Het anticonceptietopic

Zijn er meer met pcos die van pil zijn gewisseld? Ik heb nu een Microgynon 30 variant, maar een collega vertelde me over de minipil, dat dit zonder de hormonen zou zijn, maar wel werkt als anticonceptie. Ik slik de pil nu omdat mijn dokter me dat 15 jaar heeft gegeven, maar merk het me steeds meer tegen gaat staan.

Daar zitten wel hormonen in, wel maar één.

2 likes

Ik heb meerdere malen gewisseld alleen niet naar de minipil. Er zit wel hormoon in maar er zit er maar eentje in ipv 2 volgens mij. Maar de minipil is heel erg stipt. Als je afwijkt van de inname tijd is die geloof ik al onveilig en daarom nooit een optie geweest.

Ik was met mijn PCOS overigens heel blij met de trigynon. Een 3 fase pil waarbij in elke kleur pil een andere hoeveelheid hormoon zit passend bij een ‘cyclus’ doorslikken is lastiger met een 3 fase pil maar ben daar echt jaren heel lekker op gegaan.

3 likes

Ohhh, ja dat van die stipte tijden klinkt ook alsof dat niet voor mij geschikt gaat zijn hahah. Ik ga eens kijken naar de pil die je aanraadt! Klinkt wel goed. Ik slik de pil nu wel veel door, dus daar zal ik even over nadenken. Je kunt dit gewoon bij de huisarts neerleggen of je kan wisselen?

Ja kan je altijd even bij je huisarts neerleggen!

1 like

Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met de pil en merkte toen dat mijn zweet wat sterker te ruiken was. Heel vervelend en heel veel deo’s geporbeerd maar nog niks gevonden wat echt helpt. Of ja anti perspiranten helpen wel maar daar gaat heel mijn huid weer kapot van.

Ik heb geen last van zweetplekken maar echt de geur. Dus nu zit ik te denken om hiervoor maar weer aan de pil te gaan :sweat_smile:

Ik ben ook nog aan het ontzwangeren en heb het gevoel dat het sindsdien nog heftiger is.

3 likes

Misschien heb je iets aan deze tip? Bambi Does Beauty on Instagram: "4 hygiene tips every girl needs for summer!"

1 like

Wat is jullie ervaring met de prikpil? Ik heb hem nu voor de tweede keer. Eind juli moet ik hem weer halen.
De eerste keer had ik wat onregelmatige bloedingen, maar was ik vooral erg humeurig en down. Nu is dat gevoel gelukkig weg. Maar ineens ben ik al ruim 4 weken aan het bloeden. Soms meer, soms minder, maar het is nog niet weggeweest. Ik wil hem toch nog een keer halen, omdat ik lees dat dit de eerste 6 maanden kan gebeuren. Maar heb ook geen zin om zo de zomer door te gaan.

1 like

Ik heb 'm al jaren en nul bloedverlies. Wel wat gevoelige borsten en soms buikpijn als hij bijna weer gezet moet worden. Dit is bij mij ook na 10 weken ipv 12 omdat ik het blijkbaar sneller afbreek ofzo :joy: ik ben groot fan!

2 likes

Hoihoi

Ik heb sinds april een implanon en het bevalt me heel goed. Ik ben sindsdien niet meer ongesteld geworden, maar heb nog wel fases dat ik een stuk meer eetlust heb. Toen ik nog menstrueerde kon ik die eetlust verklaren en nu niet meer. Vind ik best vervelend, want eten is nog een beetje een gevoelig onderwerp. Nu zoek ik een verklaring voor die eetlust.:smiling_face_with_tear: Weet hier iemand of je met een implanon nog steeds een soort cyclus hebt waarbij je meer eetlust hebt zonder te bloeden of bestaat de cyclus nu helemaal niet meer?

Ik heb sinds deze maand een nuvaring en dat bevalt goed. Maar even een praktische vraag voor de ervaringsdeskundige, als ik ‘m nu uithaal na drie weken, hoe snel word je dan ongesteld? Als in uren, een halve, hele dag, of later?

4 likes

In het FK staat:

1 like

Zijn er hier toevallig mensen die na een stopweek ook een paar dagen heel erg misselijk zijn na het weer starten met de pil? En helpt overstappen op een andere pil?

Wil liever geen andere vorm van anticonceptie en slik mijn pil oa hierom regelmatig door maar zat vanmorgen echt bijna kotsend in de auto weer. Echt golven van misselijkheid, kokhalzen etc. Tijdstip van de pil slikken lijkt ook niet echt iets te veranderen helaas.

Ik was wel constant misselijk de eerste maanden toen ik opnieuw startte met de pil, maar dat is gelukkig vanzelf voorbij gegaan! Misschien kun je wel een ander type pil proberen? Lijkt me heel vervelend als je dat vaker hebt.

1 like

Niet zo erg als jij omschrijft, maar ik herken het wel!

Ik ben in januari begonnen met de prikpil. Nu ben sinds januari 12 kilo aangekomen… Ik ben niet altijd stabiel in mijn gewicht en moet het sporten weer oppakken. Maar dit vind ik wel erg veel erbij.
Iemand anders die zo’n gewichtstoename herkent?
Ik moet eind oktober de nieuwe prikpil laten zetten. Maar ik twijfel toch om over te stappen naar de gewone pil.

Ik heb net een MAP genomen en een uur later had ik diarree, in de bijsluiter staat alleen iets over overgeven maar op internet staat dat ik ook met diarree een nieuwe moet nemen. Iemand die weet wat ik moet doen?

Wat zijn die dingen pokke duur trouwens

1 like

Nieuwe nemen! Binnen 12 uur overgeven of diarree is nieuwe nemen.

Ps: ja tering duur. Een condoom is goedkoper :joy:

1 like

Een condoom kan ook scheuren.