Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Zwitsalshampoo helpt goed. Ik moet ook eens in de zoveel tijd mijn (geblondeerde) haar echt goed reinigen om alle troep eruit te wassen. En Zwitsalshampoo doet de truc :slight_smile: ook net iets vriendelijker voor je haar dan Dreft.

1 like

Ik heb dit ook gehad bij veel deo’s maar als ik het me goed herinner niet bij van die doorzichtige sticks als lady speed stick en soortgelijke van Sanex ofzo. Ik gebruik nu een Dove roller die ook zogezegd ‘invisible dry’ ofzo is en die geeft alleen af op kleding als ik ze aan of uittrek, maar als ik dan de stof wat tegen elkaar wrijf is dat alweer weg.

1 like

Ik loop quasi nooit op hakken want dat kunnen m’n voeten niet echt aan maar nu ik hele dagen rechtsta (werk in retail) doe ik wel eens zo’n icepack om m’n voeten heen omdat ze dan heel ‘vermoeid’ zijn. En ik smeer me elke avond in met bodylotion en dan neem ik m’n voeten ook mee, niet heel speciaal dus maar voor mij helpt dat al wat :blush: en ik ‘krab’ m’n eelt met m’n vingernagels eraf in de douche, klinkt heel raar en weet niet of ik de enige ben haha maar een puimsteen lijkt bij mij niet zo goed te werken? :sweat_smile:

1 like

Heb je een shampoo waar als een van de eerste ingrediënten sodium laureth sulfate in zit? Dan zou je haar prima schoon moeten worden. Ik doe altijd nog wat extra shampoo op m’n kruin om het goed schoon te krijgen daar, en even goed inmasseren op je hoofdhuid!

2 likes

Ik heb dit ook gehad een tijd terug. Bij mij hielp het om het gewoon 2x precies op die plek extra te wassen, maar het voelde alsnog niet écht schoon.
Denk trouwens dat de kans dat dit door ‘troep’ of ‘residu’ komt vrij klein is. Ik lees verder online ook dat het bij iedereen met dit probleem precies op die plek achter de kruin voorkomt. Lijkt me logischer dat het wellicht iets hormonaals is.

1 like

Ik gebruik al een aantal jaar de double wear foundation van Estee Lauder. Ik kocht het altijd in het buitenland en daardoor was het nog wel betaalbaar. Maar nu is die bijna op en heb ik weinig zin om er zoveel voor te betalen.

Weet iemand een goed alternatief?

Ik gebruik voor t eerst de mua pro long base foundation en vind m echt heel fijn! Hij is erg dekkend maar niet droog/mat. Afgepoederd blijft ie de hele dag zitten bij mij. Vind het echt een goede budget dekkende foundation, aanrader!

Weet alleen niet of het merk ook in nederland te verkrijgen is (k woon in UK)

Vind dat echt een van de beste foundations die er is, zou m kopen wanneer douglas of ici korting heeft

2 likes

Ik heb dit ook gehad!! Nu al een tijd niet meer maar wel echt zo’n vette plek inderdaad. Kreeg het met geen mogelijkheid weg en het bleef ook altijd op die plek vet. Verschrikkelijk. Heb alleen helaas geen oplossing.

2 likes

@Daelyss had daar een goeie shampootip voor geloof ik

1 like

Ici Paris heeft nu 25% korting op make-up. Verder kan ik je niet helpen helaas.

2 likes

Hmm zou kunnen hoor, dat het iets hormonaals is. Maar ik heb het nu sinds de laatste keer dat ik van de kapper ben gekomen. Ze hebben toen na het blonderen een bepaalde treatment gedaan en mijn haar voelt nu ook iets dikker aan dan normaal. Ik heb of een of andere manier dus toch het idee dat ik gewoon niet goed bij die plek kan komen doordat de rest van mijn haar eroverheen valt.

Thanks voor de tips allemaal! Ik denk dat ik eerst zwitsal ga proberen @djodie Dat lijkt me de haarvriendelijkste en goedkoopste oplossing. Dreft in mijn haar smeren vind ik toch een beetje eng. Als dit niet werk ga ik wel een cleansing shampoo proberen.

Je moet een clarifying shampoo proberen, die zijn gemaakt om product Build up te verwijderen. Is wel uitdrogend, dus daarna opvolgen met een hydraterende shampoo/masker. Yves Rocher en Pantène hebben er in hun gamma.

1 like

Maar kan ik erachter komen of het echt build up is wat mijn haar vet maakt?

Ik moet met die shampoo aan de slag als ik merk dat ik mijn haar met gewone shampoo niet echt proper krijg. Dat er nog altijd product in mijn haar blijft. Ik moet die dan een keer gebruiken en dan voelt mijn haar proper. Je kan het eens proberen? Voordeel van die shampoo’s is dat je ook de goedkope merken werken en je er niet te veel geld aan kwijt bent.

1 like

Bedoel je deze?

1 like

Haha sorry dat ik m’n punt nog een keer herhaal, maar je moet gewoon kijken naar de ingrediënten. Je hoeft dus niet per se in marketing te trappen a la ‘speciale cleanser shampoo’ of wat dan ook. Als er SLS, SLES of ALS (zoals die je hier linkt) in zit als een van de eerste ingrediënten, dát lost vet op in je haar. Veel mensen met droog of krullend haar vermijden dit ingrediënt omdat het zo agressief is en je haar uitdroogt. In cleansing shampoo’s zit dit bijna altijd, omdat het dus zo goed schoonmaakt. Volgens mij heeft kruidvat een ‘europrofit baby shampoo’ die minder dan een euro kost die sulfaten heeft en geen ander spul (veel mensen die de curly girl method doen gebruiken deze shampoo als ‘final wash’ voordat ze sulfaten etc uitbannen uit hun routine)

2 likes

Je gebruikt die shampoo ook niet elke dag. Elke CG zal je zeggen dat je een clarifying shampoo op een gegeven moment wel nodig hebt in je routine.

2 likes

Thanks voor je antwoord! Ik heb fijn, krullend haar en heb het echt gekocht tegen pluis hahaha. Hoop dat het werkt :crossed_fingers:

Ja ik gebruik sowieso eens per 2 weken ofzo een sulfaatshampoo haha, mijn haar heeft echt snel build-up. Maar mijn punt was dat je vooral moet kijken naar ingrediënten en niet de verkooppraatjes van merken. Als ik nu zie hoeveel agressieve ingrediënten er zitten in shampoos speciaal voor droog haar bijv, dat vind ik dan zo gek.

1 like