@GrumpyHarry Ja die van kiehls of avène
Ik ben op zoek naar een goede basic reiniging gel/schuim ik reinig eerst met een olie en daarna gebruik ik nog een andere reiniger. Had nu curcuma-clear schuim van neutrogena maar vond dat niet echt wow. Iemand een andere tip? Liefst van kruidvat of dm
Ik heb ook altijd last van droge handen, de handcrème van neutrogena (apotheek) werkt erg goed en is niet plakkerig.
Was je handen zo veel mogelijk met gewone handzeep (liefst ongeparfumeerd, kan je ook bij de apotheek vinden). Die dettol / vervliegende desinfect is door de alcohol enorm uitdrogend.
Ik heb deze al een tijdje in gebruik en ik vind hem heel fijn! Mijn handen zijn met periodes ook gevoelig voor eczeem en deze voed maar is toch ook heel zacht. Trekt ook snel in dus je kunt vrijwel meteen weer je handen gebruiken.
Deze is ook wel fijn, trekt ook snel in en geschikt voor de gevoelige huid. En iets meer budget dan de vorige.
Thanks allemaal!! Ik ga maar eens bij Kiehl’s beginnen denk ik.
@anon12348926 Klopt van die alcohol inderdaad, maar dan gebruik ik vrij weinig omdat ik het grootste gedeelte van mijn tijd in mijn eigen huis zit en hier gewoon een handzeep van de Etos gebruik. Toen ik bij mijn ouders was in de eerste lockdown hadden ze Zwitsal staan en had ik minder last. Maar dat kan ook zijn omdat ik toen nog minder buiten kwam en nog minder handgel gebruikte.
Ik blijf puisten krijgen van mondkapjes en ik weet niet hoe ik dit moet fixen. Als ik boodschappen ga doen weet ik zeker dat ik met een mega puist terug kom, ik voel ze al opkomen terwijl ik daar loop. Mijn mondkapjes zijn uitgewassen en ik reinig mijn huid dagelijks. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Andere mondkapjes? Voor en na het dragen meteen reinigen? Speciale verzorgingsproducten?
Gebruik je al een exfoliant ( BHA)? Dat helpt heel goed tegen het verstoppen van de poriën. Daarnaast is het verstandig om na de exfoliant iets met niacinamide te gebruiken. En inderdaad, je mondkapjes vaak wassen en schone gebruiken.
Misschien lossere mondkapjes gebruiken? Zoals die doktersdingen, die zitten losser en verstikken je huid daarom misschien minder. Ze zijn ook vaak dunner.
Thanks! Nee, dat gebruik ik niet. Ik ga meteen iets bestellen. Specifieke aanraders?
@Virago ja, zoiets vermoedde ik inderdaad al. Heb er een paar die losser zitten, moet die vaker gebruiken.
Ik weet niet wat voor mondkapje je gebruikt, maar sinds ik katoenen of wegwerp mondkapjes gebruik ipv synthetische, is het bij mij veel minder geworden!
Ja, veel verschillende door elkaar eigenlijk. Nu had ik het van een katoenen, maar die zat wel echt heel strak rond mijn gezicht dus ik gok dat die de boel verstikt. Heb ook het idee dat het schuren van het materiaal tegen mijn huid het erger maakt, dus kan beter wat loszittende mondkapjes gebruiken.
Misschien een satijnen mondkapje? Dat werkte voor een vriendin van mij goed
Dat klinkt wel luxe moet ik zeggen. Waar heeft ze die vandaan?
Weet niet welke zij precies heeft, maar als ik zo even Google zie ik meerdere plekken waar je ze kunt bestellen!
Ik heb hier ook heel erg last van, zit hier as we speak ook met 3 joekels op mijn kin en wangen. Ik kreeg de tip om de mondkapjes te strijken na het wassen, want dat wordt veel heter dan de wasmachine en doodt op die manier ook meer bacteriën. Nog maar net geprobeerd dus ik kan je nog niet vertellen of het werkt. Als je die satijnen mondkapjes gaat proberen, wil je mij dan laten weten of het helpt?
Oh, goede tip ook! Ik laat het je weten als ik het doe!
Ik gebruik zelf zowel de BHA als Niacinamide van Paula’s Choice, daar ben ik erg tevreden over. Wat budgetvriendelijker is die van the Ordinary, die werken ook prima.
Dankjewel! Ik ga het bekijken.
Ik heb dat slakkenserum van een vriendin gekregen maar nog niet gebruikt, ik vind het een beetje een viezig idee om slakkenslijm op m’n gezicht te smeren haha. Ik eet ook al 18 jaar geen dieren meer en ik kan me niet voorstellen dat dit op een slak-vriendelijke manier geproduceerd is, maar dat is wel zo dus?? Maarja ik ben ook lekker hypocriet want ik draag wel leer. Ok goed verhaal
Ohh top, een snail farm klinkt echt cute Ja die vriendin was er ook helemaal lyrisch over dus ik ga het misschien toch maar gewoon proberen als mijn huidige serum op is