Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ok dank je wel! Ik gebruik nu een aantal producten van Jetske Ultee waar ik tevreden over ben. Ook een exfoliant. Maar als ik met m’n vinger in het gleufje van mijn kin horizontaal heen en weer wrijf (haha) dan rult het een beetje. Dode velletjes komen er dan vanaf, vandaar dat ik het fijn vind om te scrubben.

De Ordinary heb ik niet per se interesse in want heb verder geen uitdaging in m’n huid zeg maar. Heb me weleens laten informeren bij Douglas over deze producten omdat ik er altijd goede verhalen over hoor en zij gaf aan dat ik eigenlijk niet echt iets nodig had daarvan.

Ik zoek gewoon een fijne scrub :hugs: Maar wel bedankt voor het mee denken!

Heb je dit altijd? Het kan ook een opeenstapeling van product zijn, een te volle crème of nog een restje reiniging oid.

Ja, best vaak! Misschien is m’n gezichtsreiniging wat te vettig, ik gebruik daarvoor Garnier micellair voor m’n gezicht (voor m’n ogen gebruik ik iets anders) voor waterproef make-up maar ik draag geen waterproef make-up :see_no_evil: dacht dat reinigt nog dieper maar is wellicht te vet!

Ik heb de kleur Deep Orchid (Matte Trance), ik heb hem nog niet op mijn lippen gedaan. Dat is voor dit weekend maar als er nog eens korting is, koop ik een palette.

36 likes

Ik scrub ook nooit omdat je inderdaad het risico loopt je huid stuk te maken en de huidbarriere te verstoren. Maar ik kreeg ooit de daily microfoliant van dermalogica aangeraden en die vond ik wel heel fijn. Er zitten hele kleine deeltjes in dus het zal zeker niet voelen als een suikerscrub, maar mijn huid werd er suuuuuper zacht van. En doordat het dus kleine deeltjes zijn (in combinatie met oa salicylzuur) beschadigt het je huid niet maar exfolieert het wel maximaal.

2 likes

Een niet dagelijkse scrub die wel wat grof is (en heel fijn): https://www.iciparisxl.nl/nl/philosophy/the-microdelivery/p/BP_571981/vitamin-c-peptide-peel-2st

1 like

Deze klinkt als iets dat ik fijn vind. Heb ‘m besteld, bedankt voor de tip!

@Krekel deze onthou ik, ziet er ook fijn uit.

1 like

heeeel mooi! Zag gisteren ook dat er binnenkort een nieuwe kleur komt bij Douglas (candy flip) denk dat ik die bestel volgende keer en dan ook het bronze seduction palette als die weer op voorraad is dan

1 like

It cosmetics cc cream!

2 likes

Ik heb er eentje gehad van Clinique in een felroze tube (van de Pep-Start lijn). Zelfs manlief gebruikte die onder de douche :blush:.
Niet super grof maar ook niet te zacht.

Ik ben even ten einde raad, ik heb een aantal nieuwe gezichtsproducten maar ben helemaal in de war met de volgorde. Op de website van inkey staat dat je als allereerste hyaluron moet aanbrengen en daar overheen pas een exfoliant?

Ik heb de volgende producten nu die ik in mijn ochtend en/of avondroutine wil gebruiken:

• Pyungkang yul essence toner
  • The ordinary Amino acids + b5
  • Inkey list lactic acid
  • Inkey list hyaluronic acid
  • Revolution 2% salicylic acid
  • Azelaic acid
  • iUnik black snail restore serum
  • The ordinary 100% squalane
  • Creme van the ordinary

Ik weet dat je een exfoliant niet gelijktijdig met azelaic acid kan gebruiken, dus azelaic acid gebruik ik overdag. Verder wil ik 2/3 keer per week salicylic acid gebruiken en 2/3 keer die lactic acid. Moet ik als eerste na reinigen 7 skins doen met die essence toner of als eerste hyaluronic acid en daarna 7 skins?

Nu heb ik spijt dat ik verantwoordelijk ben geweest😭

1 like

Ook opgeslagen, dank je!

Iets van Huda beauty? Of bobbi brown crushed lipsticks! Babe en Ruby zijn echt prachtig, maar zie op de site ook cabana die me prachtig lijkt

1 like

Bitten en telluride zijn ook super mooi! Ik combineerde telluride altijd met het nude potlood en dat is zo mooi

1 like

Tip voor iedereen, ze zijn t/m zondag 30% korting bij ici! Ik ga wss cranberry bestellen en de lipgloss in love letter

Nog wat van mijn favo’s: luxe lip Color pink buff, crushed liquid lip juicy date, lip potlood rum raisin, lipstick rum raisin. Vitamin Enriched face base, radiance boost mask, extra balm rinse maar volgens mij is die er uit, full coverage face brush en full coverage touch up brush voor concealer enzo, skin longwear weightless foundation en ofcouuuuuurse de foundationstick en als je die aanbrengt met de full coverage face brush is die echt zo mooi.

2 likes

Omg dit is echt boter maar dan gezichtsverzorging, love hoe die smelt op je huid :heart_eyes:

1 like

Ik zou eerst de 7skins doen en dan verder gaan met je regime. Volgens mij is het gebruik van de essence toner en de HA een beetje dubbelop. Ik gebruik bijv voor de 7skins een ha toner. De essence toner kan ook, en is meer voor mensen die HA niet zo fijn vinden.

1 like

Ik zoek een nieuwe dierproefvrije parfum. Ik draag het liefst wat zwaardere musk-achtige en kruidige geuren. Ik wil wel eens eentje van Lush proberen, maar die kan ik nu niet uittesten. Dear John lijkt mij wel wat of Karma. Iemand ervaring met (deze) Lush geuren?