Het auto- & motortopic

Mag ik vragen hoeveel je ongeveer per maand kwijt bent voor je mini? En voor hoeveel km per jaar?

Ik heb een Peugeot 206, ik word al verdrietig als ik eraan denk dat ik deze ooit weg moet doen. Dan neem ik weer een 206 denk ik, haha, of iig een Peugeot.
Kost dacht ik 81 euro per kwartaal aan belasting en ik denk dat ik gemiddeld 1 op 15 rij.

Uhm, ja ik had gewoon een leasebudget bij mijn functie en qua kosten was ik dan 130 euro per maand netto meer kwijt dan als ik de standaard auto zou nemen (Ford Fiesta), inclusief bijtelling etc. Nu heb ik een nieuwe functie en dus ook een hoger leasebudget dus krijg ik eigenlijk geld terug voor mijn auto haha.

Qua kms weet ik niet wat het scheelt in prijs, ik rijd iets van 8.000-10.000 km per jaar voor mijn werk.

Ik heb een mitsubishi outlander. Heel fijne auto, rijdt alleen niet zo zuinig dus dat is een beetje kak maar verder wel liefde❤

1 like

Echt first world problems, maar ik mag het eind van het jaar een nieuwe auto uitzoeken (zakelijke lease) en we zijn ons een beetje aan het oriënteren. Maar ik vind alles zo pokkeduur :weary:

Rij nu een Kia sportswagon en dat is nog wel te doen qua bijtelling, maar het liefst zouden we straks iets van een SUV willen. Ik zit veel in de auto en er moet veel inpassen, waardoor ik ook een grotere comfortabele auto wil.

Tesla model 3?

1 like

Ja we waren inderdaad bij Tesla wezen kijken, maar vind het zulke futuristische auto’s. En vond hem aan de kleine kant. De tesla model s vond ik wel heel mooi (en ruime kofferbak) maar ook een stuk duurder dan de 3 haha.

Ja, maar wel heel goedkoop! Tesla leasen is gewoon stukken goedkoper dan een VW Polo, bizar

Ik heb inmiddels een andere! Een Pontiac Grand Le Mans 4-deurs van '78 :blush:

1 like

Een witte Peugeot 108. Nog nooit zo veel verkeersagressie over me heen gekregen als met deze wagen, alleen al daarvoor zou ik willen veranderen.

1 like

Ja is inderdaad raar. Als ik niet zoveel onderweg was, en ook minder laadruimte nodig had dan was ik denk ik voor de 3 gegaan. Ofja kan hem sowieso in gedachte houden.

Hoezo dan? :open_mouth:

Een Seat Leon. Ik heb nog nog niet eerder zo’n fijne auto gehad.

Ik denk dat mijn achterbumper als een magneet werkt op een bepaald type chauffeur (man, pakje aan, in Audi of BMW van het bedrijf). Dan mag ik bijvoorbeeld nog 150 km per uur rijden, als ik op de linkerrijstrook rijd wordt er bijna altijd naar me geknipperd of getoeterd dat ik uit de weg moet.

Jonge vrouw + kleine auto wordt door sommige hersens geïnterpreteerd als “maximumsnelheid 110” ondanks wat de teller aangeeft, vermoed ik.

2 likes

Wat doen jullie allemaal qua onderhoud? Laten jullie 1x per jaar bij de garage een beurt doen ofzo? En hoeveel betalen jullie aan onderhoud? Ik keek snel even op kwikfit en daar zag ik honderden euros voor een grote beurt.
Ik weet echt van niks en ben wel constant bang dat de olie in de motor “op” raakt haha. Had hem laatst gepeild en hij zat netjes tussen leeg en vol in, en dat is schijnbaar goed. Maar wat ik in godsnaam moet doen als hij leger raakt? En koelvloeistof, kan je volgens mij niet zomaar bijvullen… hoe zie je of daar nog genoeg inzit etc etc.

Ik hoef nu geen antwoord hoor;) maar dat zijn dingen die ik me weleens afvraag. We hebben de auto sinds maart gekocht en toen was hij door de APK heen dus mag hopen dat hij nog wel even blijft leven. (Hyundai i10 2008)

1 like

Dramatisch ja zulke types, als ik van de weg af wordt gedrukt zijn het inderdaad altijd dat soort mensen. Fuckers zijn het.

1 like

Ik laat 'm een keer per jaar bij de apk nakijken. Verder als ik bijzonderheden merk aan de auto, breng ik 'm langs.
Mochten we met de auto op vakantie gaan, krijgt ie ook nog een beurtje.
Olie e.d. moet je gewoon regelmatig checken. Verder gaat koelvloeistof niet zo hard als alles oké is. Anders merk je dat wel aan de temperatuur van de auto :sweat_smile:.

1 like

Wij doen in principe 1x kleine beurt en 1x grote beurt. Meestal 1 van beide icm APK en dan vaak voor onze wintersport nog een keer.

1 like

Ik ben aan het kijken naar een Volkswagen T-Roc… een kleine SUV en valt qua prijs (en dus bijtelling) volgens mij nog wel mee…

Waar je ook heen gaat, ga NIET naar de Kwikfit. Die verzinnen echt mankementen waar je bij staat.

Wij gaan altijd naar een onafhankelijke, dus niet-dealer garage (1-mansbedrijf), hij verkoopt ook geen auto’s dus hij heeft er weinig baat bij om je auto om een niet-bestaande reden af te keuren om je dan een andere aan te smeren. Ik ga sowieso nooit naar een keten als Kwitfit of Euromaster.

3 likes