Ik denk dat dit in werkelijkheid reuze meevalt maar dat het hier op het forum heel erg uitvergroot wordt omdat we heel de dag praten over mensen (influencer) die hun leven en lichaam in de etalage zetten. Ze presenteren zichzelf aan ons, ze willen dat wij ze volgen en bekijken. En naar mijn idee is het dan heel normaal om daar dan “iets van te vinden”. In werkelijkheid boeit het waarschijnlijk niemand wat 90% van de wereldbevolking doet in hun dagelijks leven of hoe ze eruit zien.
Het is net als voor het eerst in de sportschool komen. Je voelt je alsof iedereen je aankijkt en je uitlacht omdat je misschien nog niet zo goed weet wat je moet doen, maar in werkelijkheid is iedereen met zichzelf bezig. Het interesseert niemand wat jij daar komt doen en waarom.
Monica etaleert online haar leven en lichaam en wij kijken daar met grote aandacht naar. Alles wordt dan uitgelicht en tot in detail kunnen er beelden vormen in ons hoofd. Maar als Monica gewoon een normale meid zou zijn die je wel eens in de stad ziet, of achter de kassa in de supermarkt. Dan zouden we helemaal niet bezig zijn met haar lichaam.
Zo zie ik het.
edit: Dus we moeten niet onzeker te zijn of ons vergelijken met anderen, iedereen is anders en mooi op eigen manier