Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Vind dat echt een van de beste foundations die er is, zou m kopen wanneer douglas of ici korting heeft

2 likes

Ik heb dit ook gehad!! Nu al een tijd niet meer maar wel echt zo’n vette plek inderdaad. Kreeg het met geen mogelijkheid weg en het bleef ook altijd op die plek vet. Verschrikkelijk. Heb alleen helaas geen oplossing.

2 likes

@Daelyss had daar een goeie shampootip voor geloof ik

1 like

Ici Paris heeft nu 25% korting op make-up. Verder kan ik je niet helpen helaas.

2 likes

Hmm zou kunnen hoor, dat het iets hormonaals is. Maar ik heb het nu sinds de laatste keer dat ik van de kapper ben gekomen. Ze hebben toen na het blonderen een bepaalde treatment gedaan en mijn haar voelt nu ook iets dikker aan dan normaal. Ik heb of een of andere manier dus toch het idee dat ik gewoon niet goed bij die plek kan komen doordat de rest van mijn haar eroverheen valt.

Thanks voor de tips allemaal! Ik denk dat ik eerst zwitsal ga proberen @djodie Dat lijkt me de haarvriendelijkste en goedkoopste oplossing. Dreft in mijn haar smeren vind ik toch een beetje eng. Als dit niet werk ga ik wel een cleansing shampoo proberen.

Je moet een clarifying shampoo proberen, die zijn gemaakt om product Build up te verwijderen. Is wel uitdrogend, dus daarna opvolgen met een hydraterende shampoo/masker. Yves Rocher en Pantène hebben er in hun gamma.

1 like

Maar kan ik erachter komen of het echt build up is wat mijn haar vet maakt?

Ik moet met die shampoo aan de slag als ik merk dat ik mijn haar met gewone shampoo niet echt proper krijg. Dat er nog altijd product in mijn haar blijft. Ik moet die dan een keer gebruiken en dan voelt mijn haar proper. Je kan het eens proberen? Voordeel van die shampoo’s is dat je ook de goedkope merken werken en je er niet te veel geld aan kwijt bent.

1 like

Bedoel je deze?

1 like

Je gebruikt die shampoo ook niet elke dag. Elke CG zal je zeggen dat je een clarifying shampoo op een gegeven moment wel nodig hebt in je routine.

2 likes

Thanks voor je antwoord! Ik heb fijn, krullend haar en heb het echt gekocht tegen pluis hahaha. Hoop dat het werkt :crossed_fingers:

Heeft iemand ervaring met fungal acne/gist puistjes? Ik dacht altijd dat ik last had van acne, maar ik heb vandaag wat plaatjes gegoogled en het lijkt meer op fungal acne. Ik las dat je gezicht wassen met een anti roos shampoo kan helpen, maar daar wil ik nog niet aan beginnen als het niet nodig is. Het klinkt toch niet heel erg verstandig. Van niamicide krijg ik helaas puistjes.

Ik werk inmiddels in een andere branche maar in mijn vrije tijd draag ik 80% van de tijd nog steeds hakken.Denk dat mijn voeten/enkels (ondanks dat ik hele zwakke enkels heb) het inmiddels een beetje gewend zijn haha.Icepacks zijn wel een goeie idd! Ik gebruik ook wel veel tape (ook voor de enkels).Puimsteen werkt voor mij ook helemaal niet,ze worden er eigenlijk alleen maar droger van.Binnenkort misschien maar eens naar de pedicure gaan,en toch maar wat vaker sneakers dragen.

1 like

Olaz 7 in 1 misschien? Is nu 1+1 bij kruidvat en ik doe wel een half jaar met een pompje

1 like

Is er een etos in België? Nee zeker? Daar hebben ze namelijk een chille van hun huismerk!

1 like

Die van Kruidvat eigen merk in de glazen potjes

1 like

Die onderste is voor mij te wit, en bovendien geeft hij snel een craquelé effect. Ik gebruik Essie Ballet Slippers, doe er een sneldrogende topcoat over en klaar. Die Essie is een semi-transparante wit, echt heel mooi.

1 like

Hebben jullie ervaring met Foreo?

Ik moet mijn gezichtsborstel echt vervangen, maar ik kwam Foreo tegen. Is dat wat? Ook vanwege de prijs ben ik benieuwd naar ervaring.

Ik heb de mijne (luna 2 voor vettige huid) enkele jaren geleden met korting gekocht op black friday en gebruik 'm nog steeds bijna elke dag (en dan soms 2x per dag dus heb het geld er wel uit gehaald) maar had het zeker niet voor de volle prijs gekocht, zo’n wondermiddel vind ik het nu ook niet (wel gewoon fijn hoor haha)

Bij mij heeft de Dermalogica microfoliant een giga verschil gemaakt! Gebruik het om de dag. Wel ontzettend duur. Mijn huid reageert ook niet lekker op niamicide. Heb de shampoo truc geprobeerd en het werkt wel maar vond het redelijk onhandig om ‘toe te voegen’ aan mijn routine.