Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Waar koop jij hem? Ik zag het bij Notino voor een prima prijsje, bij bol heel duur. Amazon koop ik liever niet van

Thanks!

Ik had hier afgelopen zomer en najaar ook veel last van, maar het is nu weg! Zal even aangeven wat ik gebruikt heb.
Ik heb eerst een hele tijd tea tree reiniging gebruikt. De wash aan het eind vd dag en/of onder de douche en cleansing lotion altijd na het dragen van een mondkapje. Beide van de tuinen en daarna dagcreme van lidl. Momenteel gebruik ik de Sebo Balance Toner. Die reinigt bij mij ook heel goed maar toch zacht.

Tea Tree heb ik al in huis! Ik denk dat ik echt consequenter mijn huid schoon moet maken na het dragen van een mondkapje en inderdaad geen verstikkende mondkapjes meer moet gebruiken. Thanks!

Iemand tips voor een lekkere hydraterende (vochtinbrengende) dagcreme met (lichte) spf?
Heb nu charlotty tilbury maar die heeft geen spf en ben ook niet mega enthousiast. Heb clinique ook al geprobeerd.

‘s nachts gebruik ik Kiehls reiniger, oogcreme en de alombekende olie.

Die van Kiehl’s zelf? Ik gebruik die en wissel af met de vitamine c van Ole Henrikson (zonder spf)

1 like

Ik ben zelf ook geswitcht van Charlotte Tilbury naar Kiehl’s facial cream en dat bevalt heel goed!

Omdat de neutrale paletten in mijn bezit (Naked 2 uit 2012 en Too Faced Chocolate Bar uit 2013, de enige andere palette die ik heb is de MAC Basic Bitch die geen bruintinten bevat) bijna onbruikbaar zijn geworden en ik graag wil leren oogschaduw te gebruiken, heb ik mezelf een palette met zelf uitgekozen kleuren kado gedaan:

Naked Lunch, Wedge, Espresso en Give a Glam van MAC.

Ik ben echt in mijn nopjes en kan niet wachten om ermee te oefenen! Ik heb kleine hooded eyes, een laag wenkbrauwbot en kan warme kleuren totaal niet hebben, waardoor ik best weinig met mijn ooglooks kan. Het enige palette waar ik blij mee ben geweest is de Naked Basics 2, maar ook daarin raakte ik twee kleuren nooit aan. Hopelijk blijken deze kleuren allevier net zo fijn voor mij als ik denk!

25 likes

Wat zijn jullie favoriete oogschaduws om als lichte kleur te gebruiken bij de binnenhoek van je ogen? Ik gebruik al jaren de twee linker kleuren van het Naked palette maar wil wel graag wat nieuws proberen

Bourjois ingenude - dat kleine ronde potje in de lichtste nude kleur. Heel subtiele glans die ik in de binnenste ooghoek, neusbrug, bovenlip etc gebruik. Geen glitter of zo’n highlight streep, maar een subtiele glow die heel natuurlijk lijkt.
image

3 likes

Ik gebruik daar altijd een highlighter voor, 9/10 keer de highlighter die ik die dag ook draag. Is bijna altijd champagne pop, Mac soft & gentle, Bobbi Brown shimmerbrick bronze en dan de lichtste kleur of een LE Bobbi Brown highlighter van 2 jaar geleden.

Nouja Oke eigenlijk draag ik alleen maar champagne pop. :joy:

4 likes

Wat zijn aanraders van The Balm?

Ik heb al The Manizer Sisters palette.

Ik gebruik zelf nooit liquid lipstick, maar hoor wel altijd goede dingen over die van the balm. De highlighters (Mary & Cindy) als je van een opvallende glow houdt.

1 like

De enige highlighter die ik gebruik: MAC Lightscapade :heart: :heart: :heart:, het lichtere/koelere zusje van Soft & Gentle, heel subtiel en zacht!

1 like

Iemand aanraders voor AHA exfolianten maar dan voor de gevoelige huid? Heb geen puistjes, maar merk dat mijn huid wel toe is aan een lekkere scrub (maar dan zonder het irriterende fysieke). Heb al ervaring met The Ordinary (meh). En Pixi Glow Tonic werkte goed, maar vond de geur vies haha.

1 like

Het woord subtiel als je over een highlighter praat doet echt pijn in m’n hart :sob:

6 likes

Dr Leenarts dagcreme met spf.

1 like

Lactid acid van TO?

Biecht: net door mijn spullen gegaan en deze lag al in mijn kast, ongeopend :flushed: Half jaar terug gekocht volgens mij. Maar eh ja, nu dus echt proberen I guess, dankje!

1 like

Ik heb een mini van Becca Opal en die gebruik ik daar altijd voor! Online vind ik hem vrij donker ogen, maar ik heb een hele lichte huid en bij mij ziet het er mooi licht uit.

3 likes