Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik vind €70 wel erg veel geld om je op te laten lichten (want dat is dit gewoon) en er niks mee te doen. Zo’n account is dan wel het minste. Vooral met een jonge doelgroep. Vroeger had je bij tijdschriften ook zulke boxen, en het was net zo goed troep, maar er zat aanzienlijk meer in. Tieners moeten twee weekenden werken voor €70 euro. Als ik voor dat geld zou gaan winkelen zou ik alle producten die er nu in zaten kunnen kopen van beter kwaliteit en geld over houden.

Een leuke zonnebril bij de pieces (15), simpele maar mooie oorbellen (10), een koffiebeker met thermowand (10), een pak koekjes (1) en dan houd je nog 34 euro over voor een fijn kledingstuk en kosten. De rest van die box is natuurlijk gewoon pure bullshit, want kortingsvouchers hebben geen waarde tot je ze verzilverd en zijn wezenlijk wat anders dan cadeaukaarten als er een minimale bestedingswaarde op zit.

Ik had het zo vet gevonden als Monica had gezegd: ik heb mega toffe volgers, die gun ik iets leuks dus ik maak een box vol favorietes en zet zelf geld bij. Ze is voor mij nu wel echt van een voetstuk gevallen. Verbaast me ook niks dat SPEC het management van ali-b hierbij betrokken is. Die gast doet inmiddels ook alles als er maar geld bij rolt. Huisjesmelken, optreden voor criminelen, volgers oplichten met boxen.

42 likes

Nope. Daarom zijn er zoveel nieuwe huisjesmelkers. Uhm, ik bedoel vastgoedinvesteerders.

5 likes

Ik vind het ook niks voor Monica om dit te doen, jammer wel. Volgens mij heeft ze wel in een van d’r vlogs gezegd dat de oorbellen twv 20 euro en de kimono twv 50 euro waren, waarbij ze heel positief over de kimono was. Vraag me af of ze de crappy kwaliteit ervan gezien heeft. Vind haar en haar management normaal slimmer handelen, want je kan zelf toch ook wel bedenken dat hier ophef over gaat komen?

1 like

Negatieve aandacht is ook aandacht :woman_shrugging:t4:

1 like

Ik was even in de war want ik dacht dat je vanaf 30.000 sowieso moet betalen maar dat is dus belasting i.p.v. aan de bank

Ik kan me niet voorstellen dat iemand als Monica zulk bagger zakelijk instinct heeft en zelfs al is het zo, was haar management ook betrokken en daarvan mag je best verwachten dat ze op de hoogte zijn. Je verbindt je naam toch niet aan iets zonder de ins and outs te weten. Als het al zo is dat ze het niet wist, is dat in mijn ogen nalatigheid. Want als ze echt verbaasd was door de kwaliteit van de inhoud en het voor het eerst had gezien, had ze gister wel geschrokken gereageerd.

19 likes

Hear hear.

3 likes

Maar ook met een management check je toch alles waar je naam aan verbonden is? Het is de minste moeite en hoort in mijn ogen zo. Waar je een professional ook voor in zet: aan het einde van de rit ben je altijd zelf verantwoordelijk. Dus ik zie niet hoe dat hier anders zou moeten liggen.

Ik vind echt dat je zeer nalatig bent als je mensen wel iets aansmeert, maar niet precies weet hoe of wat. Juist omdat je weet dat men het koopt omdat jouw naam erop staat. Kan me niet voorstellen dat je daar als persoon mee akkoord gaat. Als je een merk bent, probeer je dat toch altijd te beschermen?

4 likes

Gisteravond zag je een post op insta van Romy (van Anna Nooshin) dat ze een feestje gaf in een café ofz. En dat ze terug moest naar huis om haar portemonnee te halen. Nu staat deze foto op instagram… Heftig.

wow

1 like

Jeetje zeg

1 like

Wow wtf js er gebeurt joh

1 like

Geen idee maar ziet er heel zielig uit! En die tekst is ook wel heftig met “thank god i’m still alive”

1 like

Ja precies. Ik ben ook fan van Mo maar het enige wat ik zie is dat ze zich opmaakt voor dr releaseparty en een repost van een blije fan met haar box.

Lijkt me sterk dat haar de 1000 andere teleurgestelde fans zijn ontgaan. Het zou haar zo sieren als ze zei sorry voor de vieze koekjes, winegums en kauwgompjes van €1.39. De alie express badjas kan ook echt niet de bedoeling zijn

7 likes

Maar dit! Ik vind het echt erg hoor, hoe ermee om wordt gegaan door die boxing club én door Monica. 90% van de kids kopen die box omdat haar naam eraan verbonden is, dus daarom is zij mede-verantwoordelijk. Als ze wel echt bij de inhoud betrokken is, is het slecht en als ze er niet bij betrokken was, is ze nalatig.

Voor die prijs kan je 1) niet zulke bagger erin stoppen 2) niet de verantwoordelijkheid nemen, comments uitzetten en vrolijk doorposten en meer ‘slachtoffers’ maken.

8 likes

Op de instagram van meauxmeaux hebben ze net ook een positieve story over die box gerepost… :roll_eyes:

1 like

Dit, op het moment dat je je naam ergens aan verbindt, geef je te kennen op de hoogte te zijn van de gang van zaken. Zeker om zoiets simpels als een goodiebag. Dit is echt nalatigheid. Valt me tegen van haar. Ben echt benieuwd naar haar verklaring/excuses naar gedupeerden.

8 likes

Maak liever ook niet snel zo’n aanname, maar dan moet ze gewoon direct neerzetten wat er is gebeurd of gewoon niks plaatsen. Bloedirritant zulke mensen.

3 likes

Ben wel benieuwd hoe dat gesprek met het management gaat:p Monica zit bij SPEC. Spec is samen met o.a. Hearst maker van The Boxing Club. Zij hebben dan weer Link. voor de promotie en marketing van die box. Ik denk echt dat we te naïef zijn als we denken dat Monica hier niet gewoon volledig van op de hoogte is geweest. En mocht ik ernaast zitten hoop ik dat ze snel op zoek gaat naar een nieuw management.

Edit: Influencers als Mascha, Monica, Noor etc. zijn inmiddels gewoon vermogende mensen met bedrijven die goed zijn voor tonnen aan winst per jaar, maar ze weten dat frame van naïeve girl nextdoor zonder verantwoordelijkheid echt goed te benutten.

20 likes

Had monica die boxen niet gewoon kunnen vullen met alle shit die ze dagelijks thuisgestuurd krijgt? Dan was de kwaliteit ook beter geweest.

31 likes