Het andere Youtubers-/bloggerstopic #8

Ik zie op Instagram al die stories over de wil en tien mokken, die ze dus hebben verpakt met stro. Ik denk steeds dat het cavia voerbakjes zijn :laughing:

6 likes

Ik vind dit wel een leuk filmpje:

Maar ook wel dus geen goed voorbeeld van dat youtubers geen documentairemakers zijn. (Weet niet meer wie dat gisteren zei.) Het interview is echt niet zo goed.

Ik vind het ook leuk hoor! Maar ik denk gewoon steeds ‘huh voerbakjes?’ :thinking:

Ja en sommige cruiselijnen gaan ook echt niet goed met het personeel om. Ik was naar een presentatie van zo’n lijn die een afstudeerstage bood voor mijn opleiding. Dan werkte je 4 maanden op een boot, 6 dagen per week en gemiddeld twee shifts per dag. En op je vrije dag mochten de gasten je niet zien, dus moest je op bepaalde delen van de boot blijven die voor personeel waren gereserveerd.
Je kreeg 12 dollar per dag betaald, maar je kreeg alleen een slaapplek op de boot. Dus eten en drinken moest je zelf betalen. Na die 4 maanden kreeg je 1 maand vrij en dan moest je weer 4 maanden zo werken en had je weer een maand vrij. Die twee maanden vrij klinken wel lekker, maar je moest naast je stage ook een scriptie schrijven. Dus daar was je die twee maanden dan weer mee bezig. En het grootste gedeelte van de medewerkers zijn studenten die op deze manier afstuderen, want dat is goedkoper dan “gewoon” personeel.

2 likes

En het gewone personeel is 90% Filipijns want dan hoeven die grote cruiseliners zich niet aan Europese of Amerikaanse wetgeving wat betreft minimumloon en werkomstandigheden te houden :thumbsup:

Sommie Filipinos werken 7 dagen per week, staan 24 uur per dag on call etc. Echt mensonterend. Ze mogen ook niet gezien worden buiten werktijden idd, worden opgestapeld.

Zoals Norwegian cruiselines, dat is geregistreerd in de Bahama’s, hoofdkantoor in Miami en personeel uit de Filipijnen. Maarja, de naam Norwegian klinkt beter hù.

9 likes

ah dat niet gezien mogen worden is wel heel erg Assepoester :frowning:

8 likes

Zelfs Tom Cruise inclusief Scientologie is beter dan een holiday cruise.

Porqué no los dos :upside_down_face::upside_down_face:

8 likes

Tha sinn uile dol a bhĂ sachadh.:wink:

Jij gebruikt nu massaal als aanduiding voor een hele bus / 45-50 toeristen die samen als groep reizen, in tegenstelling tot de solotoerist. Maar als je het over massatoerisme duidt dat aan dat de mens (vooral over de Westerse mens hebben we het dan) massaal als toerist over de wereld reist. Want de afgelopen jaren is toerisme wereldwijd echt enorm gestegen doordat we welvarender worden en doordat vliegtickets steeds goedkoper worden.

Op schaal van het wereldwijde massale toerisme doet het er dan niet zo veel toe of jij als solotoerist of als onderdeel van een groep reist, onderdeel van het massatoerisme ben je sowieso.

13 likes

We’re all going to die o.id.

2 likes

Massa toerisme doet me alleen maar denken aan foefgloss

14 likes

Die kuddes hebben wel specifieke nadelen die losse toeristen niet hebben, toch? Hun aanwezigheid laat zich makkelijker opmerken, meestal niet in positieve zin.

4 likes

En mensen in groepen bijvoorbeeld jongeren laten zich ook makkelijker door elkaar opfokken en dan heb je ook eerder last van overlast.

Ah sorry ik had even niet in de gaten dat je het specifiek over directe overlast had!

1 like

Ik snap zulke tweets of reacties nooit. Ja boeiend? Waar maak je je druk om? Ik snap het gewoon niet. Als ik alles moet delen wat ik niet mooi of leuk vind ben ik ook wel even bezig.

12 likes

Ja ik denk dat Monica zo ongeveer de enige influencer is die dit ook echt op eet :joy:

12 likes

Die comment eronder ook echt “een lelijke kras op dr tafel” :roll_eyes: iemands bestaan wordt echt niet opeens beter omdat monica een kras op haar tafel heeft

Meanwhile staat dit hele topic in het teken van precies dit soort reacties.

10 likes

Nogmaals, precies wat hier ook gebeurt.