Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Nee, ik woon in België, altijd een veel beperkter kleuraanbod helaas.

Excuse me?

@kali ja gebruik ik! Maar deze techniek is nieuw voor mij! Il ga ermee experimenteren, dank!

1 like

Ja je denkt toch zeker niet dat er elke keer nieuwe testerflesjes worden besteld

2 likes

Meine Güte. Hiermee kan de gemiddelde beauty youtuber een maand vooruit!

1 like

Nah er zit een schenkdopje op maar na 2 keer gebruiken zit dat gaatje al verstopt dus dan moet je elke keer iets op je hand gaan gieten. Dus dan is het binnen 2 weken op

1 like

Toch die pompjes die je apart moet kopen ook maar met een lang slangetje maken. Ok Estee Lauder krijg ik voor deze tip nu levenslang gratis make-up?

En @GossipGirl Oeh yes, ik wilde wat kopen en zat op korting te wachten, dankzij jullie berichtjes besteld :grin:

2 likes

Da’s te kort door de bocht hoor, je kan evenveel (of zelfs meer) schade aanrichten met chemisch exfoliëren.

@Rapsody als het litteken genezen is kan je prima scrubben hoor, ik zou vooral iedere dag SPF smeren! Ik gebruik Cicaplast SPF 50 van La Roche Posay op mijn littekens en probeer in de zomer een stick in mijn tas te houden voor touch-ups.

2 likes

Ik heb Face theory gebruikt. De BHA cleanser, moisturizer en regenacalm 2% retinol. Ik moet zeggen dat ik hier absoluut geen fijne resultaten mee heb behaald. Het deed vrij weinig voor de huid en ik ben hier na 5 maanden mee gestopt. Ik gebruik nu Dermaquest: Dermaclear reiniger en serum. Omdat mijn huid niet goed reageert op retinol, maar dit wel gewenst is heb ik een serum van Sepai (met een of andere technologie, ik weet niet meer zeker hoe dat heet) In dit product zitten wel de voordelen van retinol, maar niet de nadelen. Is wel een stuk kostbaarder, maar ik moet zeggen dat ik niet anders meer wil. En je doet er wel lang mee, ik heb het nu al 8 maanden en ze zeggen dat ik er wel een jaar mee doe. Dus dan valt de prijs uiteindelijk ook wel mee.

1 like

Thanks voor je uitgebreide antwoord! Jammer dat je ervaringen niet goed zijn. Van wat ik lees zijn de ervaringen ook erg wisselend. Wel doen ze niet moeilijk over je geld teruggeven als het niet werkt, dus misschien bestel ik gewoon eens. Dermaquest ziet er wel goed uit, maar ik vind de prijzen wel erg hoog. Ik heb al zoveel uitgegeven aan m’n slechte huid, hopend op hét wondermiddel… De zoektocht gaat verder haha

Wat vinden jullie trouwens van de promofotoo’s voor Bikkie x BeautyBay. Ik kan er mijn vinger niet helemaal op leggen, maar iets er in staat me tegen. De nepwimpers op de roze foto vind ik sowieso echt een misser. Ook gek, in het filmpje heeft ze bij dezelfde look andere (mooiere) wimpers op. Verder ben ik wel benieuwd naar de collectie

Ik vind het jammer dat het echte insta looks zijn, past helemaal bij Nikkie dat wel, maar zou het juist leuk vinden als zij met een alledaags Palette uit zou komen en hoe ik het nu zie worden het alle kleuren van de regenboog. Vind haar lipkleur wel echt prachtig. En die foto dat ze haar vinger voor haar mond houdt doet me echt heel erg aan Jeffree Star denken.

1 like

Succes met de zoektocht, het is inderdaad niet gemakkelijk. Vaak is een slechte huid natuurlijk een combinatie van meerdere factoren en is de huid slecht van binnenuit. Dan kun je smeren wat je wilt, het is dan pappen en nathouden. Ik heb sinds kort een tip gekregen van iemand over het merk Sckin nutrition. Ik heb de collagen+ hier gekocht: https://www.skinzbtq.nl/supplement-sckin-collagen-sckin-nutrition.html Ik kreeg de tip om de volledige vegan detox kuur te doen, maar die vond ik nog te duur. Ik kijk eerst hoe dit bevalt, tot nu toe prima. Ik ben nu 3 weken bezig. Ik post mijn resultaten als ik wat langer bezig ben.

Hier nog een leuke blog over de huid aanpakken van binnenuit:

1 like

Ik ben fan van deze!

https://www.douglas.nl/Make-up-Beauty-Stories-Tutorial%3A%20Festival%20Look-Benefit-Cosmetics-Teint-Hoola_productbrand_3000044574.html

1 like

Ik gebruik deze en heel blij mee!

2 likes

Hier was ik ook naar opzoek!

@Batalash en dan ook 1 berichtje naar boven (heb gereageerd op het bericht van @Karl_Lagerfeld)

Ja klopt, ik denk ook dat het deels aan mijn darmen ligt (prikkelbaar darmsyndroom). Ik wil ook graag cruelty free en vegan skincare, ik denk niet dat deze collageen vegan is. Ook ben ik altijd huiverig met zulke detox kuren, in principe heb je niks extra’s nodig als je gewoon gezond eet en eventueel aanvult met vitamines. Ik ga de link nog even doorlezen, dank je!

Kom ik weer : physicians formula butter bronzer :heart:

3 likes

Ja dat zou goed kunnen! Ik probeer ook veelal cruelty free en vegan producten aan te schaffen. Die collagen is dat inderdaad niet. De super green+ is dat wel las ik net op die site wat ik je stuurde. Het Sepai product wat ik eerder had gepost is wel cruelty free en vegan. Het is een nog redelijk onbekend merk en wat kostbaarder, maar ik heb er fijne hulp bij gekregen en mijn huid voelt heel erg goed aan. Ik ga het weer bestellen als het op is. Succes!

1 like