Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Oh, die van MAC gebruik ik al een hele tijd niet meer, ik gebruik sowieso maar weinig vloeibare foundations. Ik heb bizar veel donshaar en dat wordt altijd zo benadrukt met vloeibare foundation. En mn huid is het laatste jaar wel zo opgeknapt dat ik het bijna nooit meer nodig ben. Maar ik vind het wel fijn om een te hebben voor de dagen waarop mn huid weer opspeeld en onder de rode vlekken zit.

Jij krijgt er puistjes van, zitten er zoveel siliconen in? Of heeft dat een andere oorzaak. Want dan kan ik het geld ook beter in mn eigen zak houden…

NC staat bij Mac voor Not Cool = warm en bij Estee Lauder is het gewoon Warm, zij hebben warm cool en neutral, dus in principe klopt het wel. Ik gebruik bij bijna geen enkele foundation poeder, hooguit de loose settingpowder van Laura Mercier maar dan de glow versie.

1 like

Heeft iemand misschien een tip voor een drogisterij mascara die super waterproof is (ik heb echt de meest vettige oogleden in het universum, die gele waterproof maybelline zit altijd binnen een uur onder mijn ogen) en werkt voor korte, niet echt volle wimpers? Ik gebruikte een van Tarte maar niet zoveel zin om helemaal te wachten op een Sephora bestelling

L’oreal lash paradise :ok_hand:

1 like

Heb je al eens een niet-waterproof geprobeerd? Ik heb ook hele vette oogleden, waterproof zit bij mij zo onder mn ogen maar niet-waterproof blijft veel beter zitten!

1 like

Ik krijg zelf essence lash Princess bijna niet van m’n ogen. Wat bij mij trouwens wel altijd helpt is oogschaduw primer en afpoederen en dan mascara. Sorry als je niet zit te wachten op ā€˜adviezen’.

1 like

Ik heb eindelijk een Palette binnen die ik al een paar jaar wilde hebben, dus ik heb lekker lopen verven :blush:

17 likes

Welk pallet?

Durf het bijna niet te zeggen… maar het jawbreaker palette van Jeffree Starr

3 likes

Oh heb ik ook gekocht toen het uitkwam.
Blijf de kwaliteit goed vinden. Ik koop nu alleen niet meer.

Ik probeerde hem heel lang bij ici Parijs te kopen, maar die hebben hem al een jaar niet op voorraad terwijl hij wel altijd op de site staat.
Nu heb ik hem eindelijk maar besteld vanuit Amerika tijdens een 1+1 actie, heb dus ook het conspiracy palette, maar die wil ik niet houden hahaha

1 like

Is het normaal wanneer je het glamglow masker (de oranje) hebt gebruikt je gezicht eruit ziet alsof je verbrand bent in de zon? Of gebruik ik toch het verkeerde product voor mijn huid?

Ik ben een tijdje terug aan een skin care routine begonnen (deed hiervoor echt niets) en had altijd zo nu en dan wel kleine puistjes. Nu heb ik een tijdje echt constant puistjes rondom m’n kin/mond. Online zeggen sommige bronnen dat dit aan hormonen zou liggen, alleen weet ik nooit zo goed hoe betrouwbaar dit is. De rest van mijn huid reageert juist heel goed op de skincare en is echt al beter dan eerst. Denken jullie dat die plaatselijke puistjes rond m’n kin daardoor kunnen komen en ik een aanpassing moet maken, of had ik dan over m’n hele gezicht meer last gehad?

Ik gebruik trouwens:
Ochtend

• Alleen cleansen met water
  • Cosrx, Oil-Free Ultra-Moisturizing Lotion
  • SPF 30 van Biodermal

Avond

• Standaard makeup remover
  • Cosrx, Low pH Good Morning Gel Cleanser
  • 3x per week Paula’s Choice 2% BHA Liquid Exfoliant
  • The Inkey List Vitamin B, C and E Moisturizer

Ook zie ik online zo veel over retinol. Maar hoor ook weer van mensen dat je daar niet zonder dermatoloog aan moet beginnen. Gebruiken jullie dit wel?

Kan het misschien ook liggen aan het gebruik van mondmaskers?

Ik heb nu ook veel puistjes rondom mijn kin, bij mij is het wel echt hormonaal. Ik heb ook een keer uit mijzelf een retinol serum van Murad gebruikt (nu 2x) en vervolgens spontaan puistjes ook op mijn voorhoofd, wangen en meer op de kin wat ik normaal nooit had. Dus dat ga ik niet meer gebruiken, overigens retinol die de huisarts voorschrijft is volgens mij een veel hogere dosis dan wat in zo’n serum bijvoorbeeld zit. Niet echt advies dus, maar in ieder geval op basis van mijn ervaring zou ik niet zomaar een ander product erbij gaan gebruiken als je niet zeker weet waar je huidige acne vandaan komt.

Ik heb trouwens een stuk minder last van dikke puisten sinds ik alleen nog maar mijn satijnen mondkapje heb gebruikt! Mijn huid is nog niet egaal maar moet ook nog even herstellen denk ik.

Iemand tips voor een fijne BB cream, ik heb een getinte huid (NC35 - NC40 in MAC), ik gebruik nu image i conceal in toffee, maar vind die iets te glimmend en ook veel te duur voor hoe lang het mee gaat. Ik ben opzoek naar een product puur om een egaal kleurtje te krijgen en wat lichte oneffenheden weg te werken puur voor de zoom meetings e.d. Dus hoeft echt geen full on foundation te zijn, maar meer een verzorgend product met een kleurtje erin.

Ja, is normaal! Het trekt vanzelf weer weg, maar daarom gebruik ik hem liever in de avond

1 like

Ah wat zonde! Dit is echt mijn favoriet haha. Heb alleen nog anderhalve tube momenteel :see_no_evil:

1 like

Tinted moisturizer van Laura Mercier? Die van Nars is ook heel mooi maar wel wat dekkender dan van LM.
Hoe is de Iconceal qua dekking? Ik zie die altijd bij Delia en bij haar vind ik m heel mooi, idd wel glimmend, maar volgens mij is haar huid van zichzelf al mooi.

Ooh ik ga even naar die van LM kijken, waar kan je dat het beste bestellen Bijenkorf?

Ik heb momenteel iets meer acne en dat dekt hij niet zo goed, maar voor acne littekens of ander oneffenheden is hij echt heel mooi en werkt hij prima, maar voor de zomer bijvoorbeeld door de glim zou raad ik het je niet aan.

De glim wordt na een aantal uur wel wat minder, maar als zelfs mijn man opmerkingen maakt van wat voor foundation heb jij op dan is dat niet goed haha. Als je wilt kan ik morgen wel een before en after foto maken en het via een een prive bericht naar je sturen. (ik gebruik wel een stuk minder dan Delia trouwens).