Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Oooh oeps ik bedoelde dus krultang, goedemorgen :woman_facepalming:t2:

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen tegen acne littekens? Ik heb er een vrij opvallende op mijn wang die nogal ‘diep’ zit. Ik heb al eens een microdermabrasie laten doen en daar is hij wel wat oppervlakkiger van geworden. Er is me destijds een fruitzuur kuurtje aangeraden en denk dat ik dat deze winter ook wel wil doen, maar vind dat best wel prijzig eigenlijk.

1 like

Je zou een filler of skinbooster kunnen overwegen. Net zoals elke behandeling heeft dit wel onderhoud nodig.
Geeft denk ik het beste resultaat.

Fruitzuur en microdermabrasie werkt maar heel oppervlakkig. Dan zou ik eerder voor een diepe TCA gaan als je niet wilt spuiten.

1 like

Met een ‘gewone’ fruitzuurpeeling kom je er niet mee weg inderdaad. Volgens mij ga je dan richting de 22% zuur. Daarmee kan je effectief acnelittekens en zwangerschapsmaskers behandelen. Dan ben je ongeveer een jaar kwijt met het opbouwen van de peelings. Misschien kan je je daarop oriënteren bij een goede huidkliniek?

1 like

Jaaa deze gebruik ik al jaren! In het begin wel even handschoentje gebruiken, maar werkt mega fijn en makkelijk.

Samenvatting

1 like

@RupiKaur de Pearl Wand van Remington is iets goedkoper en ook erg fijn imo!

Die heb ik ook, maar omdat die dunner uitloopt krijg je er meer krul mee dan de grove slag op de foto.

1 like

Denk dat je toch beter een basis (poeder foundation is prima) kan aanbrengen en daarover heen de bronzer voor het mooiste resultaat. Zodat deze iets heeft om in te blenden en niet direct met je talg of dagcrème in aanraking komt. .

1 like

Ik heb een hele tijd de losse minerale foundation van Everyday Minerals gebruikt. Je kunt op de website de shade finder invullen en daarmee raden ze je aan welke kleuren goed bij je passen. Vervolgens kun je daar gratis samples van bestellen, zo weet je in ieder geval dat de kleur goed zit. Dat vond ik zelf heel erg prettig!

1 like

Ik ben zeker geen expert hoor, praat volledig uit eigen ervaring, maar ik denk dat deze krullen met een stijltang gemaakt zijn.
Als je echt een krultang wil dan zou ik sowieso gaan voor een met een klepje. Hoe groter de diameter van je krultang, hoe sneller de krullen eruit zakken en hoe meer hulp je haar kan gebruiken om de krul te behouden.

Een curling wand zoals de Remington Pearl Pro (3,2 cm) geeft volgens mij een kleinere krul (minder bounce zeg maar) en het resultaat zakt vrij snel uit als je langer haar hebt.

Is iemand bekend met Cerave? Ik volg een dermatoloog op tiktok en hij is helemaal fan van Cerave, bij lookfantastic verkopen ze het en het is helemaal niet duur dus wil wel eens wat proberen.

1 like

Ik heb hydraterende cleanser gehad voor mijn gezicht. Deed goed z’n werk maar was mij iets te uitdrogend maar ik heb ook een heel lastige veeleisende huid. Volgens mij is het een heel goed basic merk met ceramiden. Ben nog wel benieuwd naar hun smoothing lijn, die schijnt een goe te helpen tegen die bultjes op je armen.

Wat is een fijn serum? Gebruik nu vitamine c, maar misschien hebben jullie nog specifieke fijne.

Ja, is een goed en fijn merk. Wat heb je op het oog? Ik heb zelf de moisturizer PM (nu de dag/nachtcreme zonder spf) gebruikt en de milde reiniger.

Ik zoek een goede moisturizer, zit te kijken naar de smoothing cream of de facial moisturizing lotion maar ik twijfel nog een beetje omdat bij beide staat dry to very dry skin. Mijn huid is wel droog maar niet very dry op sommige plekken. Maarja het is niet duur dus wel het proberen waard, ben jij er tevreden over?

Ik heb een droge huid, maar omdat ik het goed onder controle heb, in de zomer gewoon en licht droog in de winter. Ik vond de facial moisturizing lotion niet genoeg tijdens vorstperiodes in de winter, maar dat was prima met een druppeltje jojobaolie erdoor. En prima in de lente/herfst.

Als ik kijk naar de ingredienten van de smoothing cream, denk ik dat het een veel dikkere creme is, dan de lotion, en erg rijk. Prima als nachtcreme misschien, maar ik zou het niet gebruiken overdag, denk ik. Wel lekker voor je ellebogen, droge plekjes, etc.

1 like

De dikste pearl wand, op de kop houden en pas halverwege de pluk haar indraaien en niet van boven. Dan uitkammen met een grove kam

7 likes

Update: ik ga het CT Darling palette terugsturen. De kleuren zijn heel erg warm. Ik wist dat het een warm palette was maar op mijn huid slaan de kleuren enorm oranje uit. Heel anders dan hoe ze er in het doosje uitzien. Ben er niet kapot van dus en voor zo een prijzig palette wil ik het wel elke dag kunnen gebruiken.

Nu wil ik het CT Super Nudes palette proberen maar ook hierover las ik al dat deze kleuren ook op de huid veel warmer zijn dan in hoe ze eruitzien in het palette. Twijfel… Sephora VIB sale komt er weer aan over 2 weken dus heb wel een wishlist.

Microneedling kan ook wel helpen. Het ligt aan de vorm en de grootte van het litteken. Microneedling met en klein beetje filler geeft volgens mij het mooiste resultaat!

1 like

Ja zo’n dikkere crème vind ik wel lekker voor ‘s nachts, heb ze allebei besteld haha. Ben heel erg benieuwd!

1 like