Het Beautytopic #3

Ik gebruikte vroeger altijd Revitalash en dat werkte als een tierelier. Ik ben er toen na jaren mee gestopt, omdat ik bang was voor een verkleurde iris en ik er uiteindelijk veel oogirritatie door kreeg. Nu begint het toch weer te kriebelen om wimperserum te gebruiken. Is er een goedkoper/veiliger alternatief die jullie kunnen aanraden?

3 likes

Aphro Celina was ik heel erg tevreden over! Serena heeft daar ook een keer een review over geschreven. Om gierigheidsredenen nu Nanolash aan het proberen, maar kan nog niet zeggen of dat net zo goed werkt (1,5 week onderweg).

3 likes

Make-up:
Primer: Charlotte tilbury flawless filter
Foundation: Nudestix tinted cover
Concealer: -
Poeder:Laura mercier translucent powder
Bronzer: Nabla Skin Bronzing
Blush: Bobbi Brown pot rouge in pale pink
Highlighter: Danessa Myricks dew wet balm
Wenkbrauwen: Catrice
Oogschaduwprimer:
Oogschaduw: MAC soba
Eyeliner: -
Mascara: Maybelline Lash Sensational
Lip: MAC

Skincare:
Make-up remover: De Tuinen vitamine E micellair water
Toner/tonic: -
Serum: -
Oogcreme: -
Dagcreme: Cetaphil en zonnebrandcrème
Nachtcreme: Cetaphil
Zonnebrandcréme: Bondi Sands spf 50

1 like

Voor wie benieuwd is naar de It cosmetics cc cream. In de ici paris app krijg je 30% korting erop. Het is geldig tot en met 10 april

1 like

Ik was er super benieuwd naar, en toen zag ik van de week een advertentie van IT met Vera Camilla o.a. en toen dacht ik echt jeetje. Ligt eerder aan IT dan Vera denk ik, maar vond die cc cream haar gezicht zo’n enorm andere kleur geven. Misschien verkeerde ondertoon gebruikt oid.

1 like

Kan. Ik vind vaak westerse foundation te geel. Ik heb nu een bb cream van Missha, maar die raakt nu ook onderhand op. Dus ben benieuwd of die it cosmetics ook geel uitvalt. Zonder die korting had ik het niet geprobeerd.

1 like

Ben benieuwd wat je er van vindt.

3 likes

It Cosmetics claimt natuurlijk ook roodheid tegen te gaan en dat doe je het beste met een wat geliger foundation. Daarnaast is je ondertoon ook gewoon heel lastig met rosacea, mijn gezicht en nek matchen van nature hierdoor niet. Al ga ik hierdoor zelf vaak voor de neutrale ondertoon.
Als IT cosmetics nou eens met een niacinamide vrije versie komt, wilde ik het best wel graag uitproberen.

4 likes

Ik ook. Ik heb maar fair light genomen ipv fair omdat ik in de swatches fair te gelig vond. Ik heb een vergelijkbare huidskleur met Vera, alleen geen rosacea en een wat meer egaler (:face_vomiting:) gezicht.

Met egaal bedoel ik meer één kleur op mijn kop, ofwel zonder mijn sproetjes zag ik eruit als een levend lijk.

Iemand ervaring met vitamine lash botox? Is het schadelijk voor je eigen wimpers?

Zou het opzich wel willen omdat ik te lui ben om mascara op te doen maar heb zelf wel veel en lange wimpers dus wil die ook niet verpesten.

Make-up
Primer: Elemis Superfood Glow Priming Moisturiser
Foundation: Dior Backstage Face & Body Foundation
Concealer: Hourglass Vanish
Poeder: -
Bronzer: Benefit Hoola Glow
Blush: -
Highlighter: ICONIC London Illuminator (maar ben hier niet echt tevreden over)
Wenkbrauwen: -
Oogschaduwprimer: -
Oogschaduw: -
Eyeliner:
Mascara: Tarte Lights, Camera, Lashes 4-in-1 Mascara
Lip: Benefit Benetint/Revlon Pink in the Afternoon

Skincare
Make-up remover: Neutrogena Oil-Free Eye Makeup Remover
Toner/tonic: Glow Tonic PIXI
Cleanser: Caudalie Vinoclean Instant Foaming Cleanser
Serum: -
Oogcreme: -
Dagcreme: Embryolisse Lait-Creme
Nachtcreme: Embryolisse Lait-Creme
Zonnebrandcréme: Lancaster Sun Sensitive SPF 50

1 like

Heeft iemand een tip voor een zonnebrandcrème voor mijn gekleurde huid (kleur a la Zendaya) die geen blauwe waas achterlaat en niet extreem vettig is? Specifiek voor het gezicht, trouwens. Kom er via de zoekfunctie niet echt uit (of ik kan niet zoeken aka story of my life). Ik gebruik nu eentje van Vision, maar vind die toch te vettig.

3 likes

Heb je die aqua essence van Biore al geprobeerd?
Ik gebruik er nu een van de Lidl, is van de anti aging lijn en helaas wel spf 30, maar die smeert wel heel fijn en geeft bij mij geen witte waas, weet alleen niet hoe dat op een donkerdere huid is.

1 like

Welke van Missha gebruik je en ben je daar tevreden over? Ik heb er nog nooit iets van geprobeerd en vraag me af waar te beginnen!

3 likes

Ik heb light pink beige. Ik ben er tevreden over, het is veel dekkender dan de westerse bb creme en is niet zo gelig. Eerder neutraal. Ik heb wel een droge huid, misschien voelt het wat te dik/vettig aan als je een vette huid hebt. En ja de kleuren keuze bij dit soort merken is vaak beperkt.

O, en het is M Signature Real Complete BB Cream SPF25/PA++

3 likes

Bedoel je met light beige niet de kleur die je gebruikt? Ik kan in ieder geval geen product vinden dat zo heet!

Edit: haha ninja-edit

2 likes

Wat is een goeie retinol om mee te beginnen? Ik heb een normale/droge huid en wel vettige t-zone.

Ben in de retinol YouTube hole gezogen en heb echt geen idee. Ik dacht the ordinary is wel makkelijk om mee te beginnen, maar ben een beetje huiverig omdat ik geen vette huid wil naar juist hydratatie

1 like

Ik ben begonnen met de rerinol van de inkey list. Niet duur en werkt voor mij prima.

1 like

Ik heb de nieuwe face SPF van biodermal gekocht omdat ik m zag bij een aantal instagrammers

Maar ik vind m wel een witte waas geven en prikken in m’n ogen. Niet dat ik m in m’n ogen smeer maar krijg er toch traanogen van.
Foundation ging er op zich wel goed overheen, ging niet rullen ofzo.
Ga m nog wel wat langer testen maar ben niet gelijk blown away.

3 likes

Ik kreeg ook traanogen van biodermal pcle crème… die smeerde ik ook niet in mijn ogen :sweat_smile:

1 like