Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ja zeker nemen. Er zijn ook speciale opzetstukken voor lang haar (weet niet of je dat hebt) die kan je zien in het filmpje dat de vriendin van bizzey ermee gemaakt heeft
Anders koop ik m wel over :joy:

Ik heb wel lang haar maar niet zo lang als dat van haar (haat dr met dat perfecte haar en leven :joy::joy:)

Jaaa haar haar is wel heel lang maar toch niet zo perfect :thinking: het resultaat was bij haar nou niet echt om over naar huis te schrijven dus haar stylingskills hoef je in elk geval niet jaloers op te zijn!

Ja echt mega stom vooral omdat ik mezelf had voorgenomen om niet meteen iets te kopen maar eerst nog even gedurende de dag te kijken hoe de foundation bevalt. De verkoopster was alleen zo opdringerig dat ik de foundation toch gekocht heb echt zo zonde.

@Karl_Lagerfeld ja ik even kijken hoe de kleur wordt als ik ze meng met elkaar. De ondertoon van beide kleuren was ook niet perfect, maar wellicht dat als ik ze meng het wel beter werkt.

@anon28710462 thanks voor je tip! Die Kiko CC blur gaat meteen op mijn lijst van dingen die ik moet kopen.

LOTD! Mix van verschillende oogschaduw. (Colourpop en MAC)

25 likes

Ahh dankje! :redface: Jaaa bring on the looks ik vind het zo leuk om te zien!

Heeft iemand hier wel eens het verrassingscadeau van Douglas gehad? Ik had gister een mandje gemaakt met 3 lakjes erin en gelaten. Krijg ik vandaag een mail dat ik een verrassingscadeau kan krijgen als ik het mandje koop. Is het wat? Of gewoon een extra sample?

1 like

Wow haha vind ik best overdreven om dan de klantenservice te bellen …

1 like

Ah zo bedoel je dat. Dacht al :sweat_smile:

1 like

Look of the day. Erg lastig om op de foto te zetten door mijn hooded eyes, maar in real life ziet het er beter en symmetrischer uit dan op de foto :joy:

Ik heb Urban Decay Naked Basics en Afterdark oogschaduwpalleten gebruikt. Mascara is Benefit Roller Lash

19 likes

Zo leuk dat er weer EOTD geplaats worden. Heb doordeweeks vaak alleen eyeliner en mascara maar als ik weer oogschaduw op heb ga ik ook een foto maken.

1 like

Ik kreeg een miniatuur parfum van Lancome! Vond dat wel heel leuk. Maar kreeg ook een keer zo’n parfumkaartje…
Dus zou er ook rekening mee houden dat je echt een flut dingetje erbij kan krijgen. Ik had een keer meerdere dingen van mac besteld, en ze hadden een actie dat je er een full size mac mascara bij zou krijgen. Die zat er niet bij, dus ik had gebeld en toen zeiden ze oh sorry we sturen hem na. Vervolgens kwam er een enorme doos met daarin alleen een hele kleine sample van een clinique creme (zo’n zakje) :sweat_smile: Toen zeiden ze dat de mac mascara op was en dat dit van dezelfde waarde zou zijn, was echt raar.

4 likes

Ik lees hier nu een aantal weken mee omdat ik wil beginnen met skincare. Want nadat ik gestopt ben met de pil, merk ik wel wat meer oneffenheden op mijn huid. Ik lees hier steeds goede dingen over Paula’s choice of The Ordinary, maar vind het heel lastig om een eerste stap te zetten. Hebben jullie nog goede tips (of gewoon een schop onder m’n kont dat ik gewoon maar wat moet proberen) om te beginnen? Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer.

Nee ik heb dus werkelijk geen idee wel huidtype ik heb. Ik heb altijd vrij veel geluk gehad met een vrij zuivere huid, maar ik wil dus het liefst wat dingetjes om te zorgen dat de bultjes die ik soms heb wat verdwijnen. Voornamelijk rondom mijn T-zone. Heb ook t idee dat ik iets van een exfoliant ofzo nodig heb. Lees ook vaak goede dingen(?) over salicylzuur.

1 like

Zoo wat een lange wimpers heb je, jaloers!

1 like

Ik vermoedde al zoiets. Dank voor je bericht! Ik begrijp heel goed dat je je afvroeg wat het cadeau nu is…

@Mehr sorry, ik had je berichtje gemist, maar dank. Wat een lullige situatie, zeg. Beloof het dan niet!

Je kunt altijd contact opnemen met the ordinary of Paula’s choice, volgens mij hebben ze beiden ook die optie, om dan te vertellen wat voor huid je hebt, waar je je aan stoort, wat je graag voor effect wil enz enz en aan de hand daarvan raden zij dan producten aan.

Eerst goed op zoek gaan naar je huidtype. Als je die niet weet, kun je smeren wat je wilt, maar dat hoeft niet tot resultaten te leiden, laat staan goede resultaten.

Je huidtype uitvinden doe je door (minimaal) 5 dagen geen producten te gebruiken. Nu zou ik altijd je huid reinigen, maar dat kan met water, en spf dragen, zeker op dit soort dagen. Maar geen creme smeren of andere producten. Je zult merken dat je huid op andere tijdstippen en met het verloop van tijd zich anders gedraagt.

Voor het opbouwen van een goede routine, lees je in! Eigenlijk geldt voor alle huidtypen dat skincare zo mild mogelijk moet zijn, in goede verpakking (dus geen potjes!) en vrij van aggressieve ingredienten (zoals parfum, alcohol, etc).

Begin eens met lezen op de blog van Dr Jetske Ultee, ik vind dat altijd goede heldere posts. Bijvoorbeeld bij deze over niet te veel smeren:

Je kunt daar ook een “huidanalyse” doen, van haar producten. Zonder die producten te kopen, er komt wel een goed advies en routine uit. Verder ook het The Ordinary topic lezen hier op het forum. Daarin staan ook veel reviews en adviezen.

3 likes

Dat skin fasting lijkt me wel interessant, jammer dat ik dit niet in de lockdown gedaan heb, want ik vind zonder make up naar m’n werk niet zo chill eigenlijk…

2 likes

Wie weet moeten we binnenkort weer… :crazy_face:

1 like