Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Oh, dat kan ik ook nog proberen, ook wat betaalbaarder. Dank je!

Alleen de vette stukken afpoederen en de rest niet?

Ow I wish! Helaas kan ik na 1 uur ook daar weer frituren :grimacing:

Sorry mensen! Ben vandaag in een waarom-is-mijn-foundation-leven-zo-zwaar-bui.

Niet perse wattenschijfjes maar de action verkoop van die roze stoffen makeup “washandjes” waarmee je dus je makeup eraf kan halen!

Het haalt bij mij echt alles eraf, ook mascara (niet waterproof) met alleen water en ze zijn dus wasbaar :slight_smile:

Ze liggen bij de gezichtsreiniging in een doorzichtige tube, en kosten iets van 99ct.

5 likes

Er is vandaag trouwens korting op PC!

1 like

Dankjewel voor je reactie!

Heb je voorheen een borstel gehad of is dit het eerste reinigingsapparaat?

Ik twijfel mede doordat ik de recensies niet legit vindt en grotendeels worden de producten via het bedrijf zelf verkocht. Zoals bij bol.com)

Zijn de neutrale foundation-tinten van Estée Lauder double wear wel echt neutraal? Ik kom er niet goed uit welke het beste bij me zou passen. Ik denk dat ik een vrij neutrale huid heb (met wel wat roodheid), maar rozige tinten doen mijn gezicht er grauwig uitzien, geel staat veel natuurlijker (vermoedelijk ook doordat mijn haarkleur erg warm is).
Ik dacht voor 1N0 te gaan, maar als ik deze swatches zie twijfel ik, ziet er wel erg roze uit:

Misschien dan eerder 1W0? Al ziet deze er op onderstaande swatch toch wat donkerder dan 1N0 uit, dus past misschien ook weer niet

Ik heb zelf 1n1, die vind ik wel redelijk neutraal. Je ziet wel wat roze, maar ook geel. Ik heb geprobeerd swatchfotos te maken, maar dat is moeilijk met kunstlicht. Ik kan het als je wil morgen overdag proberen.

Zijn duurdere poeders eigenlijk het geld waard? Ik koop altijd maar een van Essence of Catrice, maar ik vraag me af of duurdere ook echt beter werken/mooier zijn?

Heeft iemand hier ervaring met Face theory? Ik wil overstappen van the ordinary, en dit ziet er wel goed uit.

Lief van je, mag zeker als je daar zin in hebt! Weet je toevallig welke MAC kleur het beste bij je past? (Of een kleur van een ander merk foundation)

Ik heb hiervoor van die niet-elektrische reinigingsborsteltjes gehad en 1 meer budget vriendelijke versie van clarisonic (van blokker ofzo toen denk ik) maar hieraan vond ik het fijn dat er geen borstelkop is op te vervangen, dat hij schoner blijft en ik moet hem ook bijna nooit opladen!

1 like

Heeeeel lang geleden had ik nc15, ik weet niet of dat nog een match zou zijn. Van bourjois had ik 51 light vanilla en revlon colorstay had ik ivory. Dat zijn allemaal warme/gele foundations. Ik vind het lastig bij mezelf inschatten of ik warm of koel ben, dus ik heb me laten matchen bij de counter in de Bijenkorf, daar kwam dus neutraal uit.

Die aanbieding die ze nu hebben is alleen vanavond en alleen online. Andere acties zijn vaak ook wel in de winkel maar daar doen merken als Mac en bobbi Brown weer niet aan mee

1 like

Dankjewel, dat helpt zeker! Dan denk ik dat 1N0 wel ok gaat zijn :slight_smile:

1 like

Vind ik wel! Een poeder van Essence ofzo is zeker niet slecht, maar ik merk dat ik langer mat blijf met een duurdere en dat ze (ik gebruik die van Laura Mercier) zuiniger in gebruik zijn en geen flashback geven. Heb heel lang die van Essence gebruikt en die voelde echt zijdezacht aan, maar ik werd echt een spook op een foto.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel meer van de high end producten ben en al jaren geen poeder van Essence heb gebruikt dus hoe ze nu zijn weet ik niet.

@Acculader ik vind de neutrale kleuren er echt tussen in zitten, maar wel Ă­ets meer naar roze neigen. Als je nc15 en light vanilla had zou ik zeggen pak een w kleur, maar omdat je ook een ivory hebt gehad (die zijn over het algemeen wat rozer) zou ik de n pakken. Kun je geen proefje vragen?

Ik denk dat je het naar mij bedoelde, @Acculader heeft haar kleur al gevonden :blush: een proefje zou inderdaad ideaal zijn, maar 1N0 en 1W0 verkopen ze hier nergens “in het echt”, enkel 1C0 maar die is sowieso te roze.

Ik zit al aan mijn tweede flesje!

1 like

Ik heb in januari een moedervlek op mijn arm weggehaald (dit is nu dus een littekentje). Weet iemand of je dan heel voorzichtig moet zijn met precies daar scrubben - of dat gewoon niet moet scrubben? Ik wil natuurlijk niet mijn litteken kapot maken

O haha sorry ja ik bedoelde jou idd! Heb je een Bijenkorf in de buurt? Want de counters hebben alle kleuren en als de tester niet zo in het meubel staat, hebben ze gewoon een lade met literflessen en kunnen ze makkelijk een sample voor je maken.