Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Misschien vriendinnen van Inge Marieke

98 likes

Als je geen VvE hebt dan stop je diezelfde kosten sowieso in het onderhoud van je huis.

1 like

Ligt er wel aan waar de VvE voor is. Bij ons is die alleen voor de gezamenlijke parkeerplaats, dus anders zou ik daar waarschijnlijk geen geld aan uit geven. Maar als je een koopapp. hebt dan zit ook je opstalverzekering bij d VvE, dus dan betaal je daar indirect aan mee.

Meine gute, dan zouden ze dus al jaren steady richting de 130.000 euro samen verdienen en flink gespaard hebben (ondanks al het geld dat ze uitgeven met hun leefpatroon). Ik gooi mijn principes overboord en ga vloggen, aju.

7 likes

Verschilt inderdaad ook een beetje waar je je hypotheek afsluit. Wij hebben een bouwdepot gehad van 50k en hebben hier ook de volledige keuken en badkamer van betaald. Tevens ook de houten vloer (1 verlijmd wat altijd mag meegenomen worden maar ook de zwevende houten vloer mochten we mee financieren. Maakte allemaal geen drol uit (gelukkig) en er werd voor m’n gevoel zonder na de factuur te kijken geld overgemaakt haha.

Denk dat zij ook echt wel flink een bouwdepot erbij gedaan, hoeveel spaargeld moet je anders hebben voor die verbouwing van hun? :dizzy_face::sob:

1 like

Aha! Wij hebben al gezamelijk maximaal geleend en spaargeld opgemaakt aan kosten koper en hoger bieden dan de vraagprijs. It’s a good time to be alive hù. :joy:

Wij hebben de hele keuken en badkamer ermee betaald!

Wij kunnen niet eens wat vinden, overboden of mensen zonder voorbehoud van financiering. We gaan stug door!

Wij hebben zelf gebouwd en hebben het gehele bouwdepot van een paar ton gewoon gestort gekregen. Dan staat dat inneens op je rekening. Mogen hier alles van betalen wat vast zit dus ook lampen, tuin, keuken, raambekleding etc. Behalve meubels en accessoires. Ook nog nooit gecontroleerd maar ik bewaar wel netjes alle facturen voor de steekproeven uiteraard.

1 like

Oh wat fijn! Waar hebben jullie een hypotheek lopen?

1 like

Die titel van Bonnie dr vlog: “WE HEBBEN IETS ERGS GEDAAN
” dus ik dacht nou komt het

Zijn ze naar een andere snackbar gegaan ipv Rodi

:roll_eyes:

57 likes

Lang verhaal over hypotheek/bank.

Samenvatting

Rabobank. Daar dachten ze ook het beste met me mee als ondernemer, en keken ze ook mee naar de toekomstprognose in plaats van de afgelopen 3 kalenderjaar.
Ik zit mijn leven lang al bij die bank, ze konden ook zien dat de manier waarop ik met geld om ga netjes is (veel spaargeld etc), dus ze vertrouwden ons dat op deze manier toe (nu zullen ze dat gerust vaker doen verwacht ik, maar daardoor hebben we uiteindelijk wel gekozen voor hen, omdat ze meer vertrouwen hadden in plaats van problemen zoeken zoals anderen hypotheekverstrekkers waar ik was geweest, doordat ik eigen baas ben etc). Ik heb toen altijd werk naast mijn bedrijf gehad omdat ik dacht dat ik anders geen hypotheek kon krijgen, maar de financieel adviseur van rabo heeft me juist overtuigd dat wanneer ik volledig voor mijn bedrijf zou gaan, ze veel meer potentie zagen (omdat daar ook meer inkomsten uit kwamen)
Ik heb direct de dag erna nog ontslag genomen bij mijn functie in loondienst :laughing:
Uiteindelijk ben ik ook nog geïnterviewd door hen voor een bepaalde promotieactie en hun magazine over hypotheken. Gezien mijn ‘mooie voorbeeld’ op jonge leeftijd, maar vooral omdat ze natuurlijk zelf wilde vertellen hoe goed hun services zijn :wink:
Hebben toen gekozen om de hypotheek op te splitsen in 2 delen een met 10 jaar vast en een met 20 jaar vast. De meeste adviseurs laten niet weten dat dit ook een optie is die voordelen kan hebben.
Ze hebben nog nooit vragen gesteld over het bouwdepot, en we konden deze gewoon verlengen toen de bouw uitliep. Echt tevreden over.

12 likes

Haha ja hoor, je dacht serieus dat er iets Ăšcht ergs zou komen?

Ik begrijp sowieso het ophemelen van die snackbar niet. Het is gewoon een standaard snackbar met niet bijzondere friet (oké wel veel snacks) en net zo sfeerloos als alle andere in die prijsklasse.

3 likes

Ik verbaas me hier echt een beetje over de reacties over het huis van de Huismuts. Te kleine tuin voor 2 kinderen, huis te krap? Past precies dus ze zullen over een tijdje wel weer verhuizen? Misschien heeft het te maken met dat ik zelf ook de hele tijd opmerkingen kreeg in privĂ© kringen over mijn woonsituatie (bovenwoning met kind) maar ik word echt een beetje recalcitrant van zulke opmerkingen. Ik ben echt niet pro Huismuts (integendeel en zat me blauw te ergeren aan hoe ze door dat huis loopt te pirouetten) maar het is echt een prachtig huis (en in mijn optiek gigantisch, ook met 2 kindjes) en als zij er gelukkig van worden is het toch goed? Ik zou echt een moord doen voor dat huis, al helemaal als je nog de ruimte hebt om er 2 ton extra tegenaan te smijten en het zo te maken zoals jij dat wil. Zou er dan zo 30 jaar kunnen wonen met m’n gezin. Ik vind de indeling juist grappig en speels. Daarbij heeft niet iedereen de behoefte om in Schubbekutteveen te wonen waar je voor 2 ton een voetbalveld aan een tuin krijgt en 6 slaapkamers dus dan moet je nou eenmaal concessies doen.

46 likes

Elke keer als ik jouw naam lees denk ik: ‘hey grappig, pindasaus!’ En elke keer heb ik het dan wéér verkeerd gelezen.

37 likes

Hahahahaha ik moet hier zo hard om lachen, dit is al vaker tegen me gezegd

Helemaal met je eens hoor. Klein? Que? Rare indeling? Niet iedereen zit op zo’n 13 in een dozijn Vinexwoning te wachten waar bijna elk huis exact dezelfde indeling heeft. De living is bijna het dubbele van de gemiddelde eengezinswoning, al helemaal zodra die keuken open is. Twee bovenverdiepingen met genoeg slaapkamers en dan beneden nog een logeerkamer (wat een verademing dat ze voor een logeerkamer kiezen in plaats van een speelkamer voor Pip en Rosie). Het huis is tussen de 150 en 200 m2 dus het komt nog niet in de buurt van krap.

21 likes

Jij kan misschien beter vinden voor dat geld maar ze zeggen ook letterlijk dat dit hun droomhuis is. Zij willen dit kennelijk wel betalen voor deze locatie, de oude details etc etc. Daarbij is die twee ton verbouwen een grove schatting van iemand hier. Meerdere grote verbouwingen meegemaakt en dat hoeft het echt by far niet te kosten. Helemaal niet als je best wat spondeals kan maken.

3 likes

Maar niemand levert toch kritiek over hun situatie en dat het niet zou kunnen met kinderen of whatever. Rachel staat bekend om haar snelle verhuizingen, het consequent omgooien van interieur en snel weer op zoek zijn naar iets anders zodra iets niet perfect is. Vanuit die gedachte dacht ik toen ze het huis lieten zien: het zal me niet verbazen als ze hier zo weer weg zijn. Dat heeft wat mij betreft niks te maken met dat het huis ongeschikt is voor een gezin (is immers niet mijn pakkie an, een gezin kan wat mij betreft overal wonen als de gezinsleden er zelf tevreden mee zijn).

Wist niet dat een huis tegenwoordig ook al zo’n gevoelig onderwerp is.

19 likes

Het is met al deze informatie wel weer verdomd makkelijk te vinden

3 likes