Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik heb eindelijk een Palette binnen die ik al een paar jaar wilde hebben, dus ik heb lekker lopen verven :blush:

17 likes

Welk pallet?

Durf het bijna niet te zeggen… maar het jawbreaker palette van Jeffree Starr

3 likes

Oh heb ik ook gekocht toen het uitkwam.
Blijf de kwaliteit goed vinden. Ik koop nu alleen niet meer.

Ik probeerde hem heel lang bij ici Parijs te kopen, maar die hebben hem al een jaar niet op voorraad terwijl hij wel altijd op de site staat.
Nu heb ik hem eindelijk maar besteld vanuit Amerika tijdens een 1+1 actie, heb dus ook het conspiracy palette, maar die wil ik niet houden hahaha

1 like

Is het normaal wanneer je het glamglow masker (de oranje) hebt gebruikt je gezicht eruit ziet alsof je verbrand bent in de zon? Of gebruik ik toch het verkeerde product voor mijn huid?

Ik ben een tijdje terug aan een skin care routine begonnen (deed hiervoor echt niets) en had altijd zo nu en dan wel kleine puistjes. Nu heb ik een tijdje echt constant puistjes rondom m’n kin/mond. Online zeggen sommige bronnen dat dit aan hormonen zou liggen, alleen weet ik nooit zo goed hoe betrouwbaar dit is. De rest van mijn huid reageert juist heel goed op de skincare en is echt al beter dan eerst. Denken jullie dat die plaatselijke puistjes rond m’n kin daardoor kunnen komen en ik een aanpassing moet maken, of had ik dan over m’n hele gezicht meer last gehad?

Ik gebruik trouwens:
Ochtend

• Alleen cleansen met water
  • Cosrx, Oil-Free Ultra-Moisturizing Lotion
  • SPF 30 van Biodermal

Avond

• Standaard makeup remover
  • Cosrx, Low pH Good Morning Gel Cleanser
  • 3x per week Paula’s Choice 2% BHA Liquid Exfoliant
  • The Inkey List Vitamin B, C and E Moisturizer

Ook zie ik online zo veel over retinol. Maar hoor ook weer van mensen dat je daar niet zonder dermatoloog aan moet beginnen. Gebruiken jullie dit wel?

Kan het misschien ook liggen aan het gebruik van mondmaskers?

Ik heb nu ook veel puistjes rondom mijn kin, bij mij is het wel echt hormonaal. Ik heb ook een keer uit mijzelf een retinol serum van Murad gebruikt (nu 2x) en vervolgens spontaan puistjes ook op mijn voorhoofd, wangen en meer op de kin wat ik normaal nooit had. Dus dat ga ik niet meer gebruiken, overigens retinol die de huisarts voorschrijft is volgens mij een veel hogere dosis dan wat in zo’n serum bijvoorbeeld zit. Niet echt advies dus, maar in ieder geval op basis van mijn ervaring zou ik niet zomaar een ander product erbij gaan gebruiken als je niet zeker weet waar je huidige acne vandaan komt.

Ik heb trouwens een stuk minder last van dikke puisten sinds ik alleen nog maar mijn satijnen mondkapje heb gebruikt! Mijn huid is nog niet egaal maar moet ook nog even herstellen denk ik.

Iemand tips voor een fijne BB cream, ik heb een getinte huid (NC35 - NC40 in MAC), ik gebruik nu image i conceal in toffee, maar vind die iets te glimmend en ook veel te duur voor hoe lang het mee gaat. Ik ben opzoek naar een product puur om een egaal kleurtje te krijgen en wat lichte oneffenheden weg te werken puur voor de zoom meetings e.d. Dus hoeft echt geen full on foundation te zijn, maar meer een verzorgend product met een kleurtje erin.

Ja, is normaal! Het trekt vanzelf weer weg, maar daarom gebruik ik hem liever in de avond

1 like

Ah wat zonde! Dit is echt mijn favoriet haha. Heb alleen nog anderhalve tube momenteel :see_no_evil:

1 like

Tinted moisturizer van Laura Mercier? Die van Nars is ook heel mooi maar wel wat dekkender dan van LM.
Hoe is de Iconceal qua dekking? Ik zie die altijd bij Delia en bij haar vind ik m heel mooi, idd wel glimmend, maar volgens mij is haar huid van zichzelf al mooi.

Ooh ik ga even naar die van LM kijken, waar kan je dat het beste bestellen Bijenkorf?

Ik heb momenteel iets meer acne en dat dekt hij niet zo goed, maar voor acne littekens of ander oneffenheden is hij echt heel mooi en werkt hij prima, maar voor de zomer bijvoorbeeld door de glim zou raad ik het je niet aan.

De glim wordt na een aantal uur wel wat minder, maar als zelfs mijn man opmerkingen maakt van wat voor foundation heb jij op dan is dat niet goed haha. Als je wilt kan ik morgen wel een before en after foto maken en het via een een prive bericht naar je sturen. (ik gebruik wel een stuk minder dan Delia trouwens).

Het zou zoals iemand anders zei door je mondmaskers kunnen komen, zeker omdat het zo plaatselijk is. Anderzijds moet je huid misschien nog wennen aan de nieuwe producten/routine en heb je wellicht een soort purge. Moeilijk in te schatten. Hoe lang ben je al met deze producten bezig? Het kan sowieso wel al geen kwaad om een ander soort mondmasker te proberen. Was je je maskers trouwens vaak genoeg? Nu ik eraan denk, kan ook door het soort wasmiddel oid dat je voor je masker gebruikt zijn.

Ik gebruik retinol van The Ordinary. Ik denk dat de retinols die vrij verkrijgbaar zijn een redelijk laag percentage hebben dus daarom veilig genoeg om ā€˜zomaar’ te gebruiken. Ik zou wel aanraden om laag genoeg te beginnen zodat je huid kan wennen.

@Ishq @jigglypuff hmm ik denk niet dat het aan een mondmasker ligt, ik draag die echt maximaal 10 minuten per dag in de supermarkt en was die ook regelmatig.

Ben nu met deze producten ± 2 maanden bezig. Ik ga het nog even aankijken en anders kijken of ik 1 voor 1 kan testen wat het probleem dan evt zou zijn…

1 like

EENS hahaha ik weet niet wie dit moet horen maar leer van mijn fouten en start niet met 1%. Als je dan gaat zweten voelt het echt alsof satan je in je gezicht blaast. En dan denk je ā€œoh geen probleem ik stap effe uit de groepsles, was m’n gezicht en alles is weer voorbijā€ NOPE het voelde nog steeds alsof ik m’n gezicht in chili’s had gerold.

Ik gebruik nu de Barrier Repair Moisturizer van Paula’s Choice en daar zit maar 0,01% retinol in en daar reageert mijn huid gelukkig niet gek op. Denk alleen dat het eerder als onderhoud werkt dan om echt lijntjes ongedaan te maken zeg maar.

2 likes

Als je ze al 2 maanden gebruikt denk ik dat het eerder een irritatie dan een purge is, dus dan zou ik misschien een voor een de producten eens weglaten om te zien of dat de boosdoener was.

Is er verder niets in je leven veranderd? Bv qua dieet, slaap, …

Wat is jullie favoriete naturel/light coverage foundation? Ik heb wel wat roodheden in mijn gezicht die ik graag wil egaliseren maar wil ook niet elke dag foundation op eigenlijk…

Wie heeft aanraders voor een goede voedende nachtcreme met retinol? Of is het toch beter om retinol apart te doen voor je nachtcreme?