Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Stomme vraag misschien, maar je gebruikt over het serum toch nog wel een dagcrème he? (Ik neem aan dat je huidtherapeute dat ook aanraadt?) Want ik heb nog nooit een professional horen zeggen dat Marine Hyaluronics niet “genoeg” doet.
(Ik lees ook dat het serum geen echt hyaluronzuur bevat maar 3 derivaten ervan, dus aan de hand van de info die je geeft zou ik gaan twijfelen aan je huidtherapeute haha.)

1 like

Ja dat doe ik! En ik twijfel niet aan mijn huidtherapeute hoor. Ze geeft prettig advies en heeft zelf ook producten van The Ordinary gebruikt. Dus neem aan dat ze er wel verstand van heeft. Mijn huid is nog steeds vochtarm dus ik ben op zoek naar een hyaluron serum dat meer voor mij doet en zoals zij zei eentje met hoger percentage hyaluron.

Edit: ze zegt niet dat het product niet goed is, maar voor mij doet het niet voldoende.

1 like

Weer een uitgebreide look vandaag

32 likes

The Ordinary hyaluronzuur werkt in het begin bij mij altijd prima (met moisturizer eroverheen) maar na een tijdje merk ik det mijn huid alleen maar droger wordt en heel gevoelig en rood? Ondanks dat ik dikke lagen moisturizer blijf smeren. Na een maand stabiliseert mijn huid dan weer (als ik het niet smeer) en wordt het weer zacht. Volgens mij ben ik de 1% waarbij het zulke reacties geeft :sweat_smile:

1 like

Ik gebruik van Indeed Labs de mineral booster en intense moisture gezichtslotion. Wissel een beetje af. Debbie had dit merk een keer aangeraden.

1 like

Ik heb dit ook! Mijn huid reageert daar zo mega sterk op. Heel raar, had vorige week allemaal schilfers op mijn hoofd en hele pijnlijke gevoelige huid.

1 like

@tuthola ja deze is superfijn! Ruikt smerig maar mijn huid is zo zacht en soepel, - 10 droog

2 likes

Ja ik had dat schilferige dus ook. Special snowflake skin ws :expressionless:

Ik gebruik 'm alleen sochtends, eerst face wash, dan deze, dan natural moisturising factor van to, dan Azalaic acid, dan die vitaskin vitamine c oogcrème. Later nog spf als ik naar buiten ga maar ja gebeurt weinig. Ik smeer m’n dagcrème erover wanneer deze een beetje ingetrokken is, meestal half minuutje ofzo na aanbrengen. Wanneer m’n huid een beetje trekkerig begint te voelen

Ik dacht dat het niet veel uit zou maken als je het op een vochtige huid aanbrengt en daarna een crème erover heen doet maar misschien zit ik wel helemaal fout haha. Maar tbf als het werkt dan werkt het, ookal zou ik het officieel fout doen

Ik zou altijd eerst je huid vochtig maken en dan hyaluron opdoen en dan je huid afsluiten, zodat de HA molecuul het vocht kan opnemen en de huid in kan brengen. Ook al twijfel ik of het zo simpel werkt… Zeker in de winter is je huid afsluiten met een vette creme belangrijk in deze droge en koude tijd van het jaar.

@tuthola Volgens mij begon dit naar aanleiding van jouw vraag of Marine Hyaluronics van TO “te weinig” kon zijn voor je huid. Eerlijk gezegd, ik denk zelf dat een ander hyaluron product niet veel meer zal brengen, tenzij… er meer in dat product zit.

Allereerst over hyaluron. We noemen het hyaluronzuur, maar de ingredienten zijn eigenlijk derivaten, afgeleiden van hyaluronzuur, die verschillende moleculaire gewichten hebben. Hoe lager het gewicht, hoe dieper het de huid kan binnendringen, maar ook hoe meer je nodig hebt, om effect te hebben. Hoe zwaarder, hoe oppervlakkiger het werkt, maar ook hoe sneller je resultaat ziet. Het is een tijdelijk effect, de moleculen trekken vocht aan, waar dat ook is. Dus zit het in de lucht (in een warm land, hoge luchtvochtigheid) dan komt het daar vandaan. Maar is het de lucht droog, dan trekt hyaluron het uit je huid. Als je dan je huid niet afsluit, zal er vocht uit je huid verdampen en heeft het een tegengesteld effect. Voor iedereen die dus een droge huid krijgt, na het gebruik, zoek naar een manier om je huid beter af te sluiten. Mogelijk is je moisturizer niet zwaar genoeg. Of zoek een HA, met lichtere moleculen, die dieper je huid binnendringen. Ik zou altijd HA op een iets vochtige huid aanbrengen, bijvoorbeeld direct na reiniging. Als je eerst exfoliation gebruikt, maak dan je huid licht vochtig na een paar minuten en breng dan HA aan.

Een vochtarme huid beter maken kan door hydraterende ingredienten, zoals hyaluron, glycerine, ceramiden of Natural Moisturizing Factors, maar ook door je huidbarriere te ondersteunen. Die huidbarriere is duidelijk verstoord (dat is ook het verschil met een droge huid, dat is gewoon een type huid die snel droog is, maar geen verstoorde huidbarriere heeft). Je huidbarriere opbouwen kan bijvoorbeeld met niacinamide, met peptides, en Vitamine C derivaten. Daarnaast kun je je huid stimuleren sneller zich te vernieuwen, door te exfolieren.
Kortom, ik denk dat een vochtarme huid bestrijden bestaat uit een routine die bovenstaande 3 elementen in zich heeft.

Een fijn hyaluronproduct vind ik zelf deze van Hada Labo. Het is de premium versie die niet 3 (zoals de reguliere versie), maar 5 verschillende moleculaire gewichten van HA heeft. De substantie houdt het midden tussen een toner (waterig) en een gel.

(sorry voor het uitgebreide antwoord, als je wil, kan ik nog 3 kantjes erover schrijven… :laughing:)

27 likes

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik hoopte stiekem al dat jij zou reageren! Mijn huid therapeute zei inderdaad dat hun een serum hadden met meer hyaluron (hun hebben de Essential B5 hydrating serum van Dermaquest). Ze zei dit aan de hand van een huidanalyse. Ik heb droogte lijntjes bij mijn ogen en deze komen dus omdat mijn huidvocht arm is. De Marine Hyaluronics heeft me al een heel eind op weg geholpen want mijn gezicht is ontzettend opgeknapt. Maar hij is dus nog wel wat vochtarm. Met de 3 elementen die jij noemt heb ik geen ervaring. Zou je mij hierin misschien advies kunnen en willen geven? Zou ik je mijn routine mogen sturen?

Alvast bedankt voor je uitgebreide antwoord!

1 like

Dat mag. Ik zal even mijn routine delen. Ik heb een droge huid, die nu door deze producten, niet meer vochtarme is. Gebruik dit al een aantal jaren, met maar kleine veranderingen.

Ochtend:
Hada Labo Gokujyun Premium Lotion
Serum in de hand gemengd van ieder 2 druppels:

• TO niacinamide
  • TO Buffet + Copper peptides
  • TO Ascorbyl Glucoside
    Purito Deep Sea Pure Water Cream *
    Suncover SPF 30

Avond:
DHC deep cleansing oil
Dr Leenarts gezichtsreiniger
Hada Labo Gokujyun Premium Lotion
TO Granactive Retinoid 2% Emulsion / 2 x pw TO lactic acid 10%
Noordkroon Schapenwol Huidcreme
(indien erg droge huid, gemengd met 100% jojoba olie)

*ook goede alternatieven zijn: dr Leenarts dagcreme / Cerave Facial Moisturising lotion /TO NMF, maar alle zijn rijker van gevoel, maar minder hydraterend dan de Purito.

Edit: als extra gebruik ik op mijn T-zone, waar ik wat grotere poriën heb van Paula’s Choice de BHA liquid exfoliant.

4 likes

Ik heb eindelijk eens een proefje van Estee Lauder Double Wear Stay in Place geprobeerd en wouw! Wat een geweldige foundation! Het was niet mijn kleur (behoorlijk donkerder) maar eigenlijk zag je dat helemaal niet terug, zelfs op mn bleke hals niet! Hij zit er nu een halve dag op, zonder afgepoederd te hebben, en hij zit nog steeds als een huis!

Anyhow, deze moet ik in mn eigen kleur hebben natuurlijk, maar ik kom uit op 2W1.5 (ik ben MAC NC20), en die is bij Douglas niet te koop. Iemand ervaring met 2W1 en 2W2? Zit er veel verschil in? Ik neig zelf naar 2W2, omdat ik nu op mn bleekst ben en de foundation echt mooi versmelt, zelfs met een veel te donkere kleur (lees 2C3). En welk poeder gebruiken jullie bij deze foundation?

NB ik vind het trouwens echt raar dat ik bij MAC NC ben en bij Estee Lauder NW, klopt dat wel?

Oh, die van MAC gebruik ik al een hele tijd niet meer, ik gebruik sowieso maar weinig vloeibare foundations. Ik heb bizar veel donshaar en dat wordt altijd zo benadrukt met vloeibare foundation. En mn huid is het laatste jaar wel zo opgeknapt dat ik het bijna nooit meer nodig ben. Maar ik vind het wel fijn om een te hebben voor de dagen waarop mn huid weer opspeeld en onder de rode vlekken zit.

Jij krijgt er puistjes van, zitten er zoveel siliconen in? Of heeft dat een andere oorzaak. Want dan kan ik het geld ook beter in mn eigen zak houden…

NC staat bij Mac voor Not Cool = warm en bij Estee Lauder is het gewoon Warm, zij hebben warm cool en neutral, dus in principe klopt het wel. Ik gebruik bij bijna geen enkele foundation poeder, hooguit de loose settingpowder van Laura Mercier maar dan de glow versie.

1 like

Heeft iemand misschien een tip voor een drogisterij mascara die super waterproof is (ik heb echt de meest vettige oogleden in het universum, die gele waterproof maybelline zit altijd binnen een uur onder mijn ogen) en werkt voor korte, niet echt volle wimpers? Ik gebruikte een van Tarte maar niet zoveel zin om helemaal te wachten op een Sephora bestelling

L’oreal lash paradise :ok_hand:

1 like

Heb je al eens een niet-waterproof geprobeerd? Ik heb ook hele vette oogleden, waterproof zit bij mij zo onder mn ogen maar niet-waterproof blijft veel beter zitten!

1 like

Ik krijg zelf essence lash Princess bijna niet van m’n ogen. Wat bij mij trouwens wel altijd helpt is oogschaduw primer en afpoederen en dan mascara. Sorry als je niet zit te wachten op ‘adviezen’.

1 like