Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Zo een 5 jaar terug heb ik hele erge haaruitval gehad (kale plekken en echt plukken achterlaten in mijn haarborstel) . Oorzaak was niet exact te achterhalen maar het was wel een periode waarin ik veel stress had en vitaminetekorten. Ik heb toen supplementen genomen. Mijn haar is wel gestopt met uitvallen maar de dikte die ik voorheen had is nooit teruggekomen. Ik heb nu al bijna twee jaar extensions en ben er heel tevreden mee. Het is een investering en in het begin wel wennen qua verzorging, maar voor mij is het wel de beste oplossing.

Ook ik heb mega haaruitval gehad (door hormonen), toen waste en kamde ik het zo min mogelijk. Er begint Nu wel veel haar terug te groeien en ik doe 1 week per maand (En niet vaker, want dat zou de talgproductie teveel stimuleren) elke avond een hoofdhuidmassage (vaak met een beetje olie zoals het hairpeptide formula van the ordinary of rosehip oil). Ik heb het gevoel dat mijn haar daar sneller van groeit en het ook weer wat voller wordt.

1 like

Ik ben zo’n fan van mijn R&R borstel, echt heel goed voor je haar. Heb de mijne een jaar of 3. Ik haal de haren eruit met een teasing borstel of een kam. En ze zijn heel makkelijk schoon te maken door ze even in een heet sopje te weken, dan af te spoelen en dan even te drogen op een handdoek. Mijn fijnste borstel, nooit meer wat anders.

Edit: net de 300 spelfouten en verschrijvingen uit deze post gehaald. Niet meer nachtelijk commenten, dus…:flushed:

3 likes

Ik kan m niet vinden als ik m google, heb je misschien een linkje?:hugs:

Google even op Rock & Ruddle. Verkrijgbaar bij o.a. John Beerens en Skins.

Ooh ja die heb ik al! Haha

Edit: wat dom zeg helemaal die link niet gelegd hahah

1 like

Het kan inderdaad erg lang duren voor dat hersteld is.

Ik heb stijl haar van mezelf. Echt volledig stijle extensions hadden ze niet bij de kapper waar ik ga, er zit een heel lichte slag in maar het is perfect geblend met mijn eigen haar.

Bij mij hielp stoppen met de pil qua hormonen, betere kapper zoeken qua verf en producten, shampoo zonder sls parabenen en een maison Pearson borstel. Heb ook nog een tijdje natuurlijke supplementen geslikt. Over tijd heeft dit zeker geholpen.

1 like

Ik ben fan van Davines, de oi lijn bijvoorbeeld.

1 like

Ik heb ook heel erg last van haaruitval gehad, begon vooral in november. Ik slik nu nog steeds vitamine D die ik van de huisarts heb gekregen en ook biotine inderdaad. Daarnaast deed ik 1 keer per week amla olie of castor olie masseren op mijn hoofdhuid en dat dan voor ongeveer 2 uur laten inwerken en daarna uitspoelen. Ook wat al eerder is benoemd zo min mogelijk mijn haar wassen en kammen. Nu begint het eindelijk weer terug te komen maar duurt wel lang helaas.

1 like

Is dat zo’n goede haarborstel? Ik twijfel al superlang maar zou dan eerst de kleine kopen want scheelt toch 20 euro dus iets minder grote uitgave wanneer ik m uiteindelijk niet zo fijn zou vinden.

Ik vind hem fijn heb ook de kleine

1 like

Ik heb de kleine en hij is echt heel fijn!

1 like

Ho perongeluk geedit

Ik heb de grote (= de normale versie). De kleine is voor in je tas geloof ik. Veel haar is geen probleem. Maar neem je tijd, borstelen duurt iets langer, voor je op je hoofdhuid bent. Voor echte klitten heb ik er een Tangle teezer bij. Deze voor de glans en dat het mooi valt.

1 like

help, mijn neus is net een aardbei, allemaal porien met zwarte puntjes :frowning: Wat kan ik het beste gebruiken?

Bekijkt nog een paar reviews van de R&R borstel voordat ze eindelijk gaat bestellen

Volgens mij heb ik net een Mason Pearson gekocht. :weary:

3 likes

Ik vind de neusstrips van Nivea heel goed. Strip natmaken (niet je huid, dit werkt veel beter), op laten drogen en voorzichtig lostrekken.

Oh goede tip zeg! Ga ik meteen kopen straks. (Ik heb een nieuwe telefoon met veel te goede camera, echt shocking allemaal donshaartjes maar vooral zwarte porien mygod)

2 likes

Heeft iemand wel eens iets besteld via Luxplus? Ik heb daar een parfum van Zarko besteld, maar nu twijfel is aan de echtheid ervan