Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Is volgens niet helemaal waar. Van de ingrediënten die minder dan 1% gedoseerd zijn mag de volgorde willekeurig geplaatst worden, in plaats van op volgorde van hoogte in dosering.

Helpt olaplex echt zo? En hoe kan je dan het beste je haar behandelen ?

Ik heb voor het eerst de dermlogica precleanser gebruikt, daarna gewoon gereinigd zoals ik normaal ook doe. Nu is mn huid helemaal rood (als ik een vinger druk op mn wang is het even wit en dan terug knalrood), ik gok dat dit een allergische reactie is? :cry:
Heeft iemand ervaring met producten terugbrengen naar dermalogica? Baal als een stekker

Geen drogisterij merk, maar niet duur; het wenkbrauwpotlood van NYX! Ze hebben een heleboel koele en warme tinten.

1 like

Deze! Gebruik ik al jaren. Gaat een maand of 2 mee schat ik. Hij is vrij romig dus je hebt nooit een scherpe punt, maar hij past goed bij mijn asbruine wenkbrauwen. Kruidvat dus.

2 likes

Ja precies! Bij mij ligt deze niet in de kleine Kruidvat, maar wel in de grote. Dus het ligt er ook aan of je die in de buurt hebt.

@Pantalones ik heb dat ook weleens, blijkbaar is er 1 periode in de zoveel tijd dat een groep wimpers tegelijk uitvallen. Ik heb dan ook zo’n gat. Dat kan echt weken duren voor het weer gevuld is en mascara wil dan ook vaak niet mooi zitten. Ik heb de oplossing nog niet gevonden…

1 like

Ik vind het meevallen hoor hoe erg je het ziet ! Zijn je wimpers korter of mist er een plukje ? Misschien kun je hele naturel nepwimpers plakken ? Wimperlift kun je proberen maar bij de lift die ik wel eens heb gehad gingen de wimpers niet meteen omhoog zoals bij een kruller maar iets meer in een boogje dus weet niet of dat het gewenste effect geeft…

5 likes

Wat kan ik het beste doen tegen een opkomende puist? :’)
Warm doekje deed niks, heb met een blarenpleister geslapen maar het zit nog te diep dus er komt niks uit. Het is nu in het stadium dat ik een rode bult op m’n hoofd heb (zou een muggenbult kunnen zijn, maar helaas…)

1 like

niet teveel aan klooien. Als -ie nog niet rijp (gatver wat een vies woord in deze context) is, maak je er alleen maar een chaos van als je er toch aan gaat zitten pielen. Beetje primer en daarna concealer opsmeren om de roodheid wat te camoufleren, en binnen dat -ie vanzelf wegtrekt :wink:

Ja, dat probeer ik… gelukkig heb ik m’n nagels er al afgebeten :’) Heb er nu maar zeezoutwater op gesmeerd in de hoop dat ie uitdroogt.

De laatste tijd zit mijn foundation heel lelijk. Ik krijg het niet egaal aangebracht op/rond mijn neus, het glijdt er als het ware meteen af. Ook rond mijn mond/op m’n kin gaat het al snel lelijk zitten. Trekt in de lijntjes en lijkt te verdwijnen.
Ik gebruik benefit pore minimizer en mac studio fix fluid foundation (hierover was ik eerder heel tevreden), soms een spons en soms een kwast (beide RT). M’n huid is gecombineerd en acnégevoelig. Qua huidverzorging gebruik ik momenteel producten van zarqa, waar ik wat betreft acné heel tevreden over ben. Iemand tips…?

(Eerste post woehoe)

Scrub/exfolieer je regelmatig?

Het is nu 2 weken na mn eerste powder brow behandeling… man man wat ziet het eruit, die losse vellen / korstjes en complete happen uit mn wenkies. Ik weet dat het erbij hoort, maar jezus.

Ja, ik exfolieer zo’n 2-3x in de week… scrubben ben ik tijdelijk mee gestopt omdat ik dacht dat dat het probleem was (maar is t dus niet)

Na 2 weken nog steeds? Bij mij was het na een week al wel “klaar”. Was bij mij best wel wat weg, maar had 6 weken later een touch up. Ben er wel echt heel blij mee

Ja! Begon pas na een week los te laten. Blijft idd niet veel over, maar begreep dat dat vrij normaal is. Heb over 4 weken nabehandeling / touch up!

Ik weet niet hoe het in NL zit maar ik was net in een Antwerpse H&M en héél veel beauty spullen waren 70% afgeprijsd. Ik vind hun brushes heel goed dus ik heb een stippling, small blending en bent eyeliner brush gekocht voor € 8,70 haha.

4 likes

Ik heb opeens weer veel last van puistjes terwijl het zo goed ging. En het blijft dan altijd maar gissen hoe het komt. Zo irritant. Kan mijn huid nou nooit eens goed blijven?

Same same
Half jaar gaat t goed, nu opeens 3. Faka

waarom heb ik nu pas voor het eerst de Bioré zonnebrand gebruikt. Wat heb ik mezelf aangedaan door zo lang te wachten? Nieuwe holy grail dit.

4 likes