Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Haha, nou twijfel ik weer maar dan ga ik 'm toch maar gewoon bestellen om te proberen, yolo. :stuck_out_tongue: Thanks!

1 like

Dit maakt niet veel uit aangezien het hele flesje zelf ook vol met zuurstof zit. Als het potje min of meer is afgesloten komt er geen nieuwe lucht bij en kunnen de ingrediënten ook niet sneller vervliegen.
Het is net als met wijn, hoe meer lucht in de fles hoe sneller het slecht wordt.
Ik vind pipetflesjes daarom echt een wassen neus. Staat fancy maar voegt niet veel toe qua vervliegen.
Airless pomp is best.

1 like

Heeft iemand van jullie de Dyson airwrap? Na 3 maanden gebruik is deze gisteren bij mij stuk gegaan. Ik heb netjes de filters schoongemaakt. Ik baal echt. Gelukkig wel garantie en gaat retour naar de Media Markt voor reparatie.

Ah balen. Hopelijk duurt het niet zo lang voor hij terug is. Ging hij zo ineens niet meer aan? Bij mij knippert het lampje wel eens, maar als ik dan de filter schoon maak niet meer.

Gisteren merkte ik opeens dat hij uitviel. Maar na een minuut werkte het weer. Toen filter schoongemaakt en vanochtend deed hij het weer, dus dacht ligt daaraan. Maar na 1 minuut hield het weer op. Initieel brandde het lampje, maar ook dat doet die niet meer. Baal echt want vind het echt een top apparaat.

Helemaal geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag aan jou :sweat_smile:
Hoe lukt het jou de krul/slag gedurende de dag een beetje te behouden? Ik leen de airwrap wel eens van mijn moeder, maar alles zakt zo snel uit terwijl ik dat met mijn krultang niet heb… balen!

Maak je je haar nat voor je hem gebruikt?

Wow balen!! Mijne valt indd ook wel eens uit maar dan zit de filter helemaal vol. Maar schrik wel iedere keer omdat ik bang ben dat hij dan echt kapot is :confounded:

1 like

Ik heb het allebei geprobeerd, handdoek droog en helemaal droog! Wat zou het beste moeten werken of werkt voor jou?

Ik moet voor krullen mijn haar wel echt vochtig maken! Met droog haar zakt het inderdaad echt heel snel uit… maar ik gebruik meestal de fohn borstel of alleen de fohn met een losse borstel.

Zijn er hier meiden met rosacea die iets hebben gevonden wat echt werkt? Ik heb de gladskin rosacea lijn geprobeerd en die van paula’s choice maar was het allemaal net niet… ik weet dat ik er met skincare alleen nooit helemaal van af zal komen maar ben wel benieuwd naar tips!

Ps ik zweer dat ik mijn forumnaam niet heb uitgekozen nav mijn huidtype :sweat_smile:

3 likes

Ik heb van nature droog Perzisch haar, daarop lijken de krullen langer te blijven itt bv glad blond haar. Ik gebruik een heath protector, dan voor 80% drogen en dan die krullen maken. Vervolgens snel weg lichte haarspray erin.

Wat bij mij in ieder geval iets werkt is make-up verwijderen met jojoba-olie en een qarme, nette doek ipv een make-up-reiniger. Meestal laat ik de restjes olie daarna zitten (is niet veel meer), als ik veel make-up op gehad heb dan was ik mijn gezicht met Avene Xeracalm Doucheolie. Klinkt raar, een doucheolie opje gezicht maar dit is zo’n beetje de enige die mn gezichtshuid echt kalmeert. Meer doe ik niet, less is echt more heb ik ondervonden.

Ik heb goeie ervaring met de Calm dag- en nachtcreme van Paula’s Choice, maar ik ben nu begonnen met Zarqua dag- en nachtcrème (veel voordeliger), ik ben nu 2 weken verder en tot nu toe gaat dit goed.

Ik denk overigens dat je er nooit 100% van af zult komen, maar dit houdt het bij mij goed onder controle.

1 like

Thanks @Broodrooster en @Karl_Lagerfeld
Ik ga het nog eens proberen op 80% droog haar en eens kijken of ik een goeie mousse oid kan vinden misschien voor wat meer textuur in mijn slappe blonde (en grijze) haren.

1 like

Ik heb via de dermatoloog ivermectine, en dat werkt redelijk goed. Daarnaast helemaal geen siliconen gebruiken.

Ik heb sinds oktober rond mijn menstruatie opeens allemaal bultjes op m’n voorhoofd en op mijn wangen is mijn huid helemaal schraal en pijnlijk. Echt een beetje een sinaasappelhuid :tangerine:En na een paar dagen is het weer weg. Ik dacht eerst dat het door de verwarming kwam, dus heb al een luchtbevochtiger gekocht, maar ondanks dat blijft het terugkomen. Iemand een idee wat het kan zijn?

Naar de huisarts gaan hielp bij mij als enige, tijdje antibiotica geslikt en nu is het zo goed als weg.

1 like

Ik denk hormonaal acne. Ook dan kun je wat droge stukken hebben. Kun je weinig aan doen denk ik dan proberen rondom die dagen je huid extra te verzorgen.

1 like

Ik heb vooral last van bultjes, gebruik nu een tijdje de volgende producten van TO en de textuur van mijn huid is al veel egaler geworden!

• squalane cleanser (avond)
  • hyaluronic acid (ochtend en avond)
  • niacinamide 10% + zinc 1% (ochtend en avond)
  • amino acids + b5 (avond)
  • natural moisturizing factors + HA (ochtend en avond)
  • azelaic acid (avond)

En overdag SPF, maar heb nog geen fijne gevonden. Ik heb eerder ook de producten van paula’s choice gebruikt en ook ivermectine, maar bij mij werkt dit van TO beter.

2 likes

Mensen zijn altijd verbaasd als ik dit zeg, maar ik heb mijn rosacea volledig onder controle gekregen door het twee keer per dag in te smeren met een dun laagje sucodrem (zinkzalf) en er verder geen make up meer op te dragen. Ook slik ik elke dag L-Lysine. Ik heb dit beiden een keer online gelezen als mogelijke oplossingen en het heeft mij erg geholpen!

2 likes