Het anticonceptietopic

Ohja door @sushi bedenk ik me dat ik helemaal geen update heb gegeven.

Heb een echo gehad, implanon is gevonden maar inderdaad vrij diep. As woensdag naar de plastisch chirurg (zou die ook gelijk nieuwe tieten kunnen doen?) voor een intake - dus denk niet dat ze hem er dan gelijk (helaas) uithalen. Dus, wordt vervolgd. Alweer! :joy::joy:

3 likes

Oh joh wat een gedoe. Hopelijk kunnen ze het snel fiksen allemaal.

2 likes

Wat een ellende! Hopelijk gaan ze hem er snel uithalen en gaat dat redelijk eenvoudig. Kreeg je ook een kopie van de echo mee? Lijkt me best grappig om dat te hebben, een echo van je arm :rofl:

Dit had ik ook! Het enige wat goed werkte voor mij was een hormoonspiraal.

Een maand is wel echt kort, hopelijk komt het nog goed! Heb je ook de minipil geprobeerd? Ik vond die heel fijn!

Ja snap ik hoor, is ook echt rot! Ik moest van m’n vorige gynaecoloog iets blijven nemen en had echt een jaar elke dag bloedverlies :upside_down_face: zo klote

2 likes

Hahah helaas niet!! In de auto bedacht ik het me idd, kloooote had ik moeten vragen

1 like

Hoe gaat het nu?

Ik merk mentaal m’n cyclus veeel meer dan hiervoor toen ik aan de pil was. Merk echt dat ik richting m’n ovulatie veel energie heb en meer zelfvertrouwen, en in m’n luteale fase (2 weken na ovulatie tot menstruatie) echt meer twijfelen/somber soms/moe.

Maar zelf vind ik het wel chill om te merken dat ik me zo meer één met m’n lichaam ofzo kan voelen en ook beter aanvoelen wat ik nodig heb ipv altijd hetzelfde.

Lief dat je het vraagt! Ik ging me nadat ik hier gepost had mentaal gelukkig snel weer beter voelen. Ik heb wel het ene na het andere ‘kwaaltje’. Zo heb ik nu al een paar dagen heel gevoelige borsten (vooral een kant) en dat heb ik hiervoor echt nooit gehad. Ben ondertussen nog steeds niet ongesteld geworden maar lees daar ook heel wisselende verhalen over, ook dat dat nog wel maanden kan duren.

Sorry dagboekpost maar ben sinds gisteren ongesteld en voel me zo ontzettend verdrietig. Kan echt de hele dag wel huilen terwijl er helemaal geen reden voor is. En ik huil normaal echt nooit. Hoop niet dat dit iets blijvends is. Is dit toevallig herkenbaar voor iemand?

Zijn er meer met pcos die van pil zijn gewisseld? Ik heb nu een Microgynon 30 variant, maar een collega vertelde me over de minipil, dat dit zonder de hormonen zou zijn, maar wel werkt als anticonceptie. Ik slik de pil nu omdat mijn dokter me dat 15 jaar heeft gegeven, maar merk het me steeds meer tegen gaat staan.

Daar zitten wel hormonen in, wel maar één.

2 likes

Ik heb meerdere malen gewisseld alleen niet naar de minipil. Er zit wel hormoon in maar er zit er maar eentje in ipv 2 volgens mij. Maar de minipil is heel erg stipt. Als je afwijkt van de inname tijd is die geloof ik al onveilig en daarom nooit een optie geweest.

Ik was met mijn PCOS overigens heel blij met de trigynon. Een 3 fase pil waarbij in elke kleur pil een andere hoeveelheid hormoon zit passend bij een ‘cyclus’ doorslikken is lastiger met een 3 fase pil maar ben daar echt jaren heel lekker op gegaan.

3 likes

Ohhh, ja dat van die stipte tijden klinkt ook alsof dat niet voor mij geschikt gaat zijn hahah. Ik ga eens kijken naar de pil die je aanraadt! Klinkt wel goed. Ik slik de pil nu wel veel door, dus daar zal ik even over nadenken. Je kunt dit gewoon bij de huisarts neerleggen of je kan wisselen?

Ja kan je altijd even bij je huisarts neerleggen!

1 like

Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met de pil en merkte toen dat mijn zweet wat sterker te ruiken was. Heel vervelend en heel veel deo’s geporbeerd maar nog niks gevonden wat echt helpt. Of ja anti perspiranten helpen wel maar daar gaat heel mijn huid weer kapot van.

Ik heb geen last van zweetplekken maar echt de geur. Dus nu zit ik te denken om hiervoor maar weer aan de pil te gaan :sweat_smile:

Ik ben ook nog aan het ontzwangeren en heb het gevoel dat het sindsdien nog heftiger is.

2 likes

Misschien heb je iets aan deze tip? Bambi Does Beauty on Instagram: "4 hygiene tips every girl needs for summer!"

1 like

Ik huil normaal wel vaak, maar tijdens m’n PMS of menstruatie ben ik ook weleens gewoon de hele dag sip. Hoe ik er mee om ga is gewoon accepteren dat je cyclus ups and downs kent: er staat tegenover dat ik richting m’n ovulatie me echt top voel (veeel beter dan toen ik nog aan de pil zat). Misschien kun je je eens verdiepen in de seizoenen zoals beschreven in ‘period power’ bijv, ik vond dat best wel fijn om me meer begrepen te voelen. Ook een tip: de podcast ‘28-ish days’, waarin ze de hele cyclus doorlopen

1 like

Wat is jullie ervaring met de prikpil? Ik heb hem nu voor de tweede keer. Eind juli moet ik hem weer halen.
De eerste keer had ik wat onregelmatige bloedingen, maar was ik vooral erg humeurig en down. Nu is dat gevoel gelukkig weg. Maar ineens ben ik al ruim 4 weken aan het bloeden. Soms meer, soms minder, maar het is nog niet weggeweest. Ik wil hem toch nog een keer halen, omdat ik lees dat dit de eerste 6 maanden kan gebeuren. Maar heb ook geen zin om zo de zomer door te gaan.

1 like

Ik heb 'm al jaren en nul bloedverlies. Wel wat gevoelige borsten en soms buikpijn als hij bijna weer gezet moet worden. Dit is bij mij ook na 10 weken ipv 12 omdat ik het blijkbaar sneller afbreek ofzo :joy: ik ben groot fan!

2 likes