Ik heb een gemengde huid, en de laatste tijd valt het best wel mee met vettigheid op m’n voorhoofd en kin, dus ik zou wel durven stellen dat het ook prima werkt op de normale huid. Droog durf ik niet te zeggen.
Misschien een stomme vraag, maar kun jij misschien uitleggen wat het verschil is tussen een Banana poeder en een ‘‘gewoon’’ poeder? Ik dacht dat je met gewoon poeder ook kon baken namelijk.
Ik ben geen expert, maar volgens mij heeft het vooral met de tint te maken.
Die Banana powder is geel en ‘cancelt’ paars, en de Matcha is dus groen en ‘cancelt’ rood.
Dus ik vind die banana poweder fijn om onder m’n ogen te doen, zodat m’n wallen heel licht corrected worden. Als je veel roodheid in je huid hebt kun je voor een groenere poeder gaan.
Thanks!
Toch even onze hema checken binnenkort voor die banana powder!
Deze poeder overgieten in je lege Laura doosje
Ligt voornamelijk aan je huidskleur! Banana poeder is gewoon dezelfde soort poeder, alleen is ie geel dus voor een donker(der)e huid heel mooi omdat je dan geen witte waas krijgt. Bij een donkere huid wordt een witte poeder grauw of zelfs grijs. Echt een witte poeder werkt oplichtend (net zoals banana poeder dan oplichtend werkt voor een donkere huid), maar bijv de poeder van Laura Mercier is niet wit, maar ook niet geel, die is echt een beetje licht beige, maar juist heel mooi bij lichte tot getinte huid (zou zeggen Mac NC40). Bij mij (NC20/25) is banana poeder vaak al te geel, zeker die van Ben Nye daar word ik gewoon raar van haha. Die van Hema kan ik wel gebruiken om licht af te poederen, dan zie je m niet eens, maar er mee baken zou ik niet zo snel doen omdat het toch iets donkerder is en hoef onder m’n ogen geen donkerdere poeder.
Het geeft vooral een frissere blik denk ik? Want van heel dichtbij vind ik poeder lijntjes vaak wel accentueren! Maar niemand hoeft zo dichtbij te komen
Ja ik zou sowieso die van Laura kopen, maar er zijn ook mini’s voor €25 hè. Heb je wel veel minder product maar is iig niet zo veel geld meteen.
Ik ben op zoek naar een peeling, zit echt ónder de mee-eters dus wil een peeling toe gaan voegen aan mijn skincare ritueel. Bij voorkeur iets voor 1 of 2 x per week, heb een normale huid.
Heeft iemand een gouden tip?
Bha van paula’s choice vind ik geweldig! Ze hebben verschillende varianten voor alle huidtypes!
Had daar inderdaad ook al even naar gekeken. Denk dat ik die bestel.
@Spaarlamp ja die zag ik ook, alleen overal uitverkocht helaas…
Bij ici paris zijn er wat oogschaduw paletten van Anastasia Beverly Hills in de aanbieding, voor de liefhebbers.
Norvina, Soft Glam en Modern Renaissance voor 35 euro p.s.
Ik wil dus al super lang rode lippenstift dragen maar deed het nooit omdat je nu overal mondmaskers moet dragen.
Wel, koop allemaal dose of Colors merlot. Hij is transferproof, ik heb enkel een lichte veeg in mijn masker en voor de rest niks.
Ik weet niet waar je de poeder normaal koopt, maar ze hebben m ook bij Asos. De full size is omgerekend naar euro’s ongeveer 35-36 euro en asos heeft nog wel eens 20% kortingsacties (dan is de full size maar 29 euro!). En gratis verzenden
Ik ben nieuwsgierig naar de populaire Jessup kwasten van AliExpress, maar ik heb een zeer gevoelige huid. Voldoen die kwasten gewoon aan de eisen enzo? Zouden ze voor irritatie kunnen zorgen? Ik bestel graag op Ali maar aangezien dit product op mijn ogen ga gebruiken ben ik toch wat huiverig.
Bestaat er iets als een goed dekkende concealer met een ‘dewy’ finish?
Ik gebruik altijd de Maybelline Instant Anti Age Eraser en die dekt wel mooi, maar ik vind 'm wat poederig/droog.
Wat doen jullie qua dragen van lipstick? Ik heb onder het mom van me extra vrouwelijk voelen Ruby woo van Mac besteld (klassieke roodtint). Heb hem nog niet binnen, maar ik vind mijn tanden met elke lipstick heel gelig ofzo? Als ik niks draag dan vind ik ze gewoon wel prima, wel wat gelig maar niet extreem. Maar elke soort lipstick lijkt dat te accentueren, dus vrees dat ik deze uiteindelijk dan toch ook niet ga dragen. Ben inmiddels al begonnen met crest white strips, maar dat vind ik ergens ook wel weer een béétje idioot van mezelf :’). Alleen heb dus in mijn hoofd dus dat je alleen lipstick draagt als je tanden zo wit zijn als die van Gerard Joling. Dus ja voor alle lipstick dragende ff’ers, hebben jullie allemaal Gerard Jolings gebit of gewoon schijt? Of maak ik dit in m’n hoofd een issue terwijl het dat niet is?