Het anticonceptietopic

Een topic over anticonceptie!

Om te beginnen hierbij het schema voor de ‘pil vergeten’ situatie:

3 likes

Handig topic en ik heb gelijk een vraag!
Ik was zo’n 2 jaar lang gestopt met de pil en ben nu 3 weken geleden weer tijdelijk begonnen met de pil omdat ik niet ongesteld wil zijn tijdens mijn lange vakantie (begonnen met pil op aanraden van de huisarts overigens).
Nu ben ik begonnen met de pil op de eerste dag van mijn ongesteldheid, maar ik ben nu (3 weken later) nog steeds ongesteld. Zal allemaal wel in de war zijn door de hormonen… maarrr.
Ik ga nu komende zondag al op vakantie en mijn doel is nog steeds om dan geen last te hebben van mijn ongesteldheid haha.
Kan ik het beste nu een stopweek inlassen en dan maar hopen dat het dan nog maar echt 1 week ongesteldheid is, óf doorslikken en hopen dat het vanzelf minder wordt?

Mijn boerenverstand neigt naar de eerste optie maar wellicht dat er hier mensen zijn met mee verstand?

Ik ook. Heerlijk zonder dat maandelijkse gedoe.

1 like

Haha, ik heb een driefasenpil, die kun je eigenlijk niet doorslikken omdat je dan de halve strip moet weggooien (je kan wel doorslikken maar dan moet je de laatste fase blijven gebruiken, als je de eerste twee gaat doorslikken helpt het niet), maar ik heb nooit veel last van mijn menstruatie gelukkig.

Ik ook eigenlijk, maar als ik ze niet om de twee/drie maanden inlas krijg ik spotting en dat is pas kut want dat kun je niet voorspellen. En dat gaat dan ook niet over tot ik een stopweek inlas.

Hoe vaak doen jullie stopweek dan? Nooit?

Ik ben zelf een paar keer aan een nieuwe pil begonnen en was dan ook steeds veel te lang ongesteld. Dat stopte inderdaad pas nadat ik een stopweek had genomen, verder ook geen last meer van gehad. Nou zal het wel bij iedereen anders werken, maar grote kans dus dat het over gaat als je een stopweek neemt.

Oke fucking nice, ik ga dit ook maar proberen. Haat aan ongesteld zijn.

Ik heb mijn stopweek vorige week dinsdag gestart en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik had mijn pil 1 keer doorgeslikt en had rond die tijd wel lichte doorbraakbloeding, maar ik heb nu gewoon nog niks? Wat kan ik het beste doen?

Ik lees dat na een narcose de pil niet betrouwbaar is gedurende de huidige cyclus, maar weet iemamd of dat dan geldt vanaf je operatie of kan het dan al kwaad als je in de dagen ervoor zonder condoom seks hebt gehad

Sperma kan 5 dagen overleven in je lichaam, dus ik denk dat de dagen ervoor een condoom gebruiken ook wel verstandig is.

Oeps. Ik las ook echt pas na de narcose dat dit zo was, werd niet nadrukkelijk aangegeven ofzo

1 like

I need some advice! Help! :frowning:
Op vakantie mijn pilstrip kwijtgeraakt, snap nog steeds niet hoe (want: in 12 jaar nog nooit gebeurd).

Nu moest ik nog 4-5 pillen slikken. Twijfel nu aan alles, dus vraag me af of ik die van gister wel genomen heb ook?

Ik heb net een pil genomen van een nieuwe strip. Wat moet ik hierna doen? Doorgaan met deze? 21 dagen? Of 4-5 dagen en daarna nieuwe strip? Of iets anders?

Heb nog seks gehad afgelopen dagen en condooms gebruiken we niet.

Help? Bedankt alvast! :slight_smile:

Wat zijn jullie ervaringen met de goedkope versie van microgynon 30? Op het doosje staat: Ethinylestradiol/Levonorgestrel. Ik heb hem zelf niet meer en ben weer terug gegaan naar de gewone microgynon, scheelt ook echt maar 2 euro ofzo.

Hoeveel dagen heb je nou uiteindelijk gemist?

Mijn ervaring is dat het gewoon een anticonceptiepil is. Heb er nooit iets raars van gemerkt en geloof dat het al tig keer van “merk” is veranderd in de tijd dat ik het gebruik.
Jij wel dan?

Ik heb deze al jaren, nergens last van!

Ik slikte de diane en ik kreeg bijna maandelijks een ander doosje mee, heb er echt nooit wat van gemerkt!

Ik denk geen! Maar ben m’n strip kwijt, dus weet niet meer wanneer deze klaar zou zijn en wil geen stopweek houden.

Volgens mij merk ik niet heel veel verschil, daarom was ik wel benieuwd. Je leest op internet veel dingen over die goedkope pil.

Oh! Dan zou ik gewoon nu een nieuwe strip helemaal afmaken, anders zit je ook weer met halve strips enzo. Dit kan alleen bij pillen waar elke pil in de strip hetzelfde is, dus niet bij bijv trigynon of yaz24+4.

1 like