Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Maar is het eerste ingrediënt niet alcohol omdat die laag vloeistof die erbovenop ligt alcohol is?
Geen idee hoor, maar het leek me dat dat er wel mee te maken had

Ja die laag vloeistof bovenop is alcohol en water, maar dat heb je niet nodig om een puistje uit te drogen. Er zit oa ook salicylzuur in, dat is al genoeg om een puistje uit te drogen en niet zo schadelijk. De isopropyl heef je huid niet nodig, ja het desinfecteert maar het wordt ook gebruikt om brillenglazen schoon te maken en als ontstemmen in de zorg. Natuurlijk wel in een hogere concentratie, maar voor je huid is het gewoon niet goed en bovenal niet nodig om puistjes op een goede manier te drogen/er vanaf te komen.

Maar ik dacht dat die laag erbovenop zat zodat het spul in het potje niet uitdroogt. En dus niet om iets te doen op je huid, dat alleen de ingrediënten in het roze spul daarvoor zijn, en je doet alleen dat roze spul op de puist. En dat dan dus alcohol het 1e ingrediënt is omdat er een hele laag bovenop ligt en niet omdat er veel in het roze, werkzame spul zit?

Het ingrediënt waarvan het meeste in een product zit staat altijd vooraan, hoe minder hoe verder in de lijst.

Ja enigszins wel, logisch natuurlijk dat als je flesje 2/3 uit die vloeistof bestaat het bovenaan de lijst staat, maar er bestaan ook genoeg andere producten waar oa salicylzuurur inzit maar geen alcohol. Dus het deel dat er alcohol in móet zodat de salicylzuur niet uitdroog gaat voor mij dan niet op en dan zou ik liever een product gebruiken waar helemaal geen alcohol in zit.

1 like

TO gezichtscrème - Kiehls gezichtscrème
Bioré of vichy anthelios SPF
Foundation draag ik alleen als ik naar een feest ga (Too Faced Born this way, Nyx Total control drops, Nars zijn favoriet - Fenty Hydrating foundation)
Concealer: Fenty Beauty
Laura mercier baking powder
Champagne Pop Rosegold highlighter
Morphe setting spray (alleen als ik gezichtsmake-up draag)
Mac Paint pot in groundwork
Oogschaduw wissel ik af tussen: Dose of Colors Berries, Dose of Colors Sassy siennas, Juvia’s Place, James Charles x morphe (ik haat dat ik het palette goed vind want vind JC niks)
Eyeliner: Fenty Beauty, Kat von D, Inglot 77 (again liever FB dan KvD)
Essence princess lash mascara
Anastasia dipbrow en gel met kwast 12 of de donkerbruine oogschaduwkleur in Morphe x James charles
Lippen: Nude is steeds Mac chestnut lippotlood gecombineerd met MAC faux, honeylove, taupe, colourpop tulle, coloured raine mars. Rood is Mac cherry met Mac riri woo, ruby woo

Gebruiken jullie producten langer dan ‘mag’? Ik gebruik nu de granactive retinoid 5% van the ordinary en die mag je zogezegd maar 3 maanden gebruiken maar hij is nog lang niet op

alcohol in skincare heeft meerdere functies en voordelen:

• het vervliegt en daardoor geeft het een verkoelend effect
  • het kan ervoor zorgen dat producten indrogen, bij bijvoorbeeld peel-off maskers vervliegt de alcohol en daardoor gaat het product van vloeibaar naar vast
  • alcohol lost je huideigen vetten op waardoor werkstoffen de huid bereiken en niet verloren gaan in het “buffertje” van talg
  • alcohol desinfecteert
  • alcohol werkt vernauwend waardoor roodheid en zwelling minder worden
  • alcohol voorkomt bederf van het product
  • alcohol is goedkoop

er zijn in mijn ogen dus zeker wel voordelen aan gebruik van alcohol in skin care bij acne. alcohol is minder geschikt wanneer je een droge, gevoelige huid hebt (wanneer je bijvoorbeeld aan de roaccutane zit moet je het echt vermijden).
er zijn ook ingredienten of combinaties van ingredienten die effectiever of net zo effectief zijn als alcohol en milder zijn voor de huid. er zijn echter ook een hoop producten die geen alcohol bevatten maar alsnog uitdrogend zijn…
Alcohol kan de werking van een ingredient (bepaalde zuren) ook versterken. dit heeft dan weer een gunstig effect op de prijs van het product.

de werking of kwaliteit van een product valt of staat nooit op basis van 1 ingredient. de formulering maakt het product.

6 likes

Heeft iemand ervaring met een traangootjes behandeling? Ik ga het zondag doen, en vind het een beetje spannend omdat het bij m’n oog zit.

ik heb het gehad en was ook heel zenuwachtig en heb het ook aangegeven toen, zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Maar het was echt nergens voor nodig. Het is een beetje raar gevoel, maar helemaal niet pijnlijk. En als het goed is praten ze er je ook wel doorheen (het gaat sowieso best snel). Je ziet pas na een week ofzo echt resultaat, al voor m’n gevoel wel eerder, en houd er rekening mee dat je een klein blauwe plekje kunt hebben.

Als je nog vragen hebt, let me know! Maar ik heb er geen moment spijt van gehad!

ps: voor de mensen die iets willen weten over MB -> check even Hyrams video over dit merk https://www.youtube.com/watch?v=jxEs2XNq4IE

Dat doen ze toch met een canule onder de huid een injectie? Vind dat idee echt zó eng

Heb jij dat gedaan voor wallen / donkere kringen?

ik heb niet per se donkere kringen, wel forever wallen omdat ik zulke diepliggende ogen heb. Daar is deze behandeling perfect voor.

@Spaarlamp klopt, maar daar dat doet echt geen zeer en ze gaan heel voorzichtig met die tere huid om. Het enige wat je voelt is een beetje druk van de filler.

@Barbie oh ja nog een geruststelling. Ze injecteren echt wel aan de onderkant van de wal. Dus het is niet zo dat ze uitschieten en in je oog zitten ofzo. Het is eerder op je wang dan in je oog!

Ah ja, vind het idee echt eng haha. Heb laatst m’n fronsrimpel gedaan, voelde je ook wel maar deed geen pijn, maar kijk nu wel kritischer naar mezelf en merk dat ik steeds vaker denk “pfff heb lijnen onder mijn ogen, daar kan ook wel een spuitje in” :roll_eyes:

Ik heb gelukkig geen last van donkere kringen. Las ook dat ze daar niks aan kunnen veranderen(logisch). Ik heb ook last van wallen, maakt niet uit hoe uitgerust ik ben. Hoe lang mag je geen make up op? En hoe lang was het resultaat bij jou zichtbaar?

1 like

Dat is het nadeel. Ik heb heel lang nagedacht over m’n eerste behandeling(lipfillers) Maar toen ik dat eenmaal had gedaan was het hek van de dam. Vrij snel daarna nam ik Botox in m’n voorhoofd en fronsrimpel, en nu dan m’n traangootjes.

Ik wel vrij snel na botox fronsrimpel de traangootjes gedaan, maar heb nu helemaal niet de behoefte meer te doen. Al heb ik best kraaienpootjes bijvoorbeeld.

Ik weet niet meer hoe lang je geen make up op mag? Ik geloof 48u niet sporten en ook zoiets make up?

Ik had het in april een jaar en ik ben nu op het punt dat het wel weer bijgewerkt kan worden, maar het is nog wel een beetje aanwezig. Ga denk ik in juli weer.

Oh ja heb wel 1 oog bij moeten laten werken. Dat deden ze ook gratis.

Oh ja en laat je weten hoe het is bevallen?!

Als je idd geen donkere kringen, maar echt wallen hebt (al is het bij mij wel iets minder blauw, omdat de aders misschien niet meer direct onder de huid liggen), is het echt wen verschil🙌 Maar ook weer niet te opmerkbaar? Ik kreeg alleen maar de opmerking dat ik er zo goed/uitgerust/stralend uitzag.

1 like

:scream_cat::scream_cat:

No. Way!

Kom er nu pas achter.

is toch niet erg…