Ik ga vanavond dat nieuwe Morphe x Jaclyn Hill palette bestellen en volgens mij is die $39, wat zo’n €36 zal zijn. Volgens de site is de verzending gratis (voor dat vorige Jaclyn Hill palette heb ik €24 verzendkosten betaald???) en volgens de site van de douane hoef ik maar 21% btw er over te betalen en dat is €8. Weet iemand of dit klopt en ik geen verrassing krijg aan de deur met een rekening?
Plus iets van 13 euro administratiekosten voor PostNL/marechaussee
Sorryyyyy ik woon in de UK.
Nee hoor, good for you. Moet ik maar een tripje londen boeken als mn cake lipstick op is hahaha
Je kan Huda bestellen via Cult beauty!
haha thanks voor de tip ik zoek daar isd regelmatig mijn heil, maar dit ging over glossier
Als ie op is wil ik hem wel voor je bestellen hoor. Laat het maar weten.
Ik gebruik voor precies hetzelfde probleem Weleda Skin Food crème! Echt heel fijn spul en niet duur
Make-up:
Primer: n/a
Foundation: Catrice HD liquid coverage voor zware coverage / Maybelline fit me voor lichte coverage
Concealer: maybelline eraser met het sponsje
Poeder: Van alles wat, nog geen favo gevonden
Bronzer: Benefit Hoola
Blush: Love blush, ik heb er minimaal 10 en gebruik ze allemaal. Favo’s Sleek Rosegold, Rimmel Pink Rose mono.
Highlighter: Nog altijd Bourjois little round pot 01 Ingenude
Wenkbrauwen: nog geen favoriet gevonden, meestal doe ik ze niet
Oogschaduwprimer: N/a
Oogschaduw: Love oogschaduw. Palettjes van Sleek zijn top, zo ook Naked. All time favourite kleurtje is Taupe van Wet & Wild (in Silent Treatment doosje)
Eyeliner: essence superfine waterproof liner
Mascara: essence lash princess false lash effect
Skincare:
Make-up remover: een microvezel doekje & water voor lichte makeup dagen, een duo fase oogreiniger voor de zwaardere dagen (momenteel garnier)
Toner/tonic: n/a
Serum: the ordinary buffet
Oogcreme: n/a
Dagcreme: olaz complete day fluid spf 15
Nachtcreme: alles met retinol, momenteel een slaapmasker (meer een dikke nachtcreme) van tkmaxx
interessant! heb je meer informatie over het verschil tussen factors en beschermingslevels? of geldt dat alleen voor deze specifieke cremes?
Leukkkk!! Ik heb net mijn Hourglass palette binnen
Iemand had hier een hele tijd terug rijst water gemaakt dat ze als toner gebruikt. Als je deze persoon bent: hoe gaat het ermee? Helpt het nog? Gebruik je het nog?
It was me! Ik gebruik het nog, weet niet of ik per se veel verbetering zie maar het maakt mijn huid wel heel zacht! En, het kost echt niks dus je kan het altijd proberen! Wel in de koelkast bewaren
Dit geldt voor alle SPF’s. Factor 15 biedt 93% bescherming. Daarboven worden de verschillen steeds kleiner. En 100% bescherming bestaat niet (daarom is de term ‘sunblock’ inmiddels ook verboden)
Jetske Ultee zegt er het volgende over op haar site:
Waarom heeft Dr. Jetske Ultee geen factor 50?
Geen enkele uv-filter beschermt je voor 100 procent. Ook een factor 50 niet; deze benadert de 98 procent en dat is dus maar één procent meer dan bij een factor 30 (97 procent). Sunblocks met extreem hoge factoren zijn toch vaak minder prettig in gebruik en bevatten bovendien vaak meer bestanddelen die voor huidproblemen kunnen zorgen. Om je huid voldoende vitamine D en wat pigment ter bescherming te kunnen laten opbouwen, is het ook beter om dagelijks op de juiste wijze een iets lagere factor te gebruiken. Je kunt sowieso beter het gehele jaar door een lagere factor smeren dan slechts één week per jaar ‘een zware sunblock’.
Om de volle bescherming te krijgen die op de verpakking staat moet je een theelepel op alleen je gezicht smeren. Dat red ik soms niet, dus daarom stap ik liever over naar een hogere factor. Die afname gaat best snel trouwens, een halve theelepel ipv een hele staat nog maar voor spf 12,5. (@Vanjie ook) Heel veel mensen smeren te weinig trouwens, dus dan lijkt een hogere factor me wel zinvol? Ik zit zeker wel boven die halve theelepel maar een hele vaak niet, vind dat niet fijn onder makeup.
@anon50301661 Een vriendin en een van m’n favo skincare youtubers zijn daar fan van, dus ik ben heel nieuwsgierig. Ga ook eens naar die van Biore kijken!
Ik ben niet van plan iets van om JS te kopen, maar aaahhh ik vind de nieuwe Blood Lust collectie ZO mooi! Ik ben echt dol op dat paars.
Deze lipgloss
:
Ik vind het ook mooi! Hou alleen niet van die enorme dozen waar het omheen zit.
Ik heb dit een tijdje gebruikt. Zogenaamd factor 130.
En die lipgloss van Jeffrey @anon28710462 zoiets heb ik ook van nyx zo’n soort holo paars
Oooh so tempting. Bedankt voor het aanbod, maar je hebt net besteld dus it’s okay
super interessant, dankjewel!