Het Beautytopic #3

Ik ben begonnen met de rerinol van de inkey list. Niet duur en werkt voor mij prima.

1 like

Ik heb de nieuwe face SPF van biodermal gekocht omdat ik m zag bij een aantal instagrammers

Maar ik vind m wel een witte waas geven en prikken in m’n ogen. Niet dat ik m in m’n ogen smeer maar krijg er toch traanogen van.
Foundation ging er op zich wel goed overheen, ging niet rullen ofzo.
Ga m nog wel wat langer testen maar ben niet gelijk blown away.

3 likes

Ik kreeg ook traanogen van biodermal pcle crème… die smeerde ik ook niet in mijn ogen :sweat_smile:

1 like

Als je met The Ordinary begint - wel het laagste percentage pakken haha. Ik dacht “ik heb geen gevoelige huid, ik pak gewoon meteen 1%”
Daar heb ik spijt van gehad hoor. Zweten voelde alsof Satan in mijn gezicht blies.

Voor wie koppige wenkbrauwen heeft trouwens:

Voelt echt een beetje als lijm (en opletten voor klontertjes) maar eens het zit, zit 't wel echt.

8 likes

Ik ben een beetje laat, maar leuk!!

Make-up:
Primer: -
Foundation: -
Concealer: Sephora Best Skin Ever
Poeder: Iets van Maybelline maar het label is eraf dus ik heb geen idee
Bronzer: Zelfde als poeder (is zo’n duo-ding)
Blush: NYX Sweet Cheeks in Citrine Rose
Highlighter: Nars Albatross
Wenkbrauwen: Catrice Brow Liner + Catrice Volume & Lift Brow Mascara
Oogschaduwprimer: Urban Decay Primer Potion
Oogschaduw: Lime Crime Venus 2, NikkieTutorials x Beauty Bay, Colourpop Midnight Masquerade
Eyeliner: NYX Epic Wear Liquid Waterproof, NYX That’s The Point Eyeliner - Hella Fine
Mascara: Too Faced Better Than Sex, Essence Lash Princess False Lash Effect
Lip: niet echt een favoriet nu

Skincare:
Make-up remover: The Ordinary Squalane Cleanser
Toner/tonic: Pyunkang Yul Mist Toner
Serum: The Ordinary Niacinamide, The Ordinary Hyaluronic Acid
Oogcreme: -
Dagcreme: The Ordinar Natural Moisturizing Factors
Nachtcreme: Dezelfde
Zonnebrandcréme: Hyggee Vegan Suncream

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic

Ik ben in Barcelona en er zit hier echt een grote Sephora, iemand nog leuke tips? Ben een beetje uit de make up sinds coronie

1 like

De Granactive Retinoid 2% Emulsion is dan geweldig van TO. Omdat het hoofdbestanddeel Hydroxypinacolone Retinoate (HPR) is, is het veel milder dan de echte retinol. In de emulsie zit echter ook een lage hoeveelheid echte retinol. TO heeft nooit gezegd hoeveel, maar op Reddit denken ze 0.2 tot 0.5%. Dat maakt 'm tevens een van de krachtigere soorten retinoide, zonder de irritatie. En het maakt je huid goed klaar om een trapje hoger te gaan, als je het wil. Daarnaast is de emulsie een hele fijne samenstelling. De enige die niet in een olie-achtige stof zit, maar het is een melkachtig serum. Om die reden kom ik er steeds op terug. Pure retinol en hogere doses van TO en andere merken zitten in een olie-achtige/sileconen-achtige drager.

5 likes

Thanks voor je uitgebreide reactie! Ik heb nu die van de inkey list besteld, maar als die niks is voor mijn huid ga ik deze proberen!

1 like

Hebben ze daar Rare Beauty? Ik zou dan zeker gaan voor een van de cream- of liquid blushes. Echt supermooi!

3 likes

Hoe gebruik jij die liquid blush? Ik heb hem borige week gekocht maar wat ik ook doe, het wordt mega vlekkerig :disappointed:

2 likes

Nu ik eindelijk na 15 jaar een mascara heb gevonden die mn wimpers nog een beetje de lucht in houdt vraag ik me af of een betere wimperkruller misschien ook verschil maakt. Vroeger vond ik die van hema echt kut. Heb nu van de primark maar vind die ergens toch eng. Ooit gezien dat iemand zn wimpers er af sneed.

Dus iemand de tip voor een goede wimperkruller.

4 likes

Ik heb er een van Tweezerman, die is prima, maar ik weet niet of ‘ie nou zó veel beter is dan Etos huismerk bijvoorbeeld.

2 likes

Ja ik gebruik het alleen in de punten! Bij mij wordt het niet vet, ik gebruik ook echt 10/15 pompjes per avond haha. Zou het echt zeeeeeker aanraden!!

@Whoopdidoo ik heb die van Mac en vind die echt veel fijner dan zo’n goedkope van Etos of Hema ofzo. Deze is veel steviger, hoef minder hard te knijpen voor een goede krul. Heb niet het idee dat de krul langer of beter blijft zitten, maar denk wel dat een kwalitatief betere kruller, beter is voor je wimpers op lange termijn.

3 likes

Heeft iemand ervaring met de Shiseido polishing face brush?

Ik veeg het borsteltje eerst goed af dat er echt nog maar een klein beetje op zit en dan een klein stipje op m’n wang en meteen met een kwast uitwerken, soms nog even met een beautyblender erover. Maar less is echt more bij mij want hij is echt zo gepigmenteerd.

2 likes

Oh he jammer! Ik doe inderdaad een heel klein stipje op m’n wang en dan blend ik het direct uit met een vochtig sponsje (van RT, maar anything will do). En belangrijk: ik poeder m’n wangen niet af. Want anders mengt de blush met de poeder en dat gaat meestal niet.

2 likes

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic

Hoewel ik nog steeds de corrector van Bobbi Brown wil proberen (tot twee keer toe voor een dichte douglas en druk) vraag ik mij af of iemand hier ervaring heeft met een behandeling tegen donkere kringen (laser, micro needling…andere mogelijkheden)?

1 like

Ik heb gister het Glam-palette van Natasha Denona gekregen en hij valt me zo tegen… Ik had gezien de prijs goed gepigmenteerde oogschaduws verwacht maar ik heb Morphe palettes die het beter doen.

2 likes