Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik ben op zoek naar een goede bb cream… Ik heb het nog nooit gebruikt maar zou het nu evt wel willen uitproberen. Heb best een lichte huid dus moet niet te donker of oranje zijn. Welke raden jullie aan? Prijsklasse maakt niet zoveel uit.

Had ook nog rosehip seed oil (oid) in huis en nu zit ik met een heerlijk gloeiende en zachte huid op de bank. Geen idee of er veel los kwam want ik haalde ook m’n mascara er vanaf dus dat zat ook overal haha.

Ik heb het gevoel dat ik mijn gezicht niet goed genoeg reinig. De volgende dag voelt m’n huid alsof er nog een beetje een “waas” over zit wat ik eraf haal door er met mn vingers overheen te wrijven.
Ik gebruik alleen reinigingsfoam, daarna nogmaals goed met water, soms een toner en dan nachtcreme.
Ik scrub mijn huid minstens 1 keer in de week en ook wekelijks een maskertje. Iemand tips?

Is je nachtcrème misschien te rijk voor je? Misschien kan je een iets lichtere creme of serum proberen?

Heb je al eens geprobeerd om 2 keer te reinigen met de foam? Dus 1 keer om de eerste laag te verwijderen en de tweede keer echt goed masseren en alle hoekjes en gaatjes mee nemen?

Was je ook 's morgens je gezicht?

Clinique take the day off! Dat haalt echt alles weg

Ik heb P. Louise eyeprimer via morphe besteld. Ben benieuwd of het echt zo goed is.

Ben benieuwd naar je review!! Ik moet binnenkort een nieuwe primer en deze staat op mijn shortlist haha

1 like

Poriën verkleinen zal niet kunnen nee, maar met een blurring primer smeer je het zeg maar glad en vul je de poriën in waardoor ze minder zichtbaar zijn. Ik gebruik altijd de smashbox pore minimizer en sinds kort de blurring primer van Laura Mercier en kan echt niet meer zonder. Die van smashbox is dikker en voel je wat meer, die van Laura Mercier is heel dun maar werkt super goed.

1 like

Mijn flesje milky jelly cleanser van Glossier raakt bijna op, en ik ben op zoek naar een soortgelijk product, aangezien ik Glossier toch wel prijzig vindt. Iemand tips?

1 like

Als je te veel aanbrengt kan het wel gaan rullen! Vaak gaat íets rullen omdat je of te veel gebruikt of je het te snel na elkaar aanbrengt (dus dagcreme kan niet goed intrekken bijv)

1 like

Ik heb die van glossier niet geprobeerd maar ik heb nu de ‘less on skin micellar cleansing gel’ van holika holika en die lijkt er wat op qua uiterlijk en voelt ook wat jelly achtig aan

1 like

Volgens mij had @jeg laatst zon soort cleanser van Rituals.

1 like

Ik hoop dat ik hier goed ben met mijn vraag🙈

Heeft iemand ervaring met deze BB cream van L’oreal https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris-c-est-magic-bb-cream-01-very-light/9200000106674294/ ?

Ik ben op zoek naar een lichte(qua kleur) BB cream of een foundation die een natuurlijke uistraling geeft. Ik ben namelijk vrij bleek en heb veel plekjes in mijn gezicht en donkere kringen. Maar bij de meeste producten die ik heb geprobeerd die wel goed zijn van kleur en dekking loopt het uit of krijg lijntjes in mijn gezicht en blijft het gewoon niet zitten.

Heeft iemand tips die ook nog een beetje in een studentenbudget passen😅

L’Oréal true match vind ik fijn

1 like

Dankjewel! :innocent: werkt dat ook voor een hele lichte huid ? Zonder dat het na enkele uren uitloopt of lijntjes geeft?

Ik heb deze en ben geen fan. Hij oxideert enorm bij mij en smeert niet goed uit waardoor allemaal oranje vlekken/vegen. En mijn huid is niet eens super licht.
Maar kan ook aan m’n skills liggen haha.

Bedankt voor de waarschuwing! Ja visagie skills heb ik ook niet hoor :sweat_smile: maar heb af en toe zon probleemhuid dat ik er wat ziek uitzie. Dus wil dan toch wat op doen zonder dat je dat dus ziet door lijntjes en vlekken of als plamuurlaag​:sweat_smile:

Niet doen die L’Oréal BB cream!!! Gaat heel erg rullen en wordt inderdaad oranje.
True Match vond ik zelf veel te droog, gaat heel erg in de lijntjes zitten.

Ik raad (nog maar eens, haha) de NYX Bare With Me Tinted Skin Veil aan, die kost onder de €12, is makkelijk aan te brengen, ook met je handen en blijft de hele dag mooi.

8 likes