ja martine was zich op insta ook al aardig aan het ‘verdedigen’ , niks commercieels zat er achter. sure jan
Ik vind jenniefromtheblog zo leuk, alleen ze blogt zo weinig.
Nou de verklaring van Wil en Tien staat online. Het enige wat ik niet aan zag komen, is dat ze een cursus willen geven. Verder reageerden ze zoals ik verwachtte. Wel erg jammer dat ze alsnog niks zeggen over waarom hun kinderen nu ineens veel in beeld zijn.
Aan de ene kant vind ik het best een goede reactie. Ze geven aan dat ze veranderen, dat ze commerciëler worden en dat ze 2wmn verslonzen. Aan de andere kant is er iets aan de manier waarop het geschreven is (taalgebruik waarschijnlijk) waardoor ik toch geirriteerd ben.
Vraag me wel echt enorm af waar hun cursus over zal gaan.
Ik denk eigenlijk sowieso wel iets over het moederschap. En Martine kan misschien nog iets doen met haar spirituele/zweverige kant.
Dit stukje irriteert mij het meeste denk ik:
“De meeste reacties gingen over dat jullie vinden dat we erg veranderen: een nieuwe naam (nou ja, voor zo ver het begrip Wil & Tien nieuw is dan), clickbait titels (beetje schuldig, het is zó moeilijk om de juiste balans te vinden), perfecte instagram feeds (vinden we stiekem wel een compliment), geen tot weinig blogposts en veel over het moederschap. Kortom, een deel van onze lezers voelt zich minder verbonden met ons en missen de oude Wil & Tien.”
Ik erger mij namelijk ook aan de perfecte instagram feed, maar dan niet zozeer hoe het er daadwerkelijk uitziet, maar meer dat ze daar ineens zo druk mee zijn. Zoals in de Berlijn vlog. Dus dan is het niet dat ik hun instagram zo perfect vindt, maar het komt nu wel een beetje over dat zij dat zo interpreteren.
Weet niet precies waar het aan ligt maar ik irriteer me ook aan dat stuk. Misschien omdat ze weer zo vaak benoemen dat het allemaal zo druk en veel is terwijl ze voor mijn gevoel maar 2 dagen pw werken (ik volg ze niet heel actief dus ik weet niet hoeveel ze daadwerkelijk werken).
Normaliter stoor ik me er eigenlijk niet zo erg aan als je merkt dat bloggers of vloggers groter en daarmee commerciëler worden. Ik vind de overgang bij Willemijn en Martine alleen in 1x enorm groot en daarom irriteert het me misschien ook. Omdat het zo ‘out of character’ is en het in 1x zo gemaakt en onsympathiek over komt.
Die comment van die Lise. Je zou bijna denken dat ze het zelf hebben geschreven
Ik heb ook geen moeite met geen beha dragen, en ik zou het ook gerust durven, maar ik vind het gewoon echt niet lekker zitten. Het trekt vreselijk, net of ze er van bovenaf af gaan scheuren Geef mij maar ondersteuning.
Ik vind t zo vreemd dat LavieSanne persoonlijke mailtjes van dr (verstandelijk beperkte) broer online mikt.
Ik kende haar niet, dus dacht misschien is ze nog erg jong en probeert ze hiermee makkelijk te scoren, maar ze heeft verdomme al twee kinderen?! Ik vind dit een beetje harteloos om online te zetten, beetje lachen ten koste van hem
Past wel bij het commercieler worden toch? Een dikke hell yeah stond in het artikel over commercieler worden. Kinderen verkopen goed
Spreken zichzelf ook lekker tegen. Zei Martine niet laatst op instagram dat het niet ging om commercieler worden, dat het commerciele haar een worst zou wezen?
Hahaha ja dat was niet eens in haar opgekomen!
Het artikel op 2wmn is door Wil geschreven. Misschien hadden ze eerst even met elkaar moeten overleggen…
Haha ja klopt!
Ik snap trouwens wel wat ze willen hoor. Groeien en verandering en een nieuwe uitdaging. Alleen ik haak voor nu gewoon even af. Wellicht vind ik t later weer leuk, maar nu, nehhh
Het verbaast me dat vrijwel niemand het in beeld brengen van die kinderen noemt in hun comments. Dat vind ik namelijk echt een kwalijke zaak. Zo terugkomen op je principes voor de moneyz.
ik weet niet zo goed wat ik van het 2WMN artikel moet vinden. Het is een vrij vaag stuk, maar dat begrijp ik ook wel weer.
Een groot probleem is al de openingszin: Nadat we gister onze blog weer openden na anderhalve week blog-stilte, schrokken we een beetje van alle reacties die binnen waren gekomen.
Hoe ongeïnteresseerd is dat? Niet alleen 1,5 week niet kijken (iedereen kan even vakantie nemen natuurlijk), maar vooral dat niet aankondigen en klaarblijkelijk totaal geen idee hebben hoe je lezers zich bij je content voelen, want dit zat er al heel lang aan te komen.
Ook vandaag geen reacties van hen, want ze werken woensdag pas weer en zullen dan -eventueel- pas reageren. Dat komt nogal kil over.
Ik vind de toon van het artikel niet zo leuk, al vind ik het wel goed dat ze tenminste toegeven dat het niet vreemd is dat de lezers verandering merken en niet ontkennen dat ze met een omslag bezig zijn, uit commercieel oogpunt. En ze roepen ook niet met “jullie moeten blij voor ons zijn dat het zo goed met ons gaat!!”, zoals veel bloggers wel doen. Ze zijn zoekende, en dat vind ik dan wel weer herkenbaar.
Dat ze willen groeien en daarvoor gaan is niet meer dan hun goed recht en ik kan me voorstellen dat ze behoefte hebben aan verandering. Ik ben echt niet blij met de veranderingen nu, maar ik zie wel waarom ze verandering nodig achten. Zoals ze zelf aangeven werkte het al een tijdje niet meer echt lekker.
Ze hebben geen verplichting tegenover hun lezers, net zoals lezers niet verplicht zijn hen te blijven volgen als ze het niet meer leuk vinden.
Het idee van ‘meer volgers trekken om eigen producten aan te kunnen verkopen’ vind ik vrij ver gaan. Dan gaat het er dus niet om dat je iets wilt maken waar je achter staat, het gaat om het verkopen op zich vanuit commercieel oogpunt. Ik snap dat het vaak zo werkt, maar voor mij voelt het erg verkeerd om aan. Ik ben heel benieuwd hoeveel succes ze daarmee gaan hebben, ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen maar we zullen het zien.
Tussen de regels door vind ik het trouwens overkomen alsof ze wel een andere weg moeten inslaan omdat ze niet meer genoeg inkomsten genereerden, of er in ieder geval aan zien komen dat ze niet meer kunnen blijven leven van hun blog zoals ze het nu aanpakten. Ik weet niet of dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat dat eng is.
Ik ben erg benieuwd waar dit gaat eindigen, voorlopig zal ik ze (al was het maar uit gewoonte) nog wel blijven volgen maar weet voor hoe lang.
edit; nu ik op ‘posten’ klik zie ik pas hoe lang deze post is, jezus het houdt me blijkbaar nogal bezig
Ja, ga stuk om die ‘out of office’. Echt hoor
Ook heel typisch dat ze het zelf helemaal negeren in dat artikel terwijl er zo veel over gezegd was. Ze weten denk ik dondersgoed dat ze zich daar niet uit kunnen lullen.