Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Wanneer heb je als zwangere een derde echo? Was het bekend dat ze zwanger was?

1 like

Was volgens mij niet bekend dacht ik? En echo verschilt, in principe bij week 12, 20 en 36 sowieso medische echo. Maar had zelf bij 5 en 9 ook, wisselend denk ik dus!

Geen idee eigenlijk, verschilt misschien ook, sommige mensen doen extra pretecho’s enzo. En nee het was nog niet bekend.

Misschien als je er voor betaald dat je zo veel echo’s krijgt als je wil?

Varieert enorm. Je kan met 5 weken al een echo krijgen als je niet weet wanneer je ovulatie was omdat je aan de anticonceptie zat of vanwege een medisch traject/geschiedenis. Vervolgens kan je al een week later de 2e echo krijgen om te zien of de eerste meting juist was en of er al een hartje klopt. Als ze dan zien dat er iets niet goed gaat qua groei vragen ze je meestal om een weekje later weer terug te komen. Maar je kan ook pas je eerste echo tussen de 8 en 10 weken krijgen en daarna moeten wachten tot de 12 weken echo.

2 likes

Misschien leggen ze een goede afzuiginstallatie aan??

In Amsterdam zou het inderdaad bizar duur zijn. Maar vergis je niet in de prijs van dit huis hoor. Halleluja. Plus nog die hele verbouwing. Mag je eigenlijk een prijs noemen? Of is dat te veel info qua privacyregels?

Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal betaald hebben. Wij wilden onze badkamer van 10 m2 uitgebreid verbouwen en dat zou 18.000 euro kosten! Zij doen een hele woning met alles erop en eraan. En veel gesponsord ook, maar toch. Ik ben zo jaloers. :joy:

2 likes

Ugh ik vind diesna loomans haar ā€œchallengeā€ vraag op insta echt misplaatst.
Een dag blind of doof?

Like wtf?!

Wat zou dat huis dan ongeveer gekost hebben?
Het was volgens mij helemaal kaal toch? Dus geen badkamers en keuken. Ja het is een oud, karakteristiek huis, maar je moet er idd wel een hele verbouwing tegenaan gooien om er wat van te maken.
Heb echt geen idee aan welke prijs ik in dit geval moet denken…

Ja ik ben er heeeeel benieuwd naar. Vooral omdat ze allebei zzp’er zijn en dus vƩƩl moeten verdienen voor een hypotheek. Zo’n hoge hypotheek krijgen als zzp-stel is toch lastig.

Ja inderdaad! Ik weet niet of je voor een verbouwing ook kan lenen in hun geval. Maar wij konden niet hoger dan de waarde van de woning lenen. Dus waarschijnlijk hebben ze alles ook cash moeten betalen. Omg, op hun leeftijd al meer dan 100k liquide hebben. :open_mouth:

We hebben onze badkamer nog steeds niet verbouwd btw, want we hebben het geld niet. :frowning:

Je kunt voor een verbouwing wel bouwdepot krijgen! Dat geldt zeker niet voor alles, maar ze zullen het waarschijnlijk niet volledig zelf financieren.

1 like

Daar kun je gelukkig nog wel en bouwdepot voor afsluiten! Komt dan bovenop de koopsom, moet je van tevoren voorleggen aan de bank voor de hypotheek en zij nemen dat mee in de toekomstige waarde van de woning (of het het te investeren bedrag waard is ed)

3 likes

Wooow meer dan 5 ton voor een huis waar niks in zit? Bizar…
Ik ben zelf niet bekend in Den Bosch, maar dat moet dan wel een hele bijzondere buurt zijn.
Ik weet zeker dat het heeeel mooi wordt, maar ik snap echt niet hoe zij zo’n duur huis kunnen kopen en dan idd nog eens kunnen verbouwen voor minimaal 150.000.

4 likes

Vraagprijs was 550k. Zouden ze daar ook zo veel moeten overbieden als in de randstad?

1 like

Den Bosch doet qua huizenprijzen niet veel onder aan grotere steden als Utrecht of sommige delen van Amsterdam.

*het stuk waar zij gaan wonen althans.

Als ik een beetje kijk heb ik wel een beetje een idee waar ze ongeveer zitten en dat is wel duur spul volgens mij

Ik denk eerder huh hoe kunnen zij dat betalen? Rachel kan ik nog enigszins inkomen maar Willem? Wat doet hij nou eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat die videoklusjes van hem zo’n dikke vetpot zijn maar dat zal wel dan

Nee volgens mij ook huur, misschien vermogende ouders?