Maar dat wordt ook niet ontkend toch? Ik vind alleen wel dat als het op de ggz aankomt de beeldvorming vaak heel ongenuanceerd is, oa door dit soort beweringen.
En @Shaaar hoewel ik het voor een groot deel met je eens ben vind ik niet dat de enige manier om dit soort verhalen te vermijden, collectief goede zorg is. Bij voorkeur wel, maar misschien was het in dit geval de beste zorg om haar af te zonderen. Wat best van alles kan zeggen over het systeem (te weinig mensen om afzondering te voorkomen bijv) maar dat is een veel te ingewikkelde discussie om in een filmpje over ‘gossip’ te gaan bespreken. Dus dat lijkt me dan in eerste instantie de remedie.
Het hele frame van ‘ze’ sluiten je gewoon op, doen maar wat, behandelen je niet goed (in dit geval: tenzij je bekend bent) vind ik echt stuitend. En n=1 zegt echt weinig vind ik, ik zou tegenover jouw verhaal een positieve ervaring kunnen zetten van een gezinslid dat herhaaldelijk opgenomen is geweest (althans, positief, hij is goed geholpen en er enorm van opgeknapt) , dus op welke conclusie kom je dan uit?