Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ah lief dat je nog reageert! Thanks to alle anderen hier hoor hahah zij hebben mij geinfluenced om deze te proberen haha fijn dat ie goed bevalt!:blush:

1 like

Een vriendin van mij wil voor haar verjaardag een paar gekleurde eyeliners. Heeft iemand nog goede tips voor gekleurde eyeliner tussen de 5-10 euro die goed opvallen op een donkere huid? NYX Vivid Brights vind ik zelf helemaal niks, ik had zelf een fijne van H&M maar die hebben ze inmiddels niet meer.

Ik ben fan van die van Sephora, zowel liquid als potlood.

Heeft iemand een tip tegen ‘mascne’? Het is vooral dat mn kin helemaal rood is met puistjes en geïrriteerd is. Ik gebruik in die zone momenteel geen actives en smeer mn kin twee keer per dag in met Cicaplast Baume B5, maar dit werkt helaas (nog) niet echt. Aquaphor haalde ook niets uit helaas. Ik heb trouwens zo’n zelfde zone tussen en boven mn wenkbrauwen :pleading_face:.

Toevoeging routine:
AVOND
TBS balm indien make up
Cerave hydrating cleanser (Max 1x per dag)
Rice toner
Pyang yan (?) essence
Cerave of LRP crème
Soms nog paar druppels olie

OCHTEND
Cerave (tenzij savonds gebruikt dan alleen water)
Hyaluron TO
Waterspray
Balea vitamine C
LRP dagcreme

De Urban Decay 24/7 Glide On Eyepencils zijn goed gepigmenteerd. Veel kleurkeuze.

Ik vind die van de bodyshop heel erg fijn! Die is matterend en maakt poriën minder zichtbaar.

1 like

Ik heb hier toevallig gister heel veel over opgezocht op Reddit. Ik gebruik zelf de COSRX BHA liquid specifiek waar ik mijn masker droeg en merk daar wel echt verbetering door. Die is online goed verkrijgbaar :slight_smile:

2 likes

Heb vandaag de diagnose alopecia androgenica gekregen terwijl ik bij de arts voor mijn werk was. Wel in een milde vorm, maar toch. Nu denk ik alleen maar aan Mascha haar haar en dat ik later ook deze plekken ga krijgen :cry:

Advies was laten prikken op vitamine d en ijzer en sowieso vitamine d supplementen gebruiken.

En @SayMyName super bedankt, dan ga ik daar naar kijken!

Die van Marc Jacobs zijn ook fantastisch, wel duurder!

1 like

Thanks, ik ga er naar kijken :blush:

Heb jij het inmiddels al gedaan? If so: hoe is het bevallen? En bij wie ben je geweest?

Heeft iemand nog aanraders voor een beetje luxe badproducten? Zoals Lush en Rituals, maar dan net even anders. Ik geef al jaren die merken als cadeau en wil nu eens iets nieuws geven

Molton Brown, Roger & Gallet douchegels gebruik ik met veel plezier. Voor in bad vind ik de Weleda badmelk erg fijn (in Lavendel en Spar). Bij TKmaxx hadden ze laatst ook veel zakken badzout met fijne toegevoegde ingrediënten. Niet per se luxe, maar wel iets dat je niet bij de Kruidvat kan halen.

1 like

Molton Brown, Laura Mercier en Jo Malone

1 like

Wel jammer dat mijn telefoon niet echt mooie foto’s maakt, maar lotd! Met het nikkie palette, UD naked heat en too faced boudoir eyes

36 likes

Iemand ervaring met de palettes van Huda beauty?

Deze komt er binnenkort aan, lijkt me zo prachtig :heart_eyes: En de verpakking :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik heb het topaz obsessions palette en ben er heel tevreden over, goed gepigmenteerd. Glitters hebben wel een beetje fallout maar niet heel storend. De oogschaduwa zijn ook een beetje zacht dus blenden goed!

1 like

Ik heb Mercury in retrograde en ben ook tevreden! Ik vind wel dat de oogschaduws een beetje muddy worden als je te lang blendt of meerdere lagen over elkaar wilt doen, maar als je een beetje weet hoe ze werken wel echt prachtig. En de glitters zijn top!!! (Wel glitterprimer gebruiken)

Ik zweer bij sudocrem/zinkzalf. Ik heb ook last (gehad) van rosacea en heb een tijd twee keer per dag een dun laagje sudocrem op de plekken gesmeerd en ga nu al bijna twee jaar foundationvrij door het leven. Ik smeer alleen nog neutral babycreme op mn gezicht en thats it. Verder slik ik ook L-Lysine. Of dat echt werkt weet ik niet, maar had ook ergens op internet gelezen dat dat iets zou moeten doen tegen rosacea. Je zou het eens kunnen proberen :slight_smile: