Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Wat is jullie holy grail oogcrème die effectief wat doet?

Bedoel je dan deze? https://www.etos.nl/producten/neutrogena-hydro-boost-aqua-reinigingsgel-120392096.html Mijn reiniger van Decubal is nu toch echt op en ik moet toch een vervanger…

Ja, dat is m!

1 like

Rult deze niet? Ik gebruikte eerst Biodermal en Avene maar beide gaan bij mij rullen wanneer ik of make-up op doe, of een beetje ga zweten.

Ben ik ook benieuwd naar. Ik gebruik nu de Kiehls avocado oogcreme maar ik heb niet het idee dat er iets gebeurt.

Waar ben je precies naar op zoek? Hydratatie/iets tegen wallen/iets tegen donkere kringen/anti-rimpel? Mijn favoriet is de Kiehl’s Avocado maar de post van @hummus bewijst dat mijn holy grail voor jou een miskoop kan zijn haha.

Wat maakt het voor jou een holy grail en hoe gebruik je ‘m?

Hij’s superhydraterend, werkt voor mij heel goed tegen fijne lijntjes. Gebruik 'm gewoon 's avonds!

1 like

Wat verwacht je ervan? Voor hydratatie of je huidbarriere heb je in principe geen aparte oogcreme nodig als je een milde moisturizer hebt. Tegen rimpels/lijntjes etc specifiek geloof ik niet zo in eigenlijk. Goed insmeren werkt het beste tegen rimpels. Misschien dat iets met caffeine wel werkt tegen opgezette ogen ivm het vochfafdrijvende effect.

Omdat ik na het helemaal doorlezen van dit topic heel hebberig geworden was, ben ik tijdens het wachten op mijn nieuwe bril even langs de Charlotte Tilbury counter in de Bijenkorf geweest. Was een lief mens stond daar en wat ben ik onwijs verwend als we het hebben over hoeveel tijd ze aan me heeft besteed. Voel me helemaal prachtig met m’n full face of makeup! Heb de magic cream en eye cream meegenomen en ook de filmstar bronze & glow. Toen was ik blut :sweat_smile:

3 likes

@VickyViolence @Panthera Ik wil vooral dat het tegen fijne lijntjes werkt. Eigenlijk wil ik ook iets tegen donkere kringen maar de mijne zijn vooral genetisch dus een crèmepje gaat niet veel helpen dan. Oh en iets lekker hydraterend!

Welke moisturizer gebruik je? Zou gewoon iets milds genoeg gebruiken dat je ook onder je ogen aan kan brengen. Jetske Ultee heeft een blog geschreven over oogcreme, is misschien interessant als je er meer over wilt weten.

Momenteel die parfumvrije Olaz 7-in-1 (ofzoiets)! Ik gebruik altijd al mijn moisturizer onder mijn ogen, maar ik hoopte op een zichtbaarder effect met een oogcrème…

Heeft iemand DE tip voor een concealer die wel lekker dekt (niet cakey) maar niet in de lijntjes onder mijn ogen gaat zitten?
Gister die van Charlotte T getest, maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik van het applicatie sponsje vind.

Ik heb Maybelline age rewind en die is wel heel mooi, maar heeft ook zo’n draaisponsje

1 like

De enige die bij mij bijna niet creaset(?) is zo’n potje van Nars, die is wel vrij dekkend maar dat heb ik wel nodig. Maar een die helemaaaaal niet in de lijntjes gaat zitten bestaat niet je, de huid rondom je ogen is zo dun en als je 1 keer knippert dan beweegt het al dus het gaat altijd ietwat in de lijntjes zitten. Enige tip die ik dan heb is goede oogcreme er onder en niet afpoederen, dan kun je m gedurende de dag nog ff inkloppen.

Thanks for keeping it real! Goeie tip van het niet afpoederen en ik ga eens kijken naar die van Nars.

@Bakkes Dank! Wel ook zo’n sponsje, maar ik denk een stuk goedkoper dan die CT. Misschien het proberen waard.

1 like

Een druppeltje olie op de plaatsen waar je extra hydratatie nodig hebt kan ook wonderen doen trouwens. Ik heb een paar concealers die lijntjes accentueren maar als ik een druppeltje Squalane van The Ordinary bijvoorbeeld gebruik voor het aanbrengen (goed indrukken en even laten inwerken, anders gaat 't schuiven) ziet het er al een stuk beter uit!

Edit: oh ik zie dat deze tip ook voor @Phi van toepassing kan zijn haha.

Haha ja ik las het en dacht, is dit geen reactie op de verkeerde? Dus was al aan het teruglezen, gewoon dubbel goed advies!

Die squalane gaat op het verlanglijstje, gelijk even opzoeken waar ik hem nog meer voor kan gebruiken. Dank!

Ik heb zelf dat sponsje er weleens afgehaald, dan hou je een soort tuitje over waar de concealer uit komt.

1 like