Het auto- & motortopic

Ik rijd een BMW 1-serie uit 2010. Betaal ongeveer 400 per maand voor verzekeringen, belasting en benzine. Ik rijd best veel en tank zo’n een keer per week. Echt een hele chille en fijne auto.

3 likes

Wauw suuuper tof! Mijn droom is om ooit een dodge charger 1969 te hebben maar die droom is heeeeel ver weg haha. Net zoals alle andere Amerikaanse auto’s die ik wel zou willen :sweat_smile:


Ik heb op het moment helaas geen eigen auto. Maar mag wel de Suzuki Grand Vitara van mijn vader lenen als hij hem niet nodig heeft.

2 likes

Ik lease een Volkwagen UP! Voor 200 euro in de maand, en dan hoef je alleen nog maar bij te tanken. Fijne van leasen is dat je weet wat je uitgeeft. Mocht je keer pech hebben ermee wordt alles geregeld dus dat ontneemt heel veel zorgen… en leuke is dat ie echt helemaal nieuw is, na paar jaar lever je hem zo weer in.
En hij is lekker zuinig, en past nog best veel in, zelfs keer een IKEA kast in moeten vervoeren :joy:

Ohh ja dat is ook wel een pracht van een auto :heart_eyes: Wie weet ooit!

1 like

Renault Twingo uit 2018

Ik heb een half jaar geleden een Nissan Micra uit 2003 gekocht. 4-deurs met voor die tijd luxe opties zoals keyless start en regensensor.

Ik betaal 105 euro per 3 maanden aan wegenbelasting en 38 euro per maand aan verzekering (WA verzekerd, nog geen schadevrije jaren opgebouwd).

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de auto. Ik hoop dat ik dat nog steeds ben na mijn eerste APK keuring volgende maand :sweat_smile:

Dat is niet duur. Wat is de looptijd daarvan?

Had altijd een Seat Ibiza (sport editie), heerlijk racebakkie. Mijn eerste autootje. Maar die hebben we net ingeruild voor een heerlijk burgerlijke gezinswagen haha: de Volvo V50 (2.4, automaat).

Volvo is wel een stukje minder zuinig, maar veel kwalitatiever en vooral betrouwbaarder. Wel belangrijk straks met een babbie achterin. En bij de Seat is werkelijk álles wat er stuk kon gaan stukgegaan. Accu, koppelingsplaten, versnellingsbak, elecktrische ramen, climate control, stuurbekrachtiging, ga zo maar door. Zo ontzettend veel (te veel) geld in gestoken haha.

4 jaar! Ze hebben wel regelmatig aanbiedingen. Ligt trouwens ook heel erg aan de kilometers die je kiest, ik mag 15.000 km per jaar rijden, maar je kunt bijvoorbeeld ook 12.000 kiezen, betaal je weer een stuk minder! Mijn zus heeft trouwens een Skoda Citigo en die lijkt qua uiterlijk heel veel op die van de UP, interieur is bijna exact het zelfde. Misschien kun je daar ook nog naar kijken. Zij betaald dacht ik 190 euro per maand voor looptijd van 2 jaar.

Dat is echt niet duur. Alleen vind ik 2 jaar al te lang, omdat ik geen idee heb hoe mijn leven gaat lopen de komende tijd. Ik zou het voor een jaar willen, maar dan wordt het meteen zo duur.

Ik heb een Renault Megane uit 2008. Ik ben enorm tevreden met mijn autootje (ik ben er ook echt aan gehecht, haha), maar heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ze heel veel pech hadden met hun Megane. Ik heb hem in 2013 gekocht met zo’n 135 000 km voor 4400 euro (ik was toen nog samen met mijn ex, die een enorme auto-fan is, dus hij heeft alles voor me uitgezocht en vergeleken). Hij heeft nu 210 000 km en ik heb er nog niet echt grote kosten aan gehad, behalve de voorziene kosten/onderhoud (vorige herfst was het wel even spannend, hij raakte niet door de keuring, dat heeft me wel behoorlijk wat geld gekost, maar uiteindelijk bleek het een heel simpel probleem).

Ik heb trouwens bewust gekozen voor een auto uit het C-segment, omdat ik veel autostrade doe en je in een kleinere auto vaak veel meer geluid hoort dan en je ook iets veiliger zit in een iets grotere auto.

En ik woon niet in Nederland, dus qua maandelijkse/vaste kosten ligt dat anders.

Soms kun je voor paar tientjes extra per maand maandelijks opzeggen.

1 like

In mijn dromen een lamborghini. In het echte leven geen.

3 likes

Wat zijn goede lease maatschappijen?

Wij hebben een Renault Clio uit 2006 en een Audi A4 cabrio. Die laatste is omgedoopt tot boodschappenwagentje, want daar past ons gezin niet lekker in.

De Audi is een automaat en dat rijdt best wel heel erg lekker, maar mijn vriend wil deze nu inruilen voor een station (hoe degelijk…).

1 like

Ik heb 2 Toyota corolla’s. Eentje uit 1996, die kostte 8 jaar geleden 1500 euro en ik heb er nooit wat mee, hij blijft maar rijden.
De andere is uit 2000, net effe wat luxer. Nee grapje, er zit geen luxe op. Maar hij rijdt wel prima. Degelijk en goedkoop.

2 likes

Wij leasen bij alphabet en zijn we tevreden over. Is wel via een dealer

2 likes

@Cajun-moon sowieso Alphabet, Leaseplan en Athlon. Die zijn het bekendst. Maar altijd ALLE kleine lettertjes lezen!!! Ze moeten eigenlijk ook bij een keurmerk lease zijn aangesloten, er zijn ook nog sjacheraars op de markt namelijk.

2 likes

BMW 1 serie uit 2005, betaal 135 euro per maand en dat is incl wegenbelasting en al risk verzekering . Super blij mee al vertoont ie nu wel wat mankementen.

Sinds 2 weken trotse eigenaresse van een Volkswagen Up! (2012)
Zuinig in gebruik en rijdt als een tierelier.
Hiervoor heb ik mijn na 3 jaar trouwe dienstdoende toyota aygo (2006) ingeruild. Ook een prima auto, helaas afgelopen jaar veel mee bij de garage gestaan door terugkerende motorstoringsproblemen… koppeling moest ook vervangen worden, dus heb 'm met pijn in mijn hart ingeruild.
Maar wat een verschil kwa rijcomfort :heart_eyes:
Betaal nu €60 p.m. + benzinekosten

1 like