Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Heb je de variant met parfum erin? Die gebruikte ik eerst ook en inderdaad ook prikkende ogen. Nu gebruik ik de variant voor gevoelige huid zonder parfum, geen last meer van irritatie!

Ja die gebruik ik ook, bergens laat van. Misschien smeer je het te dicht bij je ogen?

Dat zou zomaar kunnen. Heb de matterende variant. Ga eens naar die andere kijken.

Ik gebruikte het van de Tuinen en had wel het idee dat het werkte! Goed idee, wil nu weer langer haar dus ga weet bestellen.

1 like

Ja, werkt als een tiet! Ook ander haar btw :clown_face:

1 like

Ik heb soortgelijke deo’s van Dove en Rexona gebruikt en die bracht ik 's avonds aan op een schone huid. Dat raden ze ook aan in de gebruiksaanwijzing. Ik douchte 's ochtends dan ook weer, maar had nog steeds het gevoel dat het de dag daarna zijn werk gewoon goed deed. Een beetje zoals de lotion van Odorex extra dry.

2 likes

Als je huid het het beste doet op geen producten dan zou ik dat lekker zo laten haha

1 like

Kat von D icm de gel liner van Bobbi Brown! Kat von D vind ik net niet diep zwart genoeg, dus ik teken daarmee mn eyeliner incl wing en met de gel liner ga ik er dan over zodat het pikzwart is en ik kan tightlinen.

Dit is mijn skincare:
Het lijkt veel, het zijn ook wel veel producten, maar ik ben ‘s avonds nog geen 5 minuten bezig en juist doordat ik merk dat al deze producten goed voor mijn huid werken vind ik het ook niet erg om er tijd in te investeren.

Samenvatting

Bobbi Brown soothing cleansing oil om mijn makeup eraf te halen, ook oogmakeup
Bobbi Brown balm rinse of Laura Mercier flawless skin crème cleanser om mijn huid te reinigen
Bobbi Brown hydrating face tonic
Paula’s Choice 2% BHA liquid exfoliant om de dag
Bobbi Brown remedies wrinkle treatment op mijn fronsrimpel en rondom mijn ogen
Shiseido Ultimume power infusing concentrate
Origins mega-mushroom skin relief eye serum
Bobbi Brown hydrating face cream (mn holygrail)
Origins drink up intensive nachtmasker (kennen jullie die forumhype nog :sunglasses:)
1 keer per week gebruik ik een Sephora green tea sheetmask en een Cucumber sheetmask voor mijn ogen
1 keer per week het instant detox masker van Bobbi Brown en 1 keer per week het radiance boost masker (onder de douche)

‘S nachts gebruik ik trouwens gewoon mijn oogcreme op mijn lippen, werkt heel goed

6 likes

Ik weet niet zo goed of mijn vraag in dit topic of het medische topic hoort maar in het kader van huidverzorging toch maar hier.
Vorig jaar is mijn kind heel ziek geweest van de waterpokken. Alle blaasjes werden ontstekingen met als gevolg dat ze extreem veel kleine littekentjes in haar gezicht, nek en op haar schouders en borstkas heeft. Toen alles genezen was, ben ik gaan smeren om de huid soepel te houden, huisarts gaf ook aan dat het na een jaar mooi genezen zou zijn maar dit is niet zo. Is er iets wat ik kan gebruiken om de littekens minder zichtbaar te maken?

Zijn het van die littekentjes waarbij er een soort putje in de huid zit? Die heb ik zelf helaas ook tot op de dag van vandaag, ik vrees dat je daar niet zoveel aan kunt doen :pensive:

2 likes

Daar heeft ze er inderdaad een paar van, maar die vallen nog redelijk mee. Degene waar het om gaat zijn echt witte vlekjes die iets verdikt op de huid liggen.

Edit:
afbeelding

Heeft iemand ervaring met de Charlotte Tilbury Wonderglow?

Ik weet niet hoe een kinderhuid herstelt tov volwassenen maar ik heb zelf ook een dik litteken dat op de huid ligt wat nu na 1,5 jaar eindelijk iets minder zichtbaar is. Naar mijn idee duurt littekenherstel dan ook wel wat langer dan een jaar. Ik heb zelf een periode gesmeerd met bio-oil maar voor mijn gevoel gaf dat niet echt effect.

1 like

Iemand tips voor goede scheermesjes te koop bij Kruidvat of jumbo? Heb nu Venus swirl maar die vind ik echt te duur voor wat je ervoor krijgt en heb nog steeds last van bultjes na het scheren.

Ik gebruik deze de laatste tijd: https://www.kruidvat.nl/gillette-simply-venus3-wegwerpscheermesjes/p/1876330
Ook van venus, maar niet té duur. Het zijn wegwerpmesjes, maar ik gebruik ze soms wel een paar keer. Zijn wel fijn en scherp :wink:

1 like

dermapen/microneedling! kan ook heel lokaal. moet je maar eens opzoeken! heeft echt goede resultaten na 3 behandelingen op diepe littekens van acne en waterpokken.
al helemaal icm peeling maar niet elke behandelaar past dat toe.

edit; niet bij een kind hoor, is voor volwassenen.

2 likes

Zou jij een dermapen/microneedling aanraden om thuis te doen?

nee!!

1 like

Ik vind hem heel fijn en subtiel, ik gebruik geen foundation en dit geeft net een fijne glow

Ik heb veel producten van de website nourished, die doen voor mijn huid/ gezicht wonderen, ze hebben ook papaya crème die je voor littekens kan gebruiken, deze gebruik ik zelf maar dan niet voor littekens. Ik zag net op de website dat ze ook specifieke olies en crèmes hebben voor littekens. Misschien zou je dat kunnen proberen? Het is allemaal kind vriendelijk en veel ook vegan.

1 like