Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal betaald hebben. Wij wilden onze badkamer van 10 m2 uitgebreid verbouwen en dat zou 18.000 euro kosten! Zij doen een hele woning met alles erop en eraan. En veel gesponsord ook, maar toch. Ik ben zo jaloers. :joy:

2 likes

Ugh ik vind diesna loomans haar ā€œchallengeā€ vraag op insta echt misplaatst.
Een dag blind of doof?

Like wtf?!

Wat zou dat huis dan ongeveer gekost hebben?
Het was volgens mij helemaal kaal toch? Dus geen badkamers en keuken. Ja het is een oud, karakteristiek huis, maar je moet er idd wel een hele verbouwing tegenaan gooien om er wat van te maken.
Heb echt geen idee aan welke prijs ik in dit geval moet denken…

Ik kan me voorstellen dat zo’n huis minstens 500.000 euro kost. Denk zelfs nog wel iets meer.

3 likes

Ja ik ben er heeeeel benieuwd naar. Vooral omdat ze allebei zzp’er zijn en dus vƩƩl moeten verdienen voor een hypotheek. Zo’n hoge hypotheek krijgen als zzp-stel is toch lastig.

Ja inderdaad! Ik weet niet of je voor een verbouwing ook kan lenen in hun geval. Maar wij konden niet hoger dan de waarde van de woning lenen. Dus waarschijnlijk hebben ze alles ook cash moeten betalen. Omg, op hun leeftijd al meer dan 100k liquide hebben. :open_mouth:

We hebben onze badkamer nog steeds niet verbouwd btw, want we hebben het geld niet. :frowning:

Je kunt voor een verbouwing wel bouwdepot krijgen! Dat geldt zeker niet voor alles, maar ze zullen het waarschijnlijk niet volledig zelf financieren.

1 like

Daar kun je gelukkig nog wel en bouwdepot voor afsluiten! Komt dan bovenop de koopsom, moet je van tevoren voorleggen aan de bank voor de hypotheek en zij nemen dat mee in de toekomstige waarde van de woning (of het het te investeren bedrag waard is ed)

3 likes

Wooow meer dan 5 ton voor een huis waar niks in zit? Bizar…
Ik ben zelf niet bekend in Den Bosch, maar dat moet dan wel een hele bijzondere buurt zijn.
Ik weet zeker dat het heeeel mooi wordt, maar ik snap echt niet hoe zij zo’n duur huis kunnen kopen en dan idd nog eens kunnen verbouwen voor minimaal 150.000.

4 likes

Vraagprijs was 550k. Zouden ze daar ook zo veel moeten overbieden als in de randstad?

1 like

Den Bosch doet qua huizenprijzen niet veel onder aan grotere steden als Utrecht of sommige delen van Amsterdam.

*het stuk waar zij gaan wonen althans.

Als ik een beetje kijk heb ik wel een beetje een idee waar ze ongeveer zitten en dat is wel duur spul volgens mij

Ik denk eerder huh hoe kunnen zij dat betalen? Rachel kan ik nog enigszins inkomen maar Willem? Wat doet hij nou eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat die videoklusjes van hem zo’n dikke vetpot zijn maar dat zal wel dan

Nee volgens mij ook huur, misschien vermogende ouders?

Was allemaal huur hiervoor

Mijn moeder is opgegroeid in zo’n soort huis in den bosch met daaronder ook nog een banketbakkerswinkeltje (die was van mijn opa en oma) :smiling_face_with_three_hearts: was toen een slechte tijd en allemaal nog niet zo speciaal zo’n oud huis midden in een stad, veel gedoe en best wat geldproblemen. Mijn moeder heeft volgens mij mega veel spijt, was zo leuk geweest om daar te wonen en zon authentiek bakkerswinkeltje is nu ook helemaal hot natuurlijk. Hadden ze het maar geweten :no_mouth:

7 likes

Op de foto’s lijkt het ook veel leuker dan die duistere stukjes die ze in de video liet zien

Heb ook even gekeken, idd de buurt die ik dacht. Wel heel toffe plek en mooi huis!
Maar ook erg blij met mijn huurplekje in Den Bosch :yum:

Ja, je kan een bouwdepot nemen. Stel je voor je kunt 7 ton lenen en je koopt een huis van 5 ton, dan kan je nog een bouwdepot voor 2 ton mee financieren. Je kan met een bouwdepot niet alles bekostigen, alleen wat vast zit in een huis. Keuken en badkamer tellen niet mee (volgens mij mag je 65% van totaal bedrag van keuken of badkamer financieren), want heeft ook veel met smaak te maken.

Geen idee wie Liesbeth Rasker nou weer is, die is hier ook nooit besproken.

En die Jantine heeft een privƩ insta, dus die wil hier denk ik niet besproken worden.

9 likes