Na een week! Je bent wel meteen beschermd als je het slikt op de eerste dag van je menstruatie. (Ik gebruik zelf ook de minipil, cerazette.)
Dankjewel! Ik wilde ook cerazette maar heb de merkloze variant gekregen. Hoe ervaar jij het gebruik verder, nog last gehad van bijwerkingen?
Ik vind het zelf eigenlijk erg prettig! In het begin had ik even last van menstruatie krampen (ik ben aan de minipil gegaan vanwege hele erge kramp, maar " mag" de gewone pil en andere middelen niet) en zeer lichte bloedingen, maar na 1-2 maanden is mijn menstruatie gestopt. Ik kreeg wel te horen dat als je aan de minipil zit, je weleens inimini bloedingen kan krijgen. Maar in de bijna 2 jaar sinds ik 'm gebruik, heb ik 2 keer die mini.bloeding gehad. Ik had in het begin wel wat last van pijnlijke borstel, maar ook dat stopte toen mijn menstruatie stopte.
Ik had normaliter altijd zarelle, nu dus cerazette. Merk geen enkel verschil tussen de pillen.
Kan iemand even met mij meedenken? Ik wil een stopweek, want ik heb al (vind ik) te vaak doorgeslikt. Maar gisteren heb ik uit automatisme toch een pil genomen. Kan ik nu gewoon stopweek houden, maar dan een dag eerder weer beginnen (dus eigenlijk wanneer ik normaal ook weer zou moeten beginnen)? Of kan ik beter wel gewoon een week stopweek houden? Kan het niet goed terugvinden.
Een stopweek mag 4 tot 7 dagen duren (sowieso niet langer want dan ben je niet beschermt).
Ik wil mijn ongesteldheid uitstellen | Thuisarts.nl.
Ik slik ook vaak zo’n 3 maanden door en dan een stopweek van 5 dagen.
Ik heb echt scheel gezocht blijkbaar, dank je wel! Dan ga ik dat gewoon doen.
Van welke pil naar welke? Die van mij kan ook een lager libido kennen door een anti-androgene werking en dus inderdaad daardoor bevorderlijk is voor klachten als acne. Qua libido merk ik dat het wel anders is ja maar juist meer gebalanceerd maar ook in zijn geheel qua andere stemmingen.
Trouwens die voorlichting maar vooral kennis zouden meer artsen moeten hebben. Genoeg die denken dat het allemaal hetzelfde is terwijl dat lang niet zo is.
Ah ja, je gaat dan inderdaad van een pil die meer mannelijk (androgeen) is naar meer vrouwelijk (anti-androgeen) en dat je dan inderdaad die verschillen onderling ziet maar dat is ook lang niet altijd even heilzaam.
De reden dat je veelal de pil moet nemen icm acnemedicatie is voor als je zwanger wordt dat het voor problemen kan zorgen tijdens de zwangerschap maar ook, als jij zo’n acne oplaaier kan herleiden naar stress zou ik dat toch eerder voor waarheid aannemen. Jij kent jezelf langer dan een gyn die je misschien even ziet en een momentopname maakt aan de hand van klachten.
Dus ik zou zeggen, als jij tevreden bent met de pil die je altijd nam dan zou ik daarmee teruggaan. Jij moet die pil nemen immers en de arts niet. Je zegt eigenlijk al genoeg met de zin: ik ben tevreden, al is het “maar” je libido, het is wel van belang als onderdeel van jou in het geheel!
Klopt inderdaad! Met die schaal denk ik dat het toch een beetje van het ene uiterste in het andere is en daarom twijfel ik zo.
Die heftige stressreactie was vorig jaar in september en is nu nog steeds niet weg (maar het is wel al beter), ondanks andere medicatie die ik al voorgeschreven kreeg van de dermatoloog. Daarom twijfel ik toch om te veranderen van pil, ik vind het echt moeilijk.
Bedankt voor je advies in elk geval. Ik denk dat ik eerst nog 1-2 maanden het zal aankijken en mijn huidige pil zal doornemen en zien wat die acnemedicatie geeft, en als ik geen beterschap merk dan misschien toch veranderen.
Ja lastig!
Er is op zich ook niks verloren met die andere pil een drietal maand een kans te geven. Het is een bijwerking die evengoed bij jou niet optreedt, en misschien werkt hij ook voor je acne ook goed.
Ik ben zelf sinds een paar maanden herbegonnen met de pil, en merk dat m’n libido wel iets minder is. Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook wel chill
STORYTIMEEEE
Ik was vandaag bij de huisarts om mn implanon eruit te laten halen (heb m nu 1,5 jaar en wil geen hormonen meer)… Wat denk je wat!!! Hij kon m dus niet vinden. Toen die heel hard duwde dacht de ha dat hij hem gevonden had, maar te diep om bij de ha te kunnen verwijderen. Blijkbaar “hoort” een implanon vlak onder je huid te zitten en hoor je hem ook te kunnen zien/voelen. Was bij mij nooit zo maar dacht dat het hoorde
Nu moet ik dus een echo laten maken (van mn arm hahaha) om dat ding op te sporen, en moet die door een chirurg verwijdert worden (als ze hem vinden). Wat een gezeik weer. Kan er op internet ook weinig over vinden.
Dit was bij mij ook, heb er een lelijk litteken aan over gehouden. Maar ze hadden 'm wel teruggevonden gelukkig. Zat bij mij ingekapseld in ??? dus vandaar dat ze die niet gelijk teruggevonden hadden.
Jaa ben heel benieuwd! Moet ook binnen twee weken een echo omdat de huisarts het niet fijn vindt dat die niet weet waar die zit. Een spoed echo voor een implanon
Hou jullie op de hoogte!
Ik ben na 20 jaar nu net gestopt met anticonceptie maar ik voel me echt helemaal niet chill? Echt een beetje trillerig en alsof ik ieder moment in huilen uit kan barsten? Who dis? Zou dit nou PMS zijn?
Je lijf moet ontpillen! Dat kun je echt even merken aan je lijf helaas…
Ontpillen inderdaad. Ik heb echt verschillen gemerkt.
Ook mijn gevoelens zijn iets heftiger?
Neemt niet weg dat ik zelf voordelen zie aan stoppen met de pil.
Ja ik heb het mentale denk ik wat onderschat. Had wel bedacht dat ik weer ongesteld ging worden en had wel verwacht daar weer meer buikpijn van te hebben maar verder had ik eigenlijk niks verwacht lol. Maar goed moet het natuurlijk gewoon even een paar weken/maanden de tijd geven. Ik dacht alleen van O ja weer ongesteld + af en toe buikpijn en that’s it en nu blijk ik ineens emotioneel ook een beetje van de rit af te zijn waar ik eigenlijk geen moment bij stil heb gestaan.
Ik vond mijn krampen de eerste keer echt erg.
Maar mentaal, oef ineens anderen mannen leuk en aantrekkelijk vinden twijfelen aan relatie e.d.
Ik ben gestopt ivm kinderwens dus hoop toch dat dit meevalt
Omg, succes ermee! Ik wou een tijd geleden er ook 1 nemen maar m’n dokter raadde dan de pleister aan, en als ik dit lees ben ik toch blij dat ik daarvoor heb gekozen
Ik heb last van hormonale hoofdpijn en met anticonceptie stoppen hielp er helaas niet bij en de dokter kwam niet verder dan de pil of systematische pijnstilling, waar ik echt geen zin in heb