Verschillende vestigingen binnen Rotterdam, ik geloof 8 exemplaren verspreid over 6 vestigingen
Nou… Ik had alleen in taxi’s gezeten voordat ik voor m’n rijbewijs ging, dus ik vond ook best veel dingen erg nieuw.
Ik heb al zes jaar een rijbewijs en ben over het algemeen best een taaie. Heb tot de dag van vandaag rijangst en kan enkel in mijn eigen auto uberhaupt een beetje rijden. Zijn genoeg rijinstructeurs die je niet vertellen wat je kan verwachten. Dus mijn eerste ritje sloeg ik aan de lopende band af. Mijn tweede ritje was in een automaat waarbij niemand vertelde dat je dan niet je linkervoet moest gebruiken. Kortom drama. Ken sinds ik er open over ben ook aardig wat mensen die precies hetzelfde hebben. Vind Bonnies reactie hierin dus ook niet zo raar.
Ik ging nadat ik mijn rijbewijs had gehaald direct een rondje rijden in een Greenwheels auto. Het was nog een oude Peugeot 106 (of 108?), in ieder geval zo’n klein auto’tje. Vervolgens stond ik vast voor het stoplicht voor het station Groningen in de spits (17:00…) Die auto schakelde voor geen meter, kon geen kant op met de pook haha. Heel het verkeer vast, mensen die naar me toe kwamen auto hun auto… Voor zover mijn eerste autorit dus daarna durfde ik eerst ook geen auto meer te rijden haha.
Uiteindelijk allemaal goed gekomen
Ah, wat naar zeg. Gelukkig ben je er bovenop gekomen.
2 maand later kocht ik m’n eerste auto’tje dus was er redelijk snel vanaf, maar toch even schrikken voor zo’n stoplicht
Love Saf’s zwarte extra trouwjurk
Hoe zit dat in een lesauto tegenwoordig dan? Ik ken geen enkele auto die op een andere manier dan via de snelheidsmeter de snelheid aangeeft.
Of wordt er bedoeld als je op navigatie rijdt en het op je telefoon ziet oid?
Sommige auto’s hebben in plaats van een ‘normale’ analoge snelheidsmeter een digitale. Dan zie je dus in cijfers hoe snel je rijdt.
Ik word daar vooral heel zenuwachtig van, want wil op een 50 weg dan ook precies 50 rijden…
Jep wat @Dubbelepunt zegt. Stond bij mij extra in het dashboard. Je kon daar ook de navigatie instructies laten komen, maar dan moest je dus op de gewone snelheidsmeter kijken en ging ik standaard slechter rijden haha.
@Luzarl Kan prima hoor. Het ‘probleem’ zit hem denk ik vooral in haar gebrek aan rijervaring/angst en het nieuwe merk waarmee Felyx rijdt. De oudere modellen trekken langzamer op en zijn daarom denk ik wat gebruiksvriendelijker voor mensen die minder frequent rijden.
Maar zo rijden we toch al tientallen jaren auto? Die digitale snelheidsmeters zijn misschien van de laatste 10 jaar. Denk dat de mate van gevaarlijk rijgedrag niet zozeer te maken heeft met die halve seconde dat je op je snelheidsmeter (of bv in je spiegels) kijkt maar eerder in langere afleiding door oortjes in/telefoon/navigatie.
Maar als je geen ervaren rijder met jarenlange ervaring bent en hebt leren rijden in een auto die de snelheid veel duidelijker weergeeft is zo’n meter toch echt even wennen. Zo rijden we inderdaad al tientallen jaren auto, maar Bonnie rijdt pas enkele maanden auto.
Precies! Ik weet nog dat ik een keer in mijn ouders auto ging rijden waarbij de oneven tientallen op de snelheidsmeter stonden en ik dus geen 100 zag, maar 90 en 110. Het streepje daartussen was de 100. Dat vond ik ook erg wennen!
Daar doelde ik ook niet op. Ik bedoel te zeggen dat ik de term “vet gevaarlijk” over het kijken naar een snelheidsmeter voor een halve seconde tijdens het rijden wel een tikkeltje overdreven vind.
Ik snap Bonnie echt helemaal, maar zij kan wel altijd zo erg overdrijven.
Vind je die vriend stom?
Het was inderdaad een heerlijke scène. Wel bijzonder dat die clown nog wordt verkocht, wat een gedrocht.
Ja snap ik! Ik heb er sinds een paar maanden zelf een en toen ik ging proefrijden schrok ik ook even omdat ik alleen dat logge ding als vergelijking had haha. Maar wil nu niets anders meer.
Snel in de bieb zèg. Dat boek is net uit?
Ik vind het gek dat Bonnie een adventkalender van Lego heeft, ze het niet zelf in elkaar wil zetten en daarna weg wil geven, omdat ze er niets mee doet. Waarom heb je zo’n ding überhaupt dan?