Ja dat maakt het zo lastig
Aja dat laatste doe ik gelukkig niet. Ik vond het ook een beetje dubbel dat de oorzaak onbekend was maar je wel dingen niet mag
Ik heb geen last van de minipil. Je moet hem wel echt nauwkeuriger slikken dan combinatiepillen, dat is wel echt een nadeel. Je hebt minder marge om lekker uit te slapen en hem later te nemen bijvoorbeeld
Ah ja ik las ook zoiets maar kon niet vinden waarom dat is. Hoeveel speling heb je dan? Ik neem ‘m gelukkig ‘s avonds dus dat scheelt. Word jij nog ongesteld?
Volgens mij (het is al zo’n 4 jaar geleden, dus weet het niet goed meer) vertelde de dokter mij ook dat de kans klein is dat het gebeurd
Ja volgens mij is de kans als gezond jong persoon sowieso klein. Maar misschien in combinetie alsnog een beetje hoger. Net zoals trombose
Nee, daarom slik ik hem! Ik heb endometriose en voor mij werkt het beter om niet ongesteld te worden. De strip is voor 28 dagen en dan start ik direct met een nieuwe.
Met betrekking tot die innametijd, geen idee, ik heb ooit iets begrepen over dat het komt omdat er maar 1 hormoon in zit.
Werd je al meteen vanaf het begin niet meer ongesteld?
Ik ben overgestapt op deze pil vanaf endometriose medicatie die mijn cyclus onderdrukt, dus ik kom niet van een normale cyclus. Sinds ik deze pil gebruik ben ik nooit ongesteld geweest.
Ah dat is niet te vergelijken natuurlijk. Fijn dat het voor jou zo goed werkt!
Ik ben een aantal weken geleden overgestapt van de pil maar de nuvaring. Ik moest van anticonceptie wisselen en ik heb gekozen voor de nuvaring, omdat je die kan doorringen. De pil slikte ik altijd 3 maanden door en dat beviel me goed.
Nu ben ik nog niet echt tevreden over de ring, omdat ik toch steeds bloedingen krijg en ook op momenten dat het niet zou moeten. Met de pil heb ik dat nooit gehad.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de nu nuvaring bij wie dit ook voorkwam en bij wie het alsnog goedgekomen is? Ik zit nu aan m’n derde ring.
Zijn er meer mensen die last hebben van extreme vermoeidheid na een eerste injectie van de prikpil? Ik heb ongeveer 2,5 maand geleden m’n eerste injectie gehad en ben de laatste weken echt heel erg moe… Ik merk dat ik ontzettend zoekende wat nou het beste werkt qua anticonceptie
Aan de pil zitten is aan de ene kant wel fijn, emotioneel afgestompter wat echt welkom is. Alleen mijn borsten ontploffen echt, weer een grotere maat kopen en zijn altijd opgezwollen. Die pijnlijke gevoelige borsten vind ik zo niet fijn.
Ook hier wel blij door wat emotioneler afgestompt te zijn en herken de groei frustratie ook maar qua gespannen borsten heb ik juist eindelijk eens niet 2/4 van de tijd last ervan met pil maar als je een tip wilt: zinktabletten maar ook van die koelende gelpacks in je bh stoppen. De eer van de laatste tip kan ik niet op me nemen maar wel niet genoeg doorvertellen want het is zo’n lifesaver.
@kaleidoscope ik heb nooit de prikpil genomen maar ooit wel een andere hoge progesteronpreparaten genomen en ik was dan ook onder andere ZO MOE wat ook een reden dat ik was gestopt.
Ahh thank you ga die koelende gelpacks halen
Ik ben alweer bijna 3 jaar heel blij met mijn mirena spiraaltje. Maar ik ben vorige week voor het eerst in die 3 jaar weer eens ongesteld geworden. kan gebeuren (denk ik?) maar sindsdien heb ik best hevige buik- en rugpijn. Anderen hier die hier ervaring mee hebben/ tips voor hebben?
Is het niet zo dat als je weer na jaren ongesteld word het kan zijn dat de werking minder is geworden en dat hii toe is aan vervanging?
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de daysy / temperatuur meten? Zo ja, hoe bevalt dit?
Ik denk niet dat je echt een positief antwoord gaat krijgen hier over die methode. Is hier wel eens eerder gevraagd tijd geleden
Ik heb er zelf iig geen ervaring mee, maar 2 mensen in m’n omgeving wel en die zijn beide zwanger geraakt terwijl ze een hele regelmatige menstruatie hebben en ze volgens de app in die dagen echt niet vruchtbaar waren.
Haha kortom: als je zwanger wil worden is het echt een goed idee!