Het Beautytopic #3

Bronzer: mijn favoriet is die van Guerlain, maar ook het bronzer/highlighterpalette van Charlotte Tilbury (Filmstar Bronze & Glow) is erg mooi.
Blush: Clinique Cheek Pops! Veel kleuren, mooi effect, goed op te bouwen… love it. Ik ben ook fan van Dior Rosy Glow.
Highlighter: The Balm Mary-Lou Manizer idd.
Wenkbrauwpotlood: Anastasia Beverly Hills Brow Wiz. Ik zag een paar mensen ook de brow pomade aanraden, maar die vond ik juist helemaal niet prettig werken. Smaken verschillen!

1 like

Qua wenkbrauwen zou ik even naar een Douglas/parfumerie gaan en vragen of ze je daar bij willen helpen met een aantal verschillende aanbrengen. Ik wilde ook de brow pomade, maar eenmaal aangebracht vond ik die te heftig bij mijn gezicht en vond ik de brow wiz van Anastasia veel mooier.
Inmiddels ben ik nu jaren later over naar de precision brow pencil van NYX, een dupe van die van Anastasia. Hij gaat langer mee en is een stuk goedkoper.

Verder gebruik ik altijd een matte poeder om mee te shapen, de NYX blush in taupe. En in de winter combineer ik dat met een blush (Chai van Laura Mercier) en in de zomer met een bronzer (terracotta van Guerlain).

De highlighters van Bobbi Brown zijn echt mijn favo, ik heb ook twee verschillende van Bobbi die ik afwissel tussen de seizoenen. In de winter gebruik ik een gewone highlighter van ze en in de zomer een shimmer brick. Sowieso is die laatste onderweg heel handig, ik heb de losse kleurtjes ook regelmatig als oogschaduw gebruikt zodat ik niet een los oogschaduwpalette mee hoefde te nemen.

1 like

Heel erg bedankt voor alle reacties! Daar ben ik echt wat mee. Ik verbaas me er wel echt over hoe duur make-up is. Maar merk dat de producten van catrice, essence,… geen hele dag werk volhouden dus lijkt het mij een goed idee om wat te investeren.

1 like

Ik zou naar de winkel gaan om dingen uit te testen en dan een lijstje maken, kan je altijd make-up kopen met 20% korting bij douglas of zo.

2 likes

Ik gebruik eerlijk gezegd ook bijna alleen budget makeup. Heel af en toe koop ik iets duurs maar het valt me altijd tegen, meestal houdt het het weinig tot niets langer vol dan budget en de pigmentatie is bij budget tegenwoordig ook prima. Mijn favo basic oogschaduwpalette:

https://catrice.eu/nl/oog-make-up/oogschaduw/eyeshadow/catrice-cosmetics/the-matte-cocoa-collection-eyeshadow-palette-010.html

1 like

ik gebruik nu deze nachtcreme maar hij is bijna op en ik heb geen zin om weer 40/50eu uit te geven aan een nieuw potje ook al gaat het een jaar mee uuugghhh
iemand nog tips hier?

edit: ik heb paula’s choice gekocht

en een mini serum, ik hoop dat dat wat is

Oh echt niet?! Ik was er vanuit gegaan dat die gewoon verkrijgbaar is in NL omdat ze wel Rimmel verkopen overal. Sorry voor de dode mus!

1 like

Ik gebruik (op aanraden van jullie) de chi lippenbalsem. Ik bestel hem normaal altijd online. Ben nu een paar dagen in Amsterdam maar ben hem vergeten :frowning: weet iemand of hij ergens in de winkel te krijgen is in Amsterdam?

hij ligt sowieso bij ekoplaza, dus misschien ook bij andere bio supermarkten?

1 like

Ik ga een EkoPlaza opzoeken, dankjewel!

Het lijkt wel of geen één combinatie van primer, foundation en/of poeder werkt voor mij. Word er helemaaaal gek van… alles smelt er vanaf.

Wat gebruik je allemaal? Van skincare tot make-up

Qua make-up: Catrice primer (heb alle budget varianten gehad denk ik), CT light wonder foundation, Catrice concealer en CT poeder. Die poeder is bijna op, dus wissel af met een transparante poeder van Catrice en gebruik een setting spray.

Skincare alleen een nachtcrème, hoe meer ik mijn huid met rust laat, hoe beter het eruit ziet. Althans, dat lijkt zo. Of heb nog niet de juiste combinatie gevonden.

1 like

Oh maar ik heb echt niks tegen budget make-up hoor. Maar ik had echt nog een bronzer die ik ooit eens bij fancy had gekregen, oogschaduw van essence met het oude logo,… echt gewoon oude dingen die ik eens moest vervangen. Ik had ook de ene oogontsteking na de andere.
Daarom wou ik een paar basis producten van goede kwaliteit maar oogschaduw en dergelijke koop ik ook nog gewoon van niet zo dure merken. Door te verhuizen merkte ik dat het wel eens aan vervanging toe was allemaal.

1 like

Wat is die “verrassing” wat Douglas altijd bij je bestelling geeft?

Ik heb al heel lang spullen in mijn winkelmandje en dan stalkt Douglas mij met “er wacht een verrassing op u”.

@Peachpuff en @pastelzwart bedankt voor jullie aanraders wat betreft de lipsticks! Ik heb ze besteld en ik ga ze binnenkort uittesten :+1:

2 likes

Ik weet niet welke primer van Catrice je gebruikt, maar is die op water- of siliconenbasis? De foundation is namelijk op waterbasis en als je dat combineert met een primer op siliconenbasis, zal het nooit mooi blijven zitten.

Als je dit allang weet negeer het dan vooral, maar ik dacht misschien heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

3 likes

Gewoon een random proefje

1 like

Nee dat wist ik niet, goeie! Ik ga morgen ochtend eens het etiket bekijken.

Dus ik kan beter een op waterbasis zoeken? En hoe zie ik dat aan de ingrediëntenlijst?

Ow saai :stuck_out_tongue:

1 like