Maar die straffen zullen verschillen omdat er gradaties zijn. We weten eigenlijk helemaal niet zoveel van wat er gebeurd is en eerlijk gezegd vind ik zelf van wat we weten dat het best wel meevalt wat ze hebben gedaan (hoewel ik het nog steeds superdom vind. Maar toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dat ze ergens in de bosjes met een drone gesnapt waren).
Ze zijn 5km over de weg gereden (voor zover we weten), wat voor hoe groot dat gebied is best wel meevalt volgens mij en hebben toen bij een post gevraagd of ze door mochten. Klinkt vrij âonschuldigâ voor wat ze daar ook hadden kunnen doen. Verder weten we niet wat voor beelden ze al geschoten hadden; alleen nog maar van hunzelf in de auto in dat gebied of al uitgebreide dronebeelden? Niet dat ik zo thuis ben in het rechtsysteem, maar ik kan me voorstellen dat ik zodra het hele verhaal bekend is me best kan voorstellen dat dit de straf is geweest. En ik denk dat ze vooral ook geprivilegieerd zijn omdat ze die geldboete makkelijk op kunnen hoesten en het uiteindelijk voor hun best meevalt. Het wrange is waarschijnlijk dat ze er met alle filmpjes die ze erover gaan maken waarschijnlijk winst op gaan maken.
Weten we eigenlijk wat er in het verleden voor straffen zijn opgelegd in dit soort zaken? Ik heb echt geen idee of dit nou in verhouding een logische straf is of niet namelijk. En los van bovenstaand verhaal denk ik trouwens dat ze hun afkomst zeker ook mee hebben, maar ik kan me dus los daarvan ook voorstellen dat ze niet zoân maximale straf hebben gekregen.