tegen zeg. Ik dacht jeeej ze gaat verhuizen dus veel verhuisvlogs maar nope.

1 like

Ja maar echt :joy:

Ik zag Nick van Bonnie gister in de trein en ik was echt een beetje starstruck. Hij is best knap! :smiling_face_with_three_hearts::star_struck:

32 likes

Zie dit niet als een aanval, maar zelfs als je jezelf als toerist normaal gedraagt, kan je als groep toeristen van overlast zijn op een plek. Dat is ook deel van het probleem rondom toerisme: mensen denken aan de excessen, terwijl de steeds groter wordende stroom van mensen ook een aanzienlijk deel van het probleem is.

Ik woon bijvoorbeeld achter een ā€œboulevardā€ waar minicruises (vaak voor ouderen) aanleggen om de omgeving te verkennen. Die mensen gedragen zich keurig, er is nooit troep. Maar het betekent wel dat er elke vrijdag/zaterdag en zondag rond bepaalde tijdstippen een stroom touringcars of elektrische fietsen de wijk doorgaat richting het centrum. Die mensen doen niets fouts, maar ik erger me kapot want het draagt niet bij aan een leefbare omgeving.

7 likes

Zo wat doet ie casual erover zeg, stoere jongen

Ze zouden cruises echt moeten verbieden. Cruises op de Middellandse zee hebben zoveel uitstoot, meer dan elk ander verkeer. ze komen aan in steden, duizenden mensen tegelijk waardoor ze het voor andere toeristen verpesten, ze geven weinig geld uit want ze eten op de boot, dus ze dragen ook amper bij aan de locale economie. Ze betalen hun personeel super slecht, ze betalen amper belasting, ze hebben amper wetgeving op internationale wateren en ik kan nog wel een tijdje doorgaan.

Ga niet op cruisevakanties, het is een van de ergste dingen die je kan doen qua schade op allerlei gebieden.

Kijk dit bijvoorbeeld:

En dit gaat dan nog niet eens over hoe het gaat als schepen aanmeren. Vraag mensen in Venetiƫ, Kotor, etc. maar eens hoe ze denken over die tyfusschepen.

52 likes

Offtopic: wow ik had geen idee van dit joh. Wel altijd een hekel gehad aan cruises, dit helpt wel om anderen dit ook af te raden haha.

1 like

Wat het nog erger maakt: dit zijn dus minicruises op het Amsterdam Rijnkanaal

1 like

interessant, nooit geweten. beter thuis blijven en love boat kijken dus.

7 likes