Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ja, ik heb sinds kort de Zoeva-oogschaduwset en ik ben oprecht verbaasd om hoe goed ze zijn en hoeveel pigment ze pakken, haha. Ik had hiervoor een select aantal Real Techniques-kwasten maar Zoeva werkt veel beter en kan nu ook ineens veel mooiere looks maken (en ik ben redelijk onhandig). Echt wel een aanrader!

2 likes

Ben ook fan van Zoeva. Bijna alle oogkwasten die ik heb zijn hier van. Heb ook de mac 217 en die versie van hun vind ik veel fijner (zachter). Heb mijn eerste set denk ik 6 of 7 jaar terug gekocht en vorig jaar een extra omdat ik mijn kwasten te weinig schoonmaak zodat ik een voor lichte en een voor donkere kleuren heb.

1 like

“Beauty” gerelateerd, maar geen make up: heeft hier iemand ervaring met composiet facings? Ik heb (puur cosmetisch) interesse, ik erger me al jaren aan mijn gerafelde voortanden (en die tand ernaast).

Wow ik dacht dat ik de enige was die last had van futloos en steil en soms pijnlijk haar de dag voordat ik ziek word! Iedereen verklaarde me altijd voor gek, als ik zei dat ik dat had, maar blijkbaar dus helemaal niet zo gek.

1 like

Ja je bent niet gek. Het is echt zo :joy:

Futloos, stijl, niet vet maar vet aanvoelend pijnlijk haar ja! Je omschrijft het precies. Hopelijk voel je je snel weer beter.

Weet je toevallig hoe die 217 van Zoeva heet?

Zoeva is top!!! En voor de glitteroogschaduws, gebruik een glitterprimer voordat je ze aanbrengt. ik heb die van NYX, heel chill, kan gewoon over andere oogschaduws heen en pakt de glitters heel goed. En sowieso de glitters aanbrengen met je vingers ipv met een kwast. Dat beperkt de schade haha

2 likes

227!

2 likes

Aah, Pat McGrath heeft voor de feestdagen een nieuw oogschaduwpalette uitgebracht.

Het kost ‘maar’ €82 vergeleken met normaal €135. Het zijn meer kleuren, maar kleinere pans.

Ik twijfel zo erg of ik het moet kopen. Ik vind de kleuren heel mooi, maar ik ben vooral benieuwd of de kwaliteit net zo goed is. MAC had er vroeger een handje van om bij collecties een mindere kwaliteit oogschaduwquads uit te brengen dan normaal. Dus dat houdt me nog een beetje tegen. En €82 is natuurlijk nog steeds een hoop geld.

Iemand nog voors en tegens of al goede reviews gevonden?

7 likes

Temptalia misschien?

2 likes

Jaaa Temptalia’s review is lovend @SayMyName en ik vind haar altijd heel eerlijk. Heb ook een goede review/Swatch sessie van Kinkysweat gezien op YouTube. Volgens mij zit je qua kwaliteit goed en is het palette alleen minder duur omdat er per pan minder product in zit en de verpakking niet zo bougie is haha.

3 likes

Iemand ervaring met deze palette? Hoe is de pigmentatie en fallout?

Ik heb deze laatst in een video voorbij zien komen van… geen idee meer wie, maar ze zei dat de kleuren heel mooi zijn, alleen de glitters zijn met een penseel amper te gebruiken. Waarschijnlijk werken ze beter met je vinger (wat 9/10 keer is met glitter), maar als je dus altijd penselen gebruikt en nooit je vingers/dat niet wil, dan zou ik m niet kopen.

Gisteravond mijn Nikkie pallet binnen gekregen en vanochtend er voor het eerst mee gespeeld!

22 likes

Ik heb hem maar vond hem best tegen vallen qua pigmentatie. Uiteindelijk geven de kleuren bijna allemaal dezelfde ooglook omdat ze zo op elkaar lijken.

Als je een basic palette wilt dan zou ik voor het Viseart matte basic palette gaan. Zitten geen shimmers in maar qua matte kleuren heb je veel meer variatie.

@Illuminated @Hufflepunk @PizzaFunghi Bedankt! De Zoeva kwasten gaan op het lijstje. Ik heb nu van alles en nog wat en het lijkt me fijn om een mooie kwastenset te hebben

@Bakkes Thanks voor de tip! Ik ga eens kijken voor zo’n glitterprimer en zal het sowieso ook proberen met de vinger ipv een kwast. Ik vind glitters heel tof maar niet als ze overs zitten😂

2 likes

Veel glitters werken het beste als je ze met je vinger aanbrengt en daarna kun je ze nog heeeeeel zacht blenden, maar niet zoals je met een andere oogschaduw gewend bent. Als je een glitter met bijv een Mac 217 aanbrengt en blend(t?), dan zit je hele huis onder de glitters haha.

Ik zie dat abh een mini versie van het soft glam palette heeft. Is dat wat voor een beginner?

Ah dank je! Ik houd juist van shimmers :star_struck: ik experimenteer niet veel met ooglooks, wil met name mooi nude-roze tinten met shimmers. Misschien toch een CT palette?

1 like

Ik heb het normale Soft Glam palette en ben er geen fan van, kleuren waren heel snel weg bij mij maar lees ook veel positieve reviews. Dus het is wel wisselend. De mini ken ik trouwens niet.