Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik raad het altijd wel aan, dan kun je beter doseren en verspil je geen foundation. Pompje is volgens mij €5

2 likes

Heeft iemand tips voor een goede hydraterende dagcreme, die lekker vol en dewy is?

Embryolisse

1 like

Zo stom dat het er niet standaard bij zit voor die prijs :thumbsdown:

Die heb ik, doet niet zoveel voor mij!

Ah jammer

Na het wassen heb ik veel klitten bovenop mijn hoofd. Zo veel klitten dat ik ze er niet eens uit krijg met een natte kam. Ik gebruik altijd conditioner en af en toe een gasmasker. Die conditioner mag natuurlijk (helaas) niet bovenop mijn hoofd gebruikt worden. Qua shampoos heb ik van alles gebruikt. Op dit moment dr organic i.v.m. huidirritatie van reguliere merken. Ik heb nog een anti-klit spray van Elvive staan, maar daar wordt het weer vettig van. Iemand een tip?!

Borstel je je haren voor het douchen? Hoe was je je haar? Ga je echt ruw door je haar of verdeel je de shampoo voorzichtig? Wat doe je na het wassen ermee, in een handdoek rollen (zo’n tulband op je hoofd) of wrijf je ruw door je haren?

Oh ik herken je drama, ik heb precies hetzelfde dilemma (had een aantal weken geleden zelfde vraag gesteld in dit topic). Ik heb op aanraden van een goede kapper nu de CARE Keratin Smooth Shampoo, conditioner, serum en het masker gekocht. Ga er morgen mee beginnen.
En verder merk ik wel dat het iets beter gaat als ik mijn natte haar voorzichtig borstel met zo’n tangle teezer, en daarna mijn haar voorzichtig in een handdoek oprol (niet wrijven).

1 like

Vooraf borstel ik inderdaad. Volgens mij breng ik de shampoo wel voorzichtig aan, al heb ik wel het gevoel dat het onder de douche al minder fijn aanvoelt? Na het wassen gaat er een gewone handdoek omheen, dubbelgeklapt. Als het handdoekdroog is, kam ik mijn lok opzij.

@lovewarrior Oeh, ben benieuwd hoe het bevalt! Veel repairshampoos zijn geloof ik wel voor droog en stug haar, terwijl mijn haar juist vettig en fijn is.

:joy: love de autocorrect gasmasker

Heb je veel haaruitval? Ik heb altijd enorme klitten als ik in de rui ben namelijk

2 likes

Google melasma, waarschijnlijk is dat het. Belangrijkste is om toch consequent met spf 50+ te zijn. En de zon te vermijden.

Laseren is een mogelijk, maar de resultaten zijn wisselend.

1 like

Ik heb het nooit gedaan, ik was het aan het overwegen. Maar het is vanzelf minder geworden, zou het nu niet meer nodig vinden bij mezelf eigenlijk.

Heb je al een spf stick? Zonnebrand moet je vaak best dik aanbrengen om echt de beloofde spf te krijgen. En na bijvoorbeeld zweten opnieuw. Ik heb zo’n stick van Elizabeth arden die je gewoon kunt opsmeren zoals een labello. Heb daarmee mijn Melasma op m’n voorhoofd onder controle.
Je moet ook je snor niet harsen daardoor kan pigment ook toenemen

1 like

Heb je al eens geprobeerd je haar te wassen met conditioner? In de meeste shampoo’s zitten sulfaten die je haar uitdrogen, wellicht helpt het om alleen met conditioner te wassen (zie hier: https://natuurlijkehaarverzorging.nl/gids-voor-de-conditioner-only-methode/). Werkt niet voor iedereen hoor, maar het kan het proberen waard zijn! Om het extra schoon te krijgen kan je eventueel naspoelen met appelazijn. Verder kan ik je nog aanraden om je haar te drogen met een microvezel handdoek of in een microvezel haarband te wikkelen na het douchen (bijvoorbeeld deze van de hema).

1 like

Wel rekening mee houden dat het niet opeens weggaat als je stopt met de anticonceptie. Vaak is de schade al gedaan. Maar kan nooit kwaad om te proberen dat het tenminste niet erger wordt.

Ja die, is wel duur maar kun je denk ik wel echt een hele zomer mee doen. Je ziet het wel zitten trouwens als een glanzend laagje. Ik vind het niet storen, het is meer een mooie glow.
En in de winter producten gebruiken tegen pigment! Dat scheelt ook. In de zomer liever niet omdat uv licht (zon) en pigmentbestrijding absoluut niet goed samengaan.
Je gaat trouwens niet onder de zonnebank denk ik hè? Dat is echt funest.
Er zijn nog meer medicatie behalve anticonceptie die de fotosensitiveit (lichtgevoeligheid) vergroten zoals sommige anti depressieva maar ook sommige voedingssupplementen en homeopathische middelen dus kijk daar ook eens naar!

1 like

Ik ga zo voor het eerst Botox doen (wenkbrauwlift) en ben zo zenuwachtiggggg

Edit: de behandeling viel onwijs mee maar ik heb nu echt knallende hoofdpijn? Lees nu dat dat wel vaker voorkomt maar het valt echt vies tegen. Hebben anderen dit ook gehad?

3 likes

Gekke vraag maar hoe krijg ik scrubzout wat hard is geworden uit t potje om te gebruiken?

Ja had ik ook! Mijn arts zei dat van te voren ook, kan goed dat je hoofdpijn krijgt omdat sommige spieren ineens anders moeten gaan werken wat ze niet gewend zijn. Hield bij mij ongeveer een dag aan, ben gewoon vroeg gaan slapen die dag en de volgende morgen was het weg.

2 likes