Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Sorry voor de dubbelpost, maar had nog een vraag:
Ik heb mijn haar geverfd en merk dat het veel pluiziger is dan normaal. Heeft het zin om Ola Plex te kopen? Of is het meer een hype?

https://lanaluna.nl/product-categorie/gezichtsreiniging/gezichtsreiniging-wattenschijfjes/

Of zelf maken

@safkina Jij maakte ze toch?

m’n stof is op, maar van een oude handdoek of badjas kun je ze makkelijk zelf maken!

Olaplex is zeker geen hype. So treat yoself!

1 like

Besteld haha, dank! :heartpulse:

1 like

Ik heb m’n wenkbrauwen zitten tinten met justformen, maar dacht: handschoenen, heb ik toch niet nooooodig.

Maar heb nu m’n manicure (shellac) verpest… Heeft iemand een gouden tip hoe ik dit kan fixen? Online las ik over haarspray maar dat doet niks voor mij :frown:

Ik zweer bij the Ordinary Caffeine solution 5% + EGCG. Heeft niet zo’n bolletje en je moet het wel trouw blijven doen (ik doe ‘s ochtends en ‘s avonds), maar effect is zo goed dat zelfs m’n vader het nu gebruikt.

1 like

Ooo terpentine heb ik volgens mij nog ergens, thanks ik ga proberen!

1 like

Ik heb geen goede before foto gemaakt maar hierop kun je wel beetje het verschil zien:

Mijn oude wenkbrauwen ongetint

En met tint

Ik gebruik Just For Men middenbruin, laat het er letterlijk 2-3min op, eraf halen en ik vind ze dat zelfs vaak nog iets te donker dus was ze twee keer met shampoo en dan zijn ze zoals hierboven (vind ik perfect).
Hoe donker je ook bent, je hebt altijd nog lichte haartjes er tussen zitten dus ze lijken na tinten gewoon veel voller, hoef ze niet meer bij te tekenen.

Terpentine werkte trouwens niet :sob: Ik ga nog proberen met baking soda en anders vrees ik dat ik het eraf moet halen

2 likes

Iemand nog tips wat te bestellen bij lookfantas.tic?

Ooo ik hoop heel erg voor je dat je een oplossing vindt, ik heb zelf maanden met een vlek op mijn natuurlijke nagel rondgelopen omdat ik het er niet af kreeg (en dan alsnog nooit handschoenen gebruiken :woman_facepalming:t2:, maar gelukkig nooit meer ongelukjes gehad). Het resultaat is wel heel mooi!

1 like

Zijn er hier meer die deze Nivea deo gebruiken?

Zo ja, hebben jullie ook last van vlekken in jullie kleding? Het valt me het laatste half jaar op dat mijn kleding grijze/donkere vlekken onder de oksels krijgt en ik verdenk dus mijn deo. Ik had dat met die Amerikaanse sticks ook…

En ik ben dus heel benieuwd naar deodorant die dus niet afgeeft op kleding.

Ik heb dus echt een raar probleem. Ik had dit vorig jaar ineens een paar weken, en nu ineens sinds twee weken weer.

Als ik mijn haar was lijkt het alsof ik het gedeelte rond mijn kruin/achterhoofd niet schoon krijg. Hoe erg ik mijn best ook doe, zodra mijn haar na het wassen is opgedroogd is dat gedeelte dus nog vet. Het lijkt een beetje alsof de bovenste flap haar, dus de voorkant van mijn haren, eroverheen vallen als een soort helm en dat ik daardoor niet goed bij alles wat daar onder valt kom. Herkent iemand dit?

Ik heb dit ook ooit gehad, enigste wat helpt: dreft gebruiken als shampoo eenmalig en soms nog een keer herhalen dan is het weg.

1 like

Huh wow. Mijn haar is in zijn geheel geblondeerd dus ik weet niet of dat de kleur/ droogte van mijn haar ten goede gaat komen. Maar jij hebt hier ervaring mee dus?

Ik zou even een paar keer een cleansing shampoo gebruiken om alle residu uit je haar te krijgen!

Dreft?!

1 like

Ik heb het inderdaad ook 2x gehad, wist ook echt niet hoe het kwam zelfs anti roos shampoo hielp niet dus uit wanhoop dreft erop gesmeerd en dat hielp.

Ik weet dat voeten bijna niemands favo onderwerp is (:stuck_out_tongue:) maar ik wil graag wat meer aandacht besteden aan de verzorging daarvan.Ik loop meestal op hakken (en eerder voor mijn werk ook dagelijks) en één van mijn hobby’s is lange afstanden lopen en ik skeeler veel,en daar worden ze niet mooier van.Doe wel eens in de zoveel tijd een voetenbadje maar dat is meer voor het relaxen.Iemand tips/aanraders voor het wat zwaardere geschut?