Even tussendoor, maar vroeger had ik door de vrouwenblaadjes ook het idee dat je pas helemaal op en top perfect en verzorgd was als je die hele make up/ontharing/eet riedel had afgelopen. Niet zo ziekelijk als je Girl het nu voorschotelt uiteraard, maar ik ben erg blij dat ik daar nu geen moment meer aan denk en gewoon lekker met behaarde beentjes rondstruin (niet altijd, maar maak me er totaal niet druk meer om). Voor de rest kost zo met je uiterlijk bezig zijn echt teveel kostbare tijd die je ook aan, ik noem maar wat, pijpen kan besteden
hahaha shit waar ben ik mân hele leven mee bezig geweest!?
Word je even met je neus op de feiten gedrukt hĂš?
Ik herinner me de Fancy als heel okĂ© op dit gebied! Vrijen&zo met Marjolein Winkel, die er altijd op hamerde dat je zelf moest voelen wanneer je âerâ klaar voor was en dat je nooit iets tegen je zin moest doen. Ook werd er best aandacht besteed aan homoseksualiteit (wel te weinig) en body image.
Ik heb er destijds veel van geleerd!
Ja, met van die koppen als;" zo maak jij hem helemaal gekđ”" of âmet deze tips kan hij aan niks anders meer denken dan jouâ âdit is wat mannen stiekem denkenâ.
Dat zijn Cosmopolitankoppen!
Oh ja daarom lees ik de Cosmo nooit. âWat mannen Ă©cht vinden!!â op basis van vragen aan een panel van mannen die ik allemaal niet persoonlijk ken. Wat boeit mij dat dan? Als ik zoiets wil weten vraag ik het wel aan mijn eigen mannie of euhmmm⊠wat dacht je van aan mezelf?
Ik vraag me dus wel af of er vrouwen zijn die dan tegen hun vriendinnen zeggen: âJa je moet dit Ă©cht zo en zo aanpakken want ik las in de Cosmo/het boek van Jamie Li, etc. dat mannen dat helemaal te gek vinden!â
(Volgens mijn moeder was de Cosmo vroeger wel een tijdschrift dat heel revolutionair was op het gebied van âvrouwen mogen ook seksen en daarvan genieten etc.â net als SATC.)
Wie las dit ook in een overdreven Ameriaans accent?
Toen ik 14/15 was had ik wel een vriendin die al deze adviezen ter harte nam ja. Niet over seks toen nog maar wel allemaal van die generieke tips.
Dit ja, maar dan wel in combinatie met coolgirl-praten.
Ook denk ik wel dat er een mega negatieve ervaring aan ten grondslag ligt. Iets van vreemdgaan, of misschien nog wel ernstiger.
Jaaaa, dat is het inderdaad met Jamie, het coolgirl-syndroom.
Hahaha ik heb ook even naar die foto zitten staren van âhoezo de ongemakkelijke poseâ maar zie dankzij jouw partner nu pas de elleboogsteunen lolllll
Je hebt helemaal gelijk, maar zulke blaadjes schreven zo een x aantal jaar geleden en volgens mij is dit nu niet meer/minder aan de orde. We zijn hoop ik als maatschappij hierin in denkwijze gegroeid. Daarom stoor ik me zo aan het advies van Jamie Li, iemand met autoriteit (voor sommige dan he) en een bereik zet hiermee voor jonge meiden een stap terug in de tijd.
Ik had het toevallig met mijn vriend over invloed van media etc en dat er een hele hoop 90âs/00âs films zijn die een storyline bevat als: meisje heeft een bril en een tuinbroek dus is een nerd of het lelijke eendje, de coole jongen valt op haar, de coole jongen valt door de mand of er gaat iets mis, het meisje doet haar bril af en make up op, tadaaah ze komen samen: ze is mooi en gelukkig! Vroeger smulde ik van die films, nu heeft het meer een high browneffect (ok ik smul er nog steeds van maar zet er tegelijk mn high brows op). Nu worden dergelijke films volgens mij ook niet meer gemaakt??
Zelfs met die leuning houd je dat toch niet vol hahaha
Haha ik heb precies hetzelfde opblaasstoeltje voor in ons zwembad en ik kan er echt uren in zitten lezen, precies op de manier als Cynthia ook doet. Echt een superchill ding
Volgens mij heb je dat boek al uit na 1x kakken inderdaad
Iemand een Parool abbo? https://www.parool.nl/kunst-en-media/jamie-li-reageert-op-ophef-over-seksistisch-boek-het-is-girltalk~a4602413/
Aah shit nee! ik wil het lezen! Kan alleen de inleiding lezen:
âHet is girltalk. Ik gebruik een toon die ik ook aansla tegen mijn vriendinnen.â
Ehhh doet iemand dit ook enorm denken aan Trump met zân locker room talk? Dat je het misschien in een dichte ruimte doet betekent niet dat je het in een boek moet zetten
https://pbs.twimg.com/media/Djqdo7FX4AAi5sF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Djqdo7DXcAANXEf.jpg
Zo pijnlijk dit