Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik wil graag betere dagcrème aanschaffen omdat ik aan mijn gezicht begin te zien dat de zon toch al de nodige schade heeft aangebracht (pigment vlekken, rimpeltjes). Alleen een echt skin care noob hier. Hebben jullie tips voor dagcrème met hoge spf die je huid niet vet maakt? Ook lees ik dat je spf eigenlijk meerdere keren per dag op je gezicht moet smeren. Maar hoe doe je dat dan? Gewoon over je make up heen? Lijkt me best een werk als je elke keer alles van je gezicht moet halen😅

1 like

Ik ook, mijn facewash is al twee maanden op en ik was mijn gezicht met water en een washandje. Vaak zelfs 1x per dag want lui en onze badkamer is heel koud. En dan dezelfde creme 's ochtends en 's avonds. That’s it, dan is mijn huid op z’n best.

Helaas ben ik vrij veel buiten en wil ik toch vaker weer meer een creme met spf dragen, en daarna wil ik dan wel een facewash gebruiken.

Ik heb net de cerave hydrating cleanser, creme en lotion met spf besteld, en dat is mijn nieuwe routine denk ik. Misschien nog met een hydraterende toner (puyung yul essence toner ofzo?) voor luxe dagen of als mijn huid wat vochtarm voelt.

1 like

Nice haha. Lekker goedkoop ook :ok_hand::sunglasses: Wil dit ook proberen, maar dan voor de lange termijn. Ooit geprobeerd voor een paar dagen, geen puistjes gekregen maar snakte wel echt naar een cleanser :face_with_hand_over_mouth:

Mijn huid is inderdaad ook op z’n mooist met weinig producten en verzorging. Ik reinig met micellair water en gebruik Kiehls ultra crème en 's avonds Cetaphil. Ik had eerder een heel stappenplan, maar ik ben er wel achter dat het voor mij niet werkt.

Trouwens, ik had me laten verleiden door een mailtje van Douglas. “We zien dat je je winkelmandje nog nog betaald hebt, bestel nu en krijg een verrassingscadeau”. Nou, dat cadeau zat er mooi niet in. Of het moet het proefje sunblock zijn geweest? Echt stom…

1 like

Paula’s Choice Superlight Daily Wrinkle Defense is fijn omdat het een beetje matteert en een tintje heeft. Wel maar één tint helaas. Australian Gold Botanical Tinted Sunscreen is ook erg prettig, heeft meerdere tintjes en en heeft 90 ml, dus je doet er echt lang mee.

En ja officieel moet het wel op die manier, maar smeer meestal een keer een goed laagje als ik ‘gewoon’ naar buiten ga. Tenzij ik naar het strand ga/ga zwemmen, dan is het trouw iedere twee uur (en dan erover heen idd).

1 like

Ik vroeg me dit al af of t echt zou helpen. Niet dus. Dank je voor t delen

Iemand ervaring met deze eyeliners van Kiko? Ben op zoek naar goede gekleurde eyeliners, zou paars/donkerrood wel gaaf vinden.

1 like

Jaaaaa ik heb zo een in het felblauw en die is echt super mooi!

1 like

Oh nice! Precies deze want zag dat ze wel meerdere hadden, maar de supercolour dus? En 04 of 06 heb jij? 04 is wat lichter.

https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/product/Super-Colour-Eyeliner---115/p-KM0030201811544 deze in 107!

Thank you!!
Zijn ze matte of glitterig? Op de swatches lijken ze glitter te bevatten?

Iemand de tip tegen statisch haar? Ik word er gek van. Ik heb mijn haar heel vaak vast, maar wil het ook wel eens los dragen.

Deze TikTok heeft een life hack: https://vm.tiktok.com/ZMe8gyRp2/

Zijn van die doekjes die je in de droger doet. Geen idee of dat in NL bestaat maar zie de hack steeds voorbij komen haha!

1 like

Een vriend van me heeft wat last van grove poriën en mee-eters. Hij wil zijn gedicht graag gaan reinigen want dat doet hij nooit behalve met water.

Hij heeft nu een facewash van Nivea men gekocht maar volgens mijn reinigt dat niet per se heel goed. Maar het is al beter dan niks.

Wie heeft er tips voor een goede reiniging maar niet meteen het duurste? Denk drogisterij-prijzen. En hoeft natuurlijk niet speciaal voor mannen te zijn want dat lijkt me eerder marketing.

Ik vind deze altijd heel fijn en maar €5 bij Kruidvat. Heb ook veel duurdere merken gehad maar kom eigenlijk altijd weer bij deze terug, lekker zacht voor je huid ook.

4 likes

Wat mij heel erg heeft geholpen tegen grove poriën is niet zo zeer (nog) beter reinigen maar zorgen dat ik zelf genoeg vocht binnen krijg (dus veel water drinken) en daarnaast een goede vochtinbrengende crème. Tegen mee-eters zou ik strips gebruiken, die van Nivea zijn heel goed.

1 like

Was er hier iemand die zei de Infallible poeder foundation te willen proberen?
Zag net dit filmpje:

https://www.instagram.com/p/CLE4Zv9pY4-/?igshid=137ph5fve6acg

En dan met name de 2e haha

1 like

Heeft iemand ervaring met vitamine a creme? Dus die je alleen via de.apotheek kan krijgen? Is het echt zo goed tegen rimpels?

Nou net shine loud lipstick van nyx besteld in 05, ben benieuwd

2 likes

Ik heb dit gehad vanwege puistjes vroeger. Mijn huid is er wel van opgeknapt. Het is heel heftig, want ik ging onwijs vervellen, terwijl ik het niet eens dagelijks gebruikte. Mijn huisarts wil het nu alleen niet meer voorschrijven, helaas.
Ik geloof dus wel dat het heel goed werkt tegen rimpels, omdat mijn huid zich ook ging vernieuwen.

1 like