Het anticonceptietopic

Ben toen gestopt omdat ik wilde meemaken hoe m’n lichaam functioneerde zonder pil. Maar ik vond het best heftig zonder pil. Zware menstruaties, pijnlijke eisprong en stemmingswisselingen. Soms voelde ik me een paar dagen depri en verdrietig om niks. Aan m’n libido verandere niks.

Ah ok, ja want ik twijfel dus omdat ik het me vlak voelen ook niet echt ideaal vond.

Ik voel me niet vlak nu ik weer de pil slik. Zonder pil was ik een emotionele rollercoaster. Heb een paar maanden bijgehouden hoe ik me voelde, en elke maand was het weer hetzelfde. Zelfs m’n vriend begon de ‘periodes’ te herkennen haha.

Even ter check: klopt het dat je na 2 weken in een nieuwe strip alweer een stopweek mag inlassen zonder betrouwbaarheid in te leveren?

En, zijn dit precies 14 pillen of kan 13 ook geen kwaad?

Iemand? :grimacing:

Zijn er hier meer meiden die de pil ethinylestradiol/levonorgestrel (is een goedkope versie van microgynon 30) slikken en klachten ervaren?

Ik slik die en heb geen klachten

1 like

Ja, ik. Maar ik ben pas sinds 2 maanden weer aan de pil. Heb mega veel hoofdpijn

1 like

Ja ik dus ook :anguished: En ik heb ook bijna elke avond buikpijn al een paar wekenlang, ik heb hem gisteren bewust pas 's nachts ingenomen en ik had de hele avond gewoon geen buikpijn. Oh en mijn tieten doen fucking pijn.

Neem het nu niet meer maar mijn waslijst aan klachten verdween wel toen ik er mee stopte

1 like

Ik ben laatst van pil gewisseld en netjes 2 weken een condoom gebruikt en daarna (in m’n derde week) een keertje zonder condoom gedaan. Nu heb ik een wat dikkere buik en steken in m’n onderbuik/linkerzij maar verder niks geks. Wanneer kan ik toch een zwangersschapstest doen? Dat condoom vergeten is inmiddels een maand geleden. Moet ik dan testen op de eerste dag van m’n ‘menstruatie’ of kan het op elk moment?

Mijn pil voor vandaag was in 2 gebroken in de strip. Ik heb hem zo toch ingenomen, maar ik vraag me af of ik nog steeds veilig ben?

Ik heb al vier pilstrippen doorgeslikt (zonder stopweek), ik moet nog drie pillen slikken tot mijn stopweek, maar dan word ik ongesteld als ik in het vliegtuig zit. Dat vind ik best kut haha. Ik kan dan nu toch ook alvast eerder mijn stopweek inlassen (dus die laatste drie pillen niet slikken)? Of heb ik dat verkeerd haha.

Ja, dat kan! Alleen je stopweek niet langer maken dan een week want dan ben je niet veilig. Als je minstens een strip volledig heb afgemaakt mag je daarna ieder moment stoppen, bij pil 5 of 25, maakt niet uit.

1 like

Precies wat ik dacht, alleen ik wilde even de bevestiging hebben haha. :smiley: Thanks!

Vorige week ben ik kort onder narcose geweest, omdat mijn amandelen zijn verwijderd. De verpleegster vertelde mij dat de pil minder goed kon werken, maar niet voor hoe lang.
Ik heb gister (dus na 8 dagen) seks gehad. Is het handig om een morning after pil in te nemen, of is er niet zo veel aan de hand?
Oja, ik zit in mijn derde week, mocht dat nog relevant zijn.

Ik ben heel tevreden over de app Flo!

En een vriendin van mij heeft bij de dokter een keer pilletjes gehaald die ze dan moest innemen waardoor haar ongesteldheid werd uitgesteld dus het kan zeker! Volgens mij heeft @Karl_Lagerfeld dit ook net gedaan :thinking:

Ja klopt! Ben ik nu nog mee bezig zelfs. Primolut slik ik. Merk overigens meteen weer de negatieve bijwerkingen van het nemen van hormonen. Schimmelinfectie en libido zakte meteen weer enorm :flushed:

CLUE! Fijnste app ooit.

@Dazed even hier omdat dit het juiste topic is, maar ik heb gister het bericht gekregen dat de Zoely er niet meer is en niet meer komt. Mn moeder (ik was zelf aan het werk) heeft toen de dokter gebeld en die hebben ‘de meest overeenkomende pil’ als vervanging voorgeschreven. Wist niet welke tot ik vandaag naar de apotheek ging. Wat blijkt; microgynon 20. Juist de pil waar ik ivm ‘klachten’ (emotioneel wrak) destijds mee gestopt ben en toen ben overgestapt. Dus vraag me heel erg af of dit echt gaat werken en waarom ik dan precies deze weer krijg… want ‘meest vergelijkbaar? De werkzame stoffen zijn echt totaaaal verschillend. maar ga het dan maar 3 maanden proberen en dan maar weer verder kijken.
Baal in ieder geval echt heeeel erg. Ging zo goed met deze pil en dan nu dit.