Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ah oke, check. Dan is het dus nog even afwachten

Ik weet je huidtype niet, maar mijn huid is combi en neigt wat naar droog in de winter. Mijn go to is de Garnier hydra bomb, maar die van simple vind ik ook erg fijn. Ze zijn beide makkelijk verkrijgbaar, dus dat is ook fijn :slight_smile:

1 like

Ik heb Mauve Obsessions, die vind ik heel mooi!

Ik vind het glow mask van Susanne Kaufmann heel fijn, ik krijg er een mooie glow van en je hebt maar een dun laagje nodig :blush:

1 like

Gezichtsmaskers voor een stralende huid: Oskia Renaissance Mask, Origins Active Charcoal en dan gevolgd met het Origins Drink up Overnight Hydrating mask. Volgende dag is mijn huid weer stralend. @Spaarlamp Nog altijd een favoriet dankzij jou.

3 likes

You’re welcome :smiling_face_with_three_hearts: Ik wil ‘m ook weer kopen maar nergens is korting, echt irritant.

Op de site van origins zelf krijg je 30% korting, wordt wel pas verrekend met afrekenen dus je ziet t niet meteen!

1 like

Ik gebruik nu een paar maanden shampoo van Ethique en daar ben ik erg tevreden over. Het schuimt goed, maakt mijn dikke haar schoon en irriteert mijn hoofdhuid niet. Ik heb de kiwi-versie, omdat ik een trekkerige hoofdhuid had.

1 like

Bedankt voor de tip! Ik ken het merk niet maar ga er zeker even naar kijken!

Ik weet niet of je er al uit bent, maar op deze site staan mooie swatches! https://www.alittlebitetc.com/my-first-time-trying-estee-lauder-double-wear-foundation-swatches-of-every-single-shade/
3N1 is veel donkerder dan 2N1 dus ik denk dat je dan inderdaad beter voor 2N2 kan gaan!

2 likes

Ik zoek een licht dekkende foundation of cc/bb cream met spf (liefst 30 of meer). Heeft iemand hier tips voor of is het een onmogelijke opgave denken jullie? Ik heb overigens een erg lichte huid

Wow jij bent snel, haha! Ga er gelijk even naar kijken

Die heeft toch al een stevige dekking hoor, zeker een medium.

@JaneDoe ik zou aanraden een aparte SPF te gebruiken want de twee pompjes die je gebruikt van een foundation bieden je amper bescherming. Mocht je daar echt geen zin in hebben, MAC Waterweight!!!
Oh en de Age Perfect BB Cover van L’OrĂ©al heeft ook SPF50, van wat ik op Youtube heb gezien ziet die er ook mooi uit.

1 like

Ja ik had gehoopt spf gelijk met een andere ‘laag’ te combineren, want de dagcrùme die ik gebruik heeft geen spf (en ik ben meestal te lui voor nog een laag
)
Maar thanks! Ga daar ook zeker even naar kijken

1 like

Snap ik hoor, ik gebruik zelf alleen SPF in de zomer dus ik heb eigenlijk niks te zeggen haha.

1 like

Heel erg bedankt! Love dit topic

Heb overigens een gemengde huid maar veel onzuiverheden laatste tijd. Dus ga weer even goed op voeding etc letten

En moet meer water drinken

Bij mij ligt het aan dimethicone, een silicoon. Ik heb rosacea (door de dermatoloog vastgesteld) en dat uit zich bij mij in onderhuidse ontstekingen. Als ik een product gebruik met dit ingrediënt is het bij mij direct drama, wellicht bij jou ook? Het zit ook in die foundation.

Ik heb ook het vermoeden dat ik hierop reageer. Heb mijn skin care erop aangepast, maar ik kan eigenlijk geen foundation vinden zonder dit ingrediënt, jij wel?

Ik heb hier ooit gevraagd naar ervaring met de Foreo.

Nu heb ik enkele tijd terug deze besteld van Ali, maar ik kan je zeggen: save your money, it does not work.

Mijn huid is niet verbeterd, niet opgeknapt en niet gaan stralen. Zelf gebruikte ik voorheen een gezichtsborstel en kon ik daarmee zelfs mijn make-up er mee afhalen, maar dit durf ik niet met de Foreo. Ik heb het idee dat hij gewoon niet alles pakt

Daarnaar ben ik overgestapt naar Olaz crùme, zowel voor 's avonds en 's ochtends maar ook dit heeft geen effect gehad. :disappointed: Mijn huid is vetter, grauwer, minder stralend (ondanks dat de rest van de verzorginsproducten wel hetzelfde is gebleven) het is dat het 1+1 was, maar Olaz is meer reclame dan effectief helaas

Ik ga weer mijn gezichtsborstel gebruiken en terug naar de Kruidvat crĂšme (witte tube, herstellende huidcreme pigment :ok_hand::ok_hand:). Hopelijk knap ik weer wat op.

Niet om lullig te doen, maar een Foreo van Ali is natuurlijk een nepper en zal ook niet hetzelfde doen als een echte.

Verder kan de juiste creme voor jouw huid echt wel wat goeds doen, dat dat met Olaz voor jou niet lukt betekend niet dat het een slecht product is. Olaz heeft een uitgebreide lijnen, het kan best zijn dat een andere lijn juist goed is. Zo kan ik niet tegen de rode lijn (zit AHA in en daar doet mijn huid het slecht op), maar de nieuwe Retinol-lijn is voor mijn huid geweldig en heeft hem echt beter gemaakt.

2 likes